۲۵

دریافت فایل

کلیپ صوتی:اعتقادبه وحدت وجودسرآغازهمه انحرافات است بوِیژه انحراف درمهدویت

اسفند ۱۲, ۱۳۹۰ در ۱:۱۱ ب.ظ توسط

حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مهدی پور در روز سه شنبه ۱۳ رجب سال ۱۳۶۴ هجری قمری مصادف با ۱۳۲۴ هجری شمسی در محله «باغشیمه تبریز» زادگاه «آیت الله ابوالقاسم کوکبی» از مراجع قم به دنیا آمد آغاز به تحصیل ۱۳۳۱ شمسی دبستان ممتاز تا کلاس چهارم ابتدایی، آغاز به تحصیلات حوزوی ۱۳۳۱ شمسی در نزد آموزگار خود «مرحوم حاج ابوالقاسم دهخدا»: گلستان، نصاب و خلاصه الصرف. ترک تحصیل مدرسه دولتی و ادامه تحصیلات حوزوی ۱۳۳۵ هجری شمسی.
اساتید سطوح عالیه در قم، «آیت الله حاج شیخ جعفر سبحانى»، «شهید مفتح»، «آیت الله میرزا یدالله دوزدوزانی»، «آیت الله شهید مطهری»، «مرحوم آیت الله پایانى»، «مرحوم آیت الله میبدی کرمانشاهی»، «مرحوم آیت الله سید جواد خطیبی تبریزی»، «آیت الله مکارم شیرازی»، «مرحوم آیت الله سید کاظم شریعتمداری»، «مرحوم آیت الله میرزا کاظم تبریزی»، «مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری»، «مرحوم آیت الله حاج سید محمد روحانی»، «آیت الله حاج سید موسی شبیری زنجانى»، «مرحوم آیت الله سید حسن الهی»: (برادر علامه طباطبایی)، «مرحوم آیت الله سید مرتضی شبستری»: (برادر مرحوم آیت الله وحیدی)، «مرحوم آیت الله سید صادق شریعتمداری»، «مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد باقر ملکی» و … .
بر اساس دعوت شیعیان استانبولی برای تصدی امور شیعیان آن زمان رمضان ۱۳۹۵ هجری قمری برابر با ۲۴ شهریور ۱۳۵۴ هجری شمسی از طرف حوزه علمیه قم راهی استانبول شده، به مدت ۵ سال تمام در آنجا اقامت نموده، به اقامه نماز جمعه و جماعت در مسجد ایرانیان مقیم استانبول داشت همواره یک روحانی ایرانی با اطلاع دولتین از حوزه علمیه قم در آن جا انجام وظیفه می کرد؛ با توجه آشنایی با قلم و ضرورت خدمات فرهنگی و آزادی بیش از حد مطبوعات در آن زمان، به تاسیس انتشارات زمان پرداخته و در حدود ۶۰ مجلد کتاب، جزوه، بروشور به زبان ترکی منتشر نمود. در طول اقامت در استانبول با ۸۴ روزنامه و مجله مصاحبه مطبوعاتی انجام دادم. در این مصاحبه ها به معرفی نکات برجسته تفکر شیعی توجه می داد و گروه بسیاری از روشنفکران اهل سنت را با معارف شیعی آشنا و جذب نمودکه هرگز در مسجد دیگری به جمعه و جماعت حاضر نمی شدند.
علاوه بر استانبول به دهها شهر دیگر برای سخنرانی و کنفرانس دعوت می شد و منحصرا روزهای یکشنبه به این دعوتها پاسخ مثبت می داد که روز تعطیل رسمی و کثرت شرکت کنندگان در مساجد و مجالس بود که به تعدادی از این شهرها اشاره می شود:  «اولو جامع»: در شهر بورسا که تعداد شرکت کننده ها را روزنامه ها ۴۰۰۰۰ نفر ذکر کردند. «مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام)» در ازمیر که مکرر انجام شد. بزرگترین سینمای «تورگوتلو» که به جهت ازدحام بیش از حد و عدم گنجایش مساجد، بزرگترین سینمای شهر را اجاره کرده بودند. «مسجد بزرگ ازمیت»، «آق شهیر»، «ادرنه» و …

دریافت فایل با لینک مستقیم به حجم ۹٫۹۸ مگابایت

لینک کمکی

موافقم(۲)مخالفم(۰)

برچسب‌ها, , , , , , ,

+

۲۵ دیدگاه

  1. fallah

    on اسفند ۱۲, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    برادران من :
    از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقه کلّ الاشیاء»، از مبانى ملاّ صدرا، - اگر نگوییم از همه‌ى اینها، از بسیارى از اینها - مى‌شود یک دستگاه فلسفىِ اجتماعى، سیاسى و اقتصادى درست کرد؛
    فلسفه‌ى اسلامى، پایه و دستگاهى بوده که انسان را به دین، خدا و معرفت دینى نزدیک مى‌کرده است. فلسفه براى نزدیک شدن به خدا و پیدا کردن یک معرفتِ درست از حقایق عالم وجود است؛ لذا بهترین فلاسفه‌ى ما - مثل ابن‌سینا و ملاّ صدرا - عارف هم بوده‌اند. اصلاً آمیزش عرفان با فلسفه در فلسفه‌ى جدید - یعنى فلسفه‌ى ملاّ صدرا - به‌خاطر این است که فلسفه وسیله و نردبانى است که انسان را به معرفت الهى و خدا مى‌رساند؛ پالایش مى‌کند و در انسان اخلاق به‌وجود مى‌آورد. ما نباید بگذاریم فلسفه به یک سلسله ذهنیّات مجرّد از معنویت و خدا و عرفان تبدیل شود. راهش هم تقویت فلسفه‌ى ملاّ صدراست؛ یعنى راهى که ملاّ صدرا آمده، راه درستى است. آن فلسفه است که انسان را وادار مى‌کند هفت سفر پیاده به حج برود و به همه‌ى زخارف دنیوى بى‌اعتنایى کند. البته نمى‌خواهیم بگوییم هرکس در این دستگاه فلسفى قرار نداشته باشد، اهل دنیاست؛ نه، اما این راه خوبى است. راه فلسفه باید راه تدیّن و افزایش ارتباط و اتّصال انسان به خدا باشد؛

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اسفند ۱۲ام, ۱۳۹۰ ۶:۴۲ ب.ظ:

    "از وحدت وجود میشه دستگاه اقتصادی درست کرد" !
    عجب نظری .. !!!!!
    شما دو تا طرح اقتصادی با اون اندیشه ملاصدرا بده ببینم میشه تورم رو کاهش داد و قیمت خانه ها مسکن را نزول داد ! صندوق ذخیره ی ارزی را بالا برد ...
    شما می گویی با وحدت وجود و مبانی فبسفه ملاصدرا می توان دستگاه سیاسی درست کرد ... حتما هم معنی دستگاه سیاسی را می دانید !
    بسیار خوب مثلا درهمین قضایی سال ۱۳۸۸ مبانی تهاجمی سیاسی جرج سورس را برای بنده با وحدت وجود رد کنید ....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    fallah پاسخ در تاريخ اسفند ۱۲ام, ۱۳۹۰ ۷:۱۲ ب.ظ:

    برادر جان:
    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8616
    این متن صحبت های مقام معظم رهبری است ، این را بنده از نظر شما نادان ، که نمی گویم،این را کسی می گوید که سال های سال در مباحث سیاسی و اقتصادی حرف اول را می زند،در مباحث دینی نیز مجتهد مسلم است ، در مباحث فلسفی نیز زبان زد خاص و عام ، در مباحث تقوی و عرفان عملی نیز یکه تاز میدان!
    حرف های گزاف هم نعوذ بالله ندارد ، مثل بنده و شما که الا ماشاالله داریم.
    به بنیاد حکمت صدرا مراجعه کنید تا کارهای انجام گرفته را ملاحظه کنید.
    مهر درخشنده چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اسفند ۱۲ام, ۱۳۹۰ ۹:۲۹ ب.ظ:

    دوستان عزیز دیدید اکثر این ها هیچی از خودشان ندارند........! مثل اون غرویان هی می گفت امام اشتباه کرده؟ علامه طباطبایی اشتباه کرده ...
    الان این سوالات که بنده از شما کردم را جواب دهید!!!
    ایشان رفتند کلمه ی "فلسفه" را در سایت مقام معظم رهبری جست جو کردند و در این جا به جای وارد کردن نظر خود نظر حضرت آقا را وارد کردند تا اگر کسی گفت چرا !!! ایشان بگویند مقام معظم رهبری گفته شما چه کسی هستید؟ !!! تا ندای قف قف را سر دهند !!!

    شما از خودت چی داری؟ بحث بحث علمی است ... شما اگر مقلد اندیشه ها هستید خوب به کنار بنده اندیشه ام را از اسلام میگیرم نه از اشخاص و بر حدیث امام صادق در کافی جلد دوم پایبندم :
    و ایاک ان تنصب رجلا دون الحجه فتصدقه فی کل ما قال
    اون قدر که شما نسبت به ولایت فقیه ارادت داری بنده صد برابر بیشتر از شما حضرت آقا روحی فداه رو قبول دارم ... شما در مقام بحث علمی از خودت باید پاسخ بگویی نه فلانی گفت ...
    وگرنه اگر از این بحث هاست می خوای صد تن اسم علما را بیارم مخالف فبلسفه و وحدت وجود رو بیاورم... همین علامه مجلسی ، علامه حلی ولی فقیه عصر خود بودند می دونی اصلا نظرشان پیرامون فلسفه چه بوده ؟
    می خوای نظر آیت الله صافی که مقام معظم رهبری به ایشان بسیار عنایت دارند رو در مورد فلسفه و حاج ملا هادی سبزواری بیاورم ...
    آیت الله العظمی وحید خراسانی چی ؟
    آیت الله سید صادق شیرازی چی ؟
    نظر اساتید مقام معظم رهبری چی ؟
    همین شیخ مجتبی قروینی حضرت آقا در مورد ایشان می فرمودن او به مانند امام خمینی بود ....
    می دونی از سردمداران مکتب تفکیک بود .
    آخر این چه نو ع بحث علمی است ...
    البته :
    "بیشتر ناشی از ندانم گرایی پیرامون موضوع است که متصل به شخصیت گرایی می شود ."

    بنیاد ملاصدرا چه کار کردی در مبانی اقتصادی ؟
    اجتماعی که تورم بیاد پایین ! حجم پول در گردش را رو به افول بیاورد ..؟
    ۴ تا از این کار ها رو بگو تا ما هم بدونیم.
    مهم ترین مسئله اقتصاد پول است پیرامون درآمد سرانه از اسفار ملا صدرا چه اندیشه هایی بیرون آمده ؟ علی الخصوص وحدت وجود در نقد افکار جرج سورس ....

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    فلاح پاسخ در تاريخ اسفند ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۴:۱۹ ب.ظ:

    اولا: ما هر چه داریم از عالم حقیقی مان داریم و از خود چیزی نداریم
    ثانیا:
    براساس حدیث امام صادق جان که می فرماید :
    «و ایاک ان تنصب رجلا دون الحجه فتصدقه فی کل ما قال»
    و شما همه جا برای مقاصد خود از آن استفاده می کنید ، در اینجا بنده صحبت مقام معظم رهبری را آورده ام بدون نام تا ببینم که آیا مدعی پیروی از اهل بیت به آن پایبند است یا خیر؟

    شما که در جوابهایتان آورده اید که
    :«نمی خواد برای بنده از علامه بگی … این کاری که تو شروع کردی ما خداحافظی باهاش کردیم ….
    این که بین متکلمین ما با فلاسفه فرق باید قائل نشد یه حرف مزخرفیه هستش شما برو تذکره الفقها علامه حلی رو نگاه کن علامه خواندن فلسفه را حرام می داند به شرطی که برای مقابله با توهمات فلسفه باشد ….»

    در حالت اول بی ادبی خود را نشان داده اید و در حالت دوم عکس حدیث را برایمان تفسیر کرده اید ، در جای دیگر کفته اید که:
    «اون قدر که شما نسبت به ولایت فقیه ارادت داری بنده صد برابر بیشتر از شما حضرت آقا روحی فداه رو قبول دارم … شما در مقام بحث علمی از خودت باید پاسخ بگویی نه فلانی گفت …»
    شما آقا را در چه بعدی قبول دارید؟
    به نظر فرمایش آقا در بعد افتصادی و سیاسی می آید ، و از نظر عقلایی مانعی ندارد فرمایش کارشناس در یک فن را بیان کرد.
    و البته که فرمایش آقا در بعد فلسفی را فبول نداری و مانعی است ، جون همانطور که گفته اید ، بحث بحث علمی است و مانعی نیست.
    ولی می خواستم نشان دهم که ممشای شما بزرگواران با روش امام و آقا همخوانی ندارد، جون جسته و گریخته مشاهده کرده بودم که برای پیشبرد مقاصدتان از بعضی آیات استفاده می کنید و همچنین در تایید بعضی کارهایتان از امام و آقا نام می برید که هم اولی را نادرست به کار می برید و هم دومی را نادرست پنداشتید.
    در مورد سوالهایتان باید جواب دهم که این دستگاه فلسفی که آقا می فرمایند در مدینه فاضله ای رسم خواهد شد که موحدان به توحید «بسیط الحقیقه کلّ الاشیاء» آنرا تشکیل خواهند داد .
    بله خود وحدت وجود نمی آید برای شما اندیشه آن آقایی را که نام برده اید را تبیین کند بلکه موحدو دستگاه یکپارچه متشکل از آن می آید
    سیستم طراحی می کند.در واقع صحبت آقا به افراد موحد بر میگردد و در ادامه فرمایششان در باب موحد می فرماییند و از ابن سینا و ملا صدرا نام میبرند.

    و اینکه شما گفته اید که «ایشان رفتند کلمه ی “فلسفه” را در سایت مقام معظم رهبری جست جو کردند و در این جا به جای وارد کردن نظر خود نظر حضرت آقا را وارد کردند تا اگر کسی گفت چرا !!! ایشان بگویند مقام معظم رهبری گفته شما چه کسی هستید؟ !!! تا ندای قف قف را سر دهند !!!»

    انشا الله که خدا از سر تقصیرتان بگذرد و لطفا بقرمایید در کدام مکتب به چنین اخلاقی و ادبی دستیافته اید و کدام طریق شما را به فکر خوانی و نیت خوانی این چنینی رساند؟

    و اما سوال بنده از شما:
    ۱)شما نبودید که می گفتید که به اندیشه های امام وارید و فلسفه امام را تمام و کمال بلیدید، قرار شد برایمان فصوص الحکم امام را سطر به سطر شرح دهید؟

    سوال بنده از مسوول سایت:
    بنده مقلد مقام معظم رهبری ام آیا می توانم وحدت وجود را با توجه به اشراف ایشان به بحث های فقهی و فلسفی بپذیرم یا خیر؟اگر آری چرا و اگر خیر چرا؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اسفند ۲۰ام, ۱۳۹۰ ۸:۵۷ ب.ظ:

    دوستان بار دیگر مشاهده کنید درست مثل همون آقای غرویان در نطقی دیگر !! به دکتر نصیری می گفتند : امام اشتباه کرده ... علامه طباطبایی اشتباه کرده .... بنده در همون جلسه سوم مناظره حضور داشتم تا بالاخره با چند تا از طلبه ها گفتیم صرف یک اختلاف فکری در مبحث علمی یعنی تضاد با امام خمینی ؟ آقای غرویان هم جالب است پذیرفته اند که مغالطه می کردند ... آن هم به صورت اسکاتی !
    در صورتی که همین آقای نصیری نماینده مقام معظم رهبری بودند ... ۴ سال شاگرد درس خارج آقا بوده اند .. البته نیازی به گفتن نیست خدا رو شکر مقام عظم رهبری سعه ی صدر دارند به حرف عده ای از جهله گوش فرا نمی دهند پیشنهاد کرسی آزاد اندیشی داده اند ...
    البته افکار امثال همین آقایان است موجب تنفر ۴ تا دانشجو از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود ... بله دم دم بگویی مقام معظم رهبری ... ولی تا ولایت فقیه را اثبات نکردی نه دایره ی وظایف را مشخص نکرده ای آنان تنفر پیدا می کنند ... چیزهایی هست که ما مشاهده می کنیم دوستان در حجره هایشان بمانند و خود را باد بزنند ...
    حتــــــــــــی دوست دارم عده ای این دوستان بشنوند حضرت آقا دستور داده اند اگر در این کرسی های آزاد اندیشی مبانی مخالف اهداف نظام بحث شود به هیچ عنوان نباید پیگرد قضایی بگیرد این است مقام معظم رهبری ... جاتم به فدایش ... او آزاد اندیش است ...

    گرچه باز هم گفته ام این نتیجه بحث علمی نیست این دوستان به جای اینکه بیایند سخنان آقای صمدی آملی را توجیه کنند از حضرت آقا مایه می گذارند .
    ۱٫ جای جای این سایت پر شده است از نظرات ایشان ... که صحببت های مقام معظم رهبری کپی کرده اند. به نام خودشان ...خود دوستان هم دیده اند نیازی نیست اثبات شود ... همین که خوداتان منکر شده اید و در مقام دفاع برآمدید خود دلیلی بر اثبات آن است .
    ۲) بنده جواب سوال هایم را هنوز نگرفته ام شما برای بنده این حرف های جناب صمدی آملی را اثبات کنید که ما باید از شمر متشکر باشیم! شمر که هر کاری کرد ناموس خدا روی زمین باقی ماند ... اگر رفتید بهشت دیدی شمر هست تعجب نکنید ... (پس فردا عمر هم حتما آن جا هست)
    ۳)مرحوم علامه طباطبایی به بحار الانوار علامه مجلسی تعلیقه توشتند چند جا بر علامه مجلسی اشکال وارد نمودند… از ان طرف علامه امینی از این قضیه بسیار ناراحت شدند … آیت الله بروجردی به شدت اظهار ناراحتی کردند .. آیت الله شاهرودی چاپ این کتاب را حرام دانستند …
    علامه بزرگوار طباطبایی رضوان الله تعالی علیه حرف بسیار خوبی زدند گفتند اگر ببینند جایی حرف امام صادق با گفتار علامه مجلسی در تضاد است امام صادق علیه السلام را به علامه مجلسی نمی فروشند …
    عین این منطق در برخورد با خود آقایان است …
    اگر جایی ببینیم حرف امام صادق علیه السلام با حرف علامه فلانی در تضاد است امام صادق را به آقای فلانی به والله نمی فروشیم .
    ۴) بنده در مباحث که به ولی فقیه بنده مربوط می شود کاملا مقلد ایشان هستم بارها هم گفته ام ...
    این به جدا دوستانی که این جا مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری می کنند چند بار جانشان برای ایشان به خطر انداخته اند ؟برای بنده سوالی است واقعا ماتوسپاه هستیم به جای اینکه ما نطق کنیم دیگران این جا نطق می کنند !!! حالا یک بار هم تو عمرشان ضد ولایت فقیه را ندیده اند .... این جا نظق می کنند روش شما با روش امام مخالف است !
    ۵) از نظر شما مراجع تقلید ما جاهل و چرت و پرت گو هستند ؟ مثل آیت الله وحید خراسانی .. ایشان اگر می گویند فلسفه کشک است ... ایشان نادان هستند یا نه ؟ اگر آیت الله صافی که مقام معظم خود را شاگرد ایشان می دانند با فلسفه مخالف است ... ایشان چهل دارند دیگر ؟
    ۶) بنده ازکتاب دکتر عابدی نظریات فلسفی و عرفانی در مقام دفاع و نظریات تهاجمی امام را جمع آوری کرده اما چنین حرفی هم اصلا نزده ام البته تعجبی هم ندارم از شما حرف کلا زیاد می زنید ....
    ۷) بزرگ ترین استراتژیت ایران دکتر عباسی فرمودند : یکی از پیام های فتنه ۸۸ این بود که فلسفه این آقایان که بنیان مرصوص اندیشه هایشان است به بنیان مرضوض تبدیل شده ... ایشان اعلام مناظره با فلاسفه صدرایی هم کرده اند ... و تا الان کسی جرات مناظره پیدا نکرده است .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    فلاح پاسخ در تاريخ اسفند ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۶:۵۰ ق.ظ:

    بسم الله
    ۱)
    نمی دانم شاید به فارسی سلیس نمی نویسم که شما باز دارید حرف های قبلی خود را می زنید،جواب سوالتان را داده ایم که بحث دستگاه اقتصادی مربوط به تفییر جهان بینی و تربیت متخصص است ولی باز می گویید مثل آقای غرویان ...
    بنده کجا گفته ام «شما می گویید آقا اشتباه کرده ..»
    هدف بنده این بود:
    اولا: این که حدیث امام صادق را می آورید که «و ایاک ان تنصب رجلا دون الحجه فتصدقه فی کل ما قال»
    ای کاش یکبار خوتان به آن عمل می کردید،و اینکه در کدام مکتب این چنین برداشتی از حدیث کرده اید؟
    ثانیا : جلوی اهانت ها و بی اخلاقی های شما را بگیرم
    ثالثا: از آقا و امام دیده شده کامنتهایی و نظراتی که نشان می داد ایشان مخالف فلسفه صدرایی است و این را آورده ایم که بگوییم که اصلا مطالبه آقا فلسفه صدرایی است.
    ۲)گفته اید:
    «در صورتی که همین آقای نصیری نماینده مقام معظم رهبری بودند … ۴ سال شاگرد درس خارج آقا بوده اند .. البته نیازی به گفتن نیست خدا رو شکر مقام عظم رهبری سعه ی صدر دارند به حرف عده ای از جهله گوش فرا نمی دهند پیشنهاد کرسی آزاد اندیشی داده اند …
    البته افکار امثال همین آقایان است موجب تنفر ۴ تا دانشجو از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود … بله دم دم بگویی مقام معظم رهبری … ولی تا ولایت فقیه را اثبات نکردی نه دایره ی وظایف را مشخص نکرده ای آنان تنفر پیدا می کنند … چیزهایی هست که ما مشاهده می کنیم دوستان در حجره هایشان بمانند و خود را باد بزنند …»

    خیلی جالب است حرف از کرسی آزاد اندیشی می زنید و تحمل ۴ کامنت را ندارید ، سراسر فحش و ناسزا می دهید، خنده دار است
    تا بخواهیم از آقا حرف نقل کنیم می گویید ما سپاهی بودیم شما کجا بودید، ما برای ولایت فقیه داشتیم جان می دادیم ،شما کجا بودید.
    شما حرف از کرسی آزاد اندیشی می زنید!
    جالب تر از آن است که حرف از دانشجو می زنید:
    الحمد الله که خودمان دانشجوی یکی از دانشگاههای هدف هستیم ،خودمان در جریان امور شبهات دانشجویی هستیم،خودمان در متن هستیم و در خوابگاهها شاهد هستیم چه چیزی دانشجو را متنفر می کند و در قتلگاه شبهات سرش را می برد،اگر به فتنه ۸۸ مراجعه کنی خواهی دید که اکثر افراد دانشجو که خود با آنها برخورد داشته ام از نظر فکری عقاید راسل و فروید را داشته اند، صحبت از ایجاد دستگاه سیاسی بر مبنای وحدت وجود اینجا معنا پیدا می کند،نظر جورج سورس اینجا معنا پیدا می کند.
    بله ۴ دانشجو زمانی از دین زده می شوند که برای شبهات شان جوابی نداشته باشند ، