رادیوبرهان


دریافت صوت کم حجم از رادیوبرهان

شباهت عجیب مبانی وهابیت،فلسفه وعرفان وتفکیک

دریافت فایل

ردقانون غلطی که هر علمی رابایدپیش استادخودش بخوانید

 ostad-khodash

دریافت فایل

مرحوم کافی وعرفان حسن بصری ها وخیام ها

kafi-baasi

دریافت فایل

 اندیشه ارسطو درتضادباانبیاء

arasto22

دریافت فایل

   توجیهات ابن عربی برگوساله پرستی

goosale-parasti2

دریافت فایل

علامه امینی ومنع ازاصل الاصولی مثنوی

amini44

دریافت فایل

موافقم(۱)مخالفم(۰)
+

۳۶ دیدگاه

  1. مهدی

    on مرداد ۲۰, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    واقعا استفاده کردم بسیار متشکرم اززحمات شما

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. روح الله

    on مرداد ۲۱, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    یک مشت حرف های بی سر و ته و غیر علمی از دشمنان حکمت و عرفان را صدبار منتشر کنید باز هم فایده ای ندارد. مردم عاقل اند.

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ مرداد ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۹:۲۶ ب.ظ:

    احسنت خودت را خوب لو دادی صحبت های علامه امینی وآیت الله العظمی وحید هم شد مزخرف ...بله مردم عاقلند و تو جاهلی ....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. sina

    on مرداد ۲۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    بنده که در دانشگاه تحصیل می کنم وافکار واندیشه های متعددی مثل بهایی ها زرتشتی ها مسیحیت وحتی شیطان پرستی را می بینم واقعااندیشه های آنها خیلی نزدیک به مبانی واندیشه های فلاسفه می باشد وحتی گالهی همان جمله های آنها را بیان می کنندمثلا همین که جهنی درکار نیست عذاب گوارا میشه و...شبیه اندیشه های شیطان پرستیه ومن واقعا ازاین سایت برای اصلاح اندیشه های خوداستفاده کردم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ثقلین پاسخ در تاريخ مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۹:۰۶ ق.ظ:

    مواظب باش از این سو گمراه نشوی.
    والسلام علی من التبع الهدی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  4. محمد حسین

    on مرداد ۲۳, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    کددرج این رادیو اینترنتی برای درج در وبلاگ یا سایت قراربدهید
    کاری بسیار عالی است احسنت بربرهان نیوز

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ مهر ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۰ ب.ظ:

    یک فریم (inline frame) درست کنید و آدرس ذیل را درون آن قرار دهید :
    http://html5.svnlabs.com/html5full.php?id=4285
    البته در بلاگفا فریم ممنوع است و باید از اسکریپ استفاده کرد .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ مهر ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۵ ب.ظ:

    اسکریپ:

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ مهر ۱۶ام, ۱۳۹۱ ۸:۰۴ ب.ظ:

    برای دریافت اسکریپ (کد) رادیو برهان به آدرس ذیل رفته و کنترل+یو (Ctrl+u) را بزنید :
    http://sanjar313.com/javascript/radio-borhan/test.html

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  5. حسن

    on شهریور ۸, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    کار بسیار عالی بود چرا پلیر رو فلش نزدید !

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ شهریور ۱۵ام, ۱۳۹۱ ۴:۳۵ ق.ظ:

    باسلام خدمت کاربر گرامی

    برخی مرورگرها ویا برخی رایانه های قابلیت اجرای فایل فلش ندارندویا گاهی اختلالاتی پیش می آیدکه فلش راخوب اجرانمی کندوالاسخن شما درست است

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  6. آنتی صوفی

    on شهریور ۹, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    أحسنت بر استاد گرامی!

    مستدل و زیبا!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  7. افشین

    on شهریور ۱۰, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    استفاده از این سخنهای باارزش به من کمک زیادی کرد وخواهد کرد. متشکرم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  8. مکرالله

    on شهریور ۱۶, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    از حضرت آیت الله علامه امینی امینی سوال می کنم که :
    اگر در قیامت خداوند از من سوال فرماید: مرا شناختی؟ بگویم خدا وکیلی نه!
    بفرماید چرا؟ خواهم گفت چون آقای علامه امینی فرمود قرآن بخوان گریه کن ، دعای ابو حمزه بخوان گریه کن و نهج البلاغه بخوان و... و من همه این کارهایی که عالم ربانی و نماینده شما در زمین فرموده بود را کردم، ولی تو را نشناختم و آن مطالب را نفهمیدم!
    و اگر خداوند عادل و متعال ، بپرسد که: اگر از آن ها چیزی نفهمیدی چرا حداقل ترجمه اصل الاصول ما را در حافظ و مثنوی نخواندی، تا بفهمی و مرا بشناسی؟!
    و من بگویم: چون حضرت علامه امینی فرمودند: این ها را نخوان و بگذار زیر پا و بجای آن صد سال شراب بخور که خدا می بخشد! و خداوند بفرماید: علامه امینی نیز علیرغم آن همه علم و ادعا، اکنون خودش بنده گرفتار من است! من چه پاسخی به خداوند بدهم؟!
    آیا علامه امینی خودشان مجوز و تضمینی برای شفاهت من از سوی حضرت حق دریافت فرموده اند؟! آیا ایشان از قیامت و دوره حسابرسی دقیق و عادلانه الهی عبور نموده اند؟! که با این اعتماد به نفس دیگران را مردود و نسخه های شخصی خود را با فریاد به مقلدین و خداجویان تلقین و تزریق می فرمایند؟!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مکرالله پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۱ ۸:۱۴ ب.ظ:

    دوستان عزیزی که منفی داده اند،
    آیا با سوال کردن از حضرت علامه امینی مخالفند؟ یا
    مطمئن شده اند که خداوند متعال حق چنین سوال و جواب هایی را در خصوص اظهارات جناب علامه امینی ، با بنده خود ندارد؟!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد 313 پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۳:۴۹ ق.ظ:

    خدا به فحشا دستور نمی دهد در حالی که مثنوی اشاعه فحشا می کند
    شاید تعجب کنید اما مثنوی پر است از اشعاری که بسیار مستهجن است و قوه باه را تحریک می کند نمونه اش داستان خر و کنیزک است .
    البته برای آن هایی که می گویند هدف وسیله را توجیه می کند چیز مهمی نیست شما می توانید با فیلم های آنچنانی هم مسایل زناشویی را یاد بگیرید ، گناه کیلویی چند است (نعوذ بالله) . (۱)

    اگر هم علامه امینی می گوید که صد سال شراب بخوری خدا می بخشد واضح است که نمی گوید شراب بخور! بلکه اگر عقاید درست باشد شفاعت پیامبر شامل حال صاحبان گناهان کبیره می شود اما اگر شرکیات و کفریات فلاسفه شد عقاید کس ی مسلماً خداوند شرک را نمی بخشد . (۲)
    ________
    (۱)
    وَإِذَا فَعَلُوا فَاحِشَهً قَالُوا وَجَدْنَا عَلَیهَا آبَاءَنَا وَاللَّهُ أَمَرَنَا بِهَا قُلْ إِنَّ اللَّهَ لَا یأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ أَتَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ(الأعراف/۲۸)
    و هنگامی که کار زشتی انجام می‌دهند می‌گویند: «پدران خود را بر این عمل یافتیم؛ و خداوند ما را به آن دستور داده است!» بگو: «خداوند (هرگز) به کار زشت فرمان نمی‌دهد! آیا چیزی به خدا نسبت می‌دهید که نمی‌دانید؟!»

    حفاظت شده: نمونه ای از اشعار مستهجن مثنوی (رمز=۱۸)
    http://m.sanjar313.com/blog2/1391/04/10

    وَاللَّهُ یرِیدُ أَنْ یتُوبَ عَلَیکُمْ وَیرِیدُ الَّذِینَ یتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَنْ تَمِیلُوا مَیلًا عَظِیمًا(النساء/۲۷)
    خدا می‌خواهد شما را ببخشد (و از آلودگی پاک نماید)، اما آنها که پیرو شهواتند، می‌خواهند شما بکلی منحرف شوید.

    (۲)
    إِنَّ اللَّهَ لَا یغْفِرُ أَنْ یشْرَکَ بِهِ وَیغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَنْ یشَاءُ وَمَنْ یشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا عَظِیمًا(النساء/۴۸)
    خداوند (هرگز) شرک را نمی‌بخشد! و پایین‌تر از آن را برای هر کس (بخواهد و شایسته بداند) می‌بخشد. و آن کسی که برای خدا، شریکی قرار دهد، گناه بزرگی مرتکب شده است.

    إِنَّ اللَّهَ لَا یغْفِرُ أَنْ یشْرَکَ بِهِ وَیغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَنْ یشَاءُ وَمَنْ یشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِیدًا(النساء/۱۱۶)
    خداوند، شرک به او را نمی‌آمرزد؛ (ولی) کمتر از آن را برای هر کس بخواهد (و شایسته بداند) می‌آمرزد. و هر کس برای خدا همتایی قرار دهد، در گمراهی دوری افتاده است.

    لَقَدْ کَفَرَ الَّذِینَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیمَ وَقَالَ الْمَسِیحُ یا بَنِی إِسْرَائِیلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّی وَرَبَّکُمْ إِنَّهُ مَنْ یشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَیهِ الْجَنَّهَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنْصَارٍ(المائده/۷۲)
    آنها که گفتند: «خداوند همان مسیح بن مریم است»، بیقین کافر شدند، (با اینکه خود) مسیح گفت: ای بنی اسرائیل! خداوند یگانه را، که پروردگار من و شماست، پرستش کنید! زیرا هر کس شریکی برای خدا قرار دهد، خداوند بهشت را بر او حرام کرده است؛ و جایگاه او دوزخ است؛ و ستمکاران، یار و یاوری ندارند.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    حسین پاسخ در تاريخ آبان ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۳:۱۳ ق.ظ:

    یاد خوارج افتادم آیاتی که هیچ ربطی به موضوع نداره رو سر هم کردی علی لعنه الله علی القوم ظالمین

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  9. جیم .اصفهانی

    on مهر ۱۷, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سلام.دست شما درد نکند...بسیار عالی بود.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  10. ذلیل اهلبیت

    on مهر ۲۸, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    این اولین بار آقای قمشه ای نیست که حرفهایی می زننه که مخالف تمامی فقهاء ومتکلمین ومحدثین از صدر اسلام تاکنون بوده واین نتیجه جدا شدن از قرآن واهل بیت است .
    خداوند عاقبت ماراختم بخیر کند

    برای مطالب امام شناسی به وبلاگ من هم سر بزنید
    اگه خواستین منو لینک کنید
    یاعلی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  11. ناشناس

    on آذر ۱۵, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    فسقه علی وجه

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  12. محمد

    on بهمن ۱۳, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    تمام این بدبختی ها از فاصله کرفتن از مکتب اهل بیت علیهم السلام است و هر ننه قمری برای خودش شده عارف !!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اسفند ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۴:۴۷ ب.ظ:

    واقعا افرین موافقم.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  13. محقق

    on فروردین ۲۷, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    به نظر می یاد که این جماعتی که شما سخنرانی هاشون رو گذاشتید واقعا ظرفیتی پایینی ارن ... سوال من اینه که :
    آقایانی که دم از توحید اهل البیتی می زنید اگر امام خمینی توحید غلطی داشت چطور توانست با اتکای با خدا یه انقلابی به این عظیمی راه بیندازد که زمینه ساز ظهور مهدی فاطمه باشد ...
    برادر من ما که ندیدم امام به خاطر خواندن فلسفه عاقبت به شر بشن ....
    حالا اگر دوستان برن و سیر تغییرات تفکر و جریان مکتب تفکیک رو بخونن می فهمن که روز به روز مواضع این آقایان تعدیل تر و عاقلانه تر می شود ....
    واقعا نظرات متقدمین این جریان فکری خشک و بی بار است ...

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  14. محقق

    on فروردین ۲۷, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    در ضمن شما علم را از سرچشمه بگیرید مثل امثال آقای جوادی آملی و امام و علامه طباطبایی و علامه حسن زاده ...
    امثال آقای قمشه ای و ... حرفشان برای اهل دقت سند و مدرک نیست ....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  15. محمّد امین

    on شهریور ۳۰, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    جناب آقای میلانی در صوتی که گذاشته اید درباره(شباهت وهابیّت به عرفا و صوفیه)میگوید: خدا عالم وجود را خلق میکند و این حرف غلطی است که میگوید زیرا وجود خودش یعنی هستی و هستی همیشه هست،و چیزی که هست را که هست نمی کنند،و این تحصیل حاصل و باطل است،حق این است که خداوند خودش وجود(هستی) ضروری است،و وقتی خلق میکند اشیاء را بوجود می آورد،یعنی خدا در حطیه خود اشیاء را پدید می آورد و ذره ای از مخلوقات از وجود خدا خالی نمیتواند باشد تا جدا(مستقل)از خدا باشند،اشیاء فقیر مطلق و مقیّد به وجود خدا هستند،و خدا آنان را در حیطه خود احداث کرده و تغییر میدهد و یا معدوم میکند و خود خداوند تغییری نمی کند،چرا ما نتوانیم مستقیماً با خداوند مربوط باشیم وقتی که خدا احاطه وجودی به ما دارد و ذره ای از ما فاقد او نیست،وقتی شما در مسیر اهل البیت(علیهم السلام)باشی و ولایتشان را پذیرفته باشی آنها هم از تو راضی میشوند و همان خدا را که به فرموده خودش در قرآن که می فرماید: إنی قریب(بدرستی که من بسیار نزدیکم)را دعا کنی او جواب تو را میدهد...ولی اگر ولایت اهل البیت(علیهم السلام)را نداشته باشی و از شریعت آنها دوری گزینی همان خدای قریب به تو اهمیّت نمیدهد و به خودت وا میگذارد که گویی از او محجوب و میلیاردها میلیارد کیلومتر دوری

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۵ ۷:۰۶ ب.ظ:

    باسلام

    ۱- ایشان معنای خلقت را میان فلاسفه وصوفیه بیان کردند والا بارها بیان کرده اند که فلسفه وعرفان خلقتی قبول ندارد مانند موج ودریا

    ۲- این شما فاصله بین خالق ومخلوق می بینید خطای دید شماست ومبنای غلط شما که خدا را دارای صفات مخلوقات می دانید که دارای مکان وزمان و بعد وقرب می دانید در حالی که قرب وبعد درباره خداوند متعال معنا ندارد.

    ۳- فقر و نیاز مندی مخلوقات به مخداوند مانند نیاز مندی ما به امام عصر عج الله تعالی می باشد نه اینکه در ذات او باشیم و اشیاء نعوذ بالله در ذات خداوند باشد خیر بلکه اراده خداوند بر خلقت اشیاء وما می باشد که اگر اراده خداوند نباشد ما معدوم می شویم که این را هم فلسفه وعرفان قبول ندارد که تمام مخلوقات از بین بروند ونابود شوند إِنْ یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ وَ یَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِید a سوره ابراهیم علیه السلام آیه ۱۹

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  16. محمّد امین

    on شهریور ۳۱, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    جناب آقای میلانی دارد عقیده خودش را میگوید که:خدا عالم وجود را خلق میکند!!! این حرف ایشان غلط است زیرا خدا خودش وجود ضروری ازلی ابدی ثابت بدون اجزاء است...وجود یا هستی ضروری بی حد و بدون چیستی خداست که همیشه هست و شما هر جا بروی در حیطه عالم وجود سیر میکنی و جایی را نمی یابی که نیستی(عدم یا هیچ) باشد، و همه اشیاء(مخلوقات)در حیطه وجود می باشند و از خود وجود یا هستی مستقلی ندارند...همه مخلوقات بوجود آمده اند یعنی خدا که خود هستی(وجود ضروری)است آنان را در حیطه خود احداث کرده(پدید آورده)... از اینکه همه جا وجود ضروری هست شکّی نیست و همین است که برای خدا قرب و بعد و زمان و مکان نیست زیرا همه جا هستی (وجود ضروری) هست و همه مخلوقات(اشیاء حد و اندازه دار)در عالم وجود تحقق می یابند و فقیر مطلق به وجود و مقیّد به او می باشند و از خودشان ذات مستقلی ندارند و ذات مخلوقات وابسته و مربوط محض به وجود است... مثال اینکه اگر به فرض لیوان جلوی شما در یک لحظه معدوم شود این لیوان است که نیست شده ، ولی وجود تغییری نکرده و باقی است...حالا به فرض لیوان دوباره ظاهر شود،لیوان بوجود می آید(پدید می آید)...لیوان در پدید آمدن و ماندن یا تغییر کردنش وابسته محض به وجود است و خود وجود تغییری نمیکند و همیشه ثابت باقی است... این معنی فقر و نیازمندی مخلوقات به خداست که همه فقیر مطلق و مقیّد و وابسته و مربوط محض به وجود(خدا)هستیم و از خود هستی مستقلی نداریم...وجود نامحدود که جایی از او خالی نیست و ضرورت دارد اگر بخواهد(همه اشیاء حد و اندازه دار)مخلوقات را که در حیطه او و مربوط و فقیر و مقیّد به او هستند را در یک لحظه نیست میکند(إن یشاء یذهبکم و یات بخلق جدید) همانطور که در مثال لیوان برایتان نوشتم...و این کیفیت و چگونگی مخلوقات است ثابت است و درجات و مراتبی ندارد...و همه این خصوصیّات مخلوقات برای وجود نامحدود ضروری که خداست مثل خیال است و چون خیالگونه است وجود نامحدود ضروری(خدا) از مخلوقاتش تاثیری نمیگیرد و بر همه اثر میگذارد و تغییرشان میدهد یا معدومشان میکند...به هر حال متشکرم از شما و پاسختان..فهم وجود زیاد هم مشکل نیست اگر کمی دقت کنید خواهید یافت که وجود محض ضروری نامحدود همیشه هست و همه مقیّد و فقیر به وجود و در حیطه وجود می باشیم و خواهید دانست که وجود همان خداست

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ب.ظ:

    با سلام
    شما وجود خدا را جا دار می بینید که همه جا را پر کرده است درحالی که وجود خداوند جادار نیست که بخواهد همه جا را پر کند

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  17. محمّد امین

    on شهریور ۳۱, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    معذرت میخواهم در متن بالا که نوشتم اشتباه تایپی شده،درستش این است که:...و این کیفیت و چگونگی مخلوقات است که درجات و مراتب و شدت و ضعف دارد ولی وجود نامحدود ضروری همیشه ثابت است و درجات و مراتبی و شدت و ضعفی ندارد

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  18. محمّد امین

    on مهر ۴, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    علیکم السلام،خدا در جای خاصّی محصور نیست و جایی هم خالی از او نیست،چون اوّل خداست بعد مکان،پس مکانها همه در حیطه وجود خداست،و پس او همه جا هست و فراتر از همه جا هم هست،زیرا او هستی ضروری نامحدود ثابت است،فاینما تولوا فثم وجه الله(پس به هر جا روی کنید روی به خداست)... اگر شما مخلوقات را در حد تصاویری خیالگونه برای خدا بدانید مشکلتان حل میشود و تصدیق میکنید که در وجود خدا مجازی هستید و مستقل از او نیستید و خدا از خودتان هم به شما نزدیکتر است چون به همه چیز احاطه دارد و اوّل خداست بعد مخلوق

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۵ ۶:۴۳ ب.ظ:

    علیکم السلام ورحمت الله

    خداوند جایی ندارد که درجایی محصور باشد شما مکان می بینید چون مخلوق هستید وخداوند چه جایی خاص و چه همه جاها نیست یعنی اصلا خداوند قابلیت جا ومکان را ندارد ایّن الاین فلااین له جا را آفرید که فهمیده شود جایی ندارد اینگونه نیست که جایی از وجود خداوند خالی نباشد بلکه اصلا خداوند جا ندارد که بگوییم همه جا هست یا یکجا نیست یا یکجا هست بلکه همه اینها در باره ذات باری تعالی غلط است. واگر گفته می شود او در همه جا هست یعنی خلقلت خداوند ومخلوقات در همه جاهایی که ما می بینم َ هُوَ فِی کُلِّ مَکَانِ مَوْجُودٌ بِآیَاتِه‏ , مکانی هستیم وجود دارد نه ذات خداوند. و امام صادق علیه السلام فرمود: وای برتو !

    مُحَمَّدَ بْنَ نُعْمَانَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ هُوَ اللَّهُ فِی السَّماواتِ وَ فِی الْأَرْضِ قَالَ کَذَلِکَ هُوَ فِی کُلِّ مَکَانٍ قُلْتُ بِذَاتِهِ قَالَ وَیْحَکَ إِنَّ الْأَمَاکِنَ أَقْدَارٌ فَإِذَا قُلْتَ فِی مَکَانٍ بِذَاتِهِ لَزِمَکَ أَنْ تَقُولَ فِی أَقْدَارٍ وَ غَیْرِ ذَلِکَ وَ لَکِنْ هُوَ بَائِنٌ مِنْ خَلْقِهِ مُحِیطٌ بِمَا خَلَقَ عِلْماً وَ قُدْرَهً وَ إِحَاطَهً وَ سُلْطَاناً وَ مُلْکا

    التوحید (للصدوق) ص۱۳۳

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  19. محمّد امین

    on مهر ۵, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    اینکه میگویم خدا در جای خاصّی محصور نیست یعنی همین که او مکان ندارد،زیرا قبل از خلقت فقط خدا بود و او نامحدود و همیشه ثابت و بی تغییر است پس وقتی خلق میکند مخلوقات و مکانشان به ناچار در حیطه وجود او پدید می آیند،به قول امام علی علیه السلام در نهج البلاغه مخلوقات "اعلام الوجود" هستند(یعنی نشانه های وجود هستند نه خود وجود که هستی ضروری نامحدود است و ذوات مخلوقات عین ربط و فقر و وابسته محض بوجود خدا هستند و در عین اینکه خلق در حیطه وجود خدا تحقق می یابد با خدا آمیخته نیست و خدا چیز دیگریست و خلایق چیزهای دیگری اند و با اینکه برای خدا خیالگونه اند،در عوالم خود برای خود واقعی هستند... امام صادق علیه السلام در صورت صحّت حدیث که حتماً از امام علیه السلام باشد مقصودشان این است که خدا در مکانی حلول نکرده و تکه تکه در مخلوقات قرار نگرفته. و این همان است که من میگویم که خدا و خلق آمیخته نشده اند... ولی اگر توجه کنید چون اوّل خدا بوده بعد مخلوق و خدا نامحدود و همیشه ثابت و بی تغییر است وقتی خلق میکند مخلوقات و مکانشان به ناچار در حیطه وجود او پدید می آیند چون غیر از خدا چیزی نبوده و او همیشه ثابت و نامحدود و بی تغییر است...بعد هم انگار توجه نکردید که من نوشته ام او همه جا هست و فراتر از همه جا هم هست،چون اول خدا هست بعد مکان و مکان در حیطه وجود نامحدود همیشه بی تغییر و ثابت خدا احداث شده است

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۵ ۴:۱۴ ب.ظ:

    با سلامی دوباره

    ما منتظر تقریر شما از سخن وبیان ما هستیم که در باره حدیث آینه گفته شد باید دید اصلا شما حرف ما را می فهمید یا خیر ؟
    اینهمه روایت وآیات را که بیان کردیم از نهی سخن درباره ذات که شما همش دارید درباره ذات باری تعالی وکیفیت آن سخن می گویید که خدا خلق کرد اینجوری بود و .... که این کار شما طبق روایات لاتکلموا فی ذات الله حرام است

    شناخت زنادقه خبیث

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  20. محمّد امین

    on مهر ۶, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    دوستان برهان نیوز،خیلی دوستانه پیشنهادی برایتان دارم و آن اینکه تبیین آیت الله العظمی گرامی درباره وحدت وجود در "شیعه تی وی " را مشاهده فرمایید که آنجا آیت العظمی گرامی معنای درست وحدت وجود را که عرفای بزرگ شیعه به آن معتقدند را توضیح داده است و تا متوجّه شوید که اشتباه کرده و زود قضاوت نمودید و این وحدت وجودی که شیعیان عارف به آن رسیده اند و اعتقاد دارند توحید محض است...امام صادق علیه السلام فرمودند:((خداوند اِبا دارد از اینکه باطلی را حق معرفی کند،خداوند اِبا دارد از اینکه حق را در دل مومن باطلی تردید ناپذیر جلوه دهد،خداوند اِبا دارد از اینکه باطل را در دل کافر حق ستیز به صورت حقّی تردید ناپذیر جلوه دهد،اگر چنین نمی کرد حق از باطل شناخته نمی شد)) محاسن ج ۱ ص ۲۷۷

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ق.ظ:

    باسلام

    اولا : شما بفرمایید در یک خط یا نیم خط تقریر درست وحدت وجود را بفرمایید ونحوه برهان را بیان کنید

    ثانیا: شما اول وجود شخصیت با این طول وعرضی جابر بن حیان را اثبات کنید و سند روایت را هنوز ارئه نکردید

    ثالثا: مشکل امثال شما این است به قیل وقال این وآن می روید به جای مراجعه به کتب روایی ومعصومین

    رابعا: استناد شما به روایت یکطرفه است اگر اینگونه است انسانهای مومن دیگر نیز کاملا فلسفه را حرام می دانند و حتی ضدیت کامل دارند مانند علامه حلی ره مجلسی شیخ حرعاملی محدث بحرانی و مومنین بسیار دیگر که خداوند حق را به انها کاملا شناسانده چرا که سراغ اهل بیت علیهم السلام رفته اند والا کسی که سراغ ارسطو وفلاطون وابن عربی ومثنوی و حلاج کافر برود یقینا باطل را گمان می کند حق ایت چون خودش نخواسته است .

    پس روایت می فرماید خداوند ابا دارد از اینکه باطل را حق معرفی کند أَبَى اللَّهُ أَنْ یُعَرِّفَ بَاطِلًا حَقّا که این معرفی حق و باطل تنها از طریق معصومین می باشد ومثل اینکه شما روایات درج شده را نمی خوانید و یا ترجمه روایات عربی بلد نیستید ،همش حرف خودتان را می زنید که حضرت فرمود اگر مومن متقی باشد باز هم خطا می کند

    یَا کُمَیْلُ لَوْ لَمْ یَظْهَرْ نَبِیٌّ وَ کَانَ فِی الْأَرْضِ مُؤْمِنٌ تَقِیُّ لَکَانَ فِی دُعَائِهِ إِلَى اللَّهِ مُخْطِئاً أَوْ مُصِیباً بَلْ وَ اللَّهِ مُخْطِئاً حَتَّى یَنْصِبَهُ اللَّهُ لِذَلِکَ وَ یُؤَهِّلَهُ لَه‏

    ای کمیل به خدا قسم اگر خداوند پیامبری را مبعوث نمی کرد و در روی زمین مومن با تقوایی هم بود همانا در دعوتش به سوی خداوند خطا کار بود واخطا می رفت مگر اینکه خداوند اورا برای اینکار نصب کند واورا اهل این کار بگرداند.

    تحف العقول ص ۱۷۵

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  21. ناشناس

    on آذر ۶, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    الحمدلله با استدلال های شما یقین ما به حقانیت عرفان و فلسفه بیشتر میشه.
    ممنون از زحمات تون.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.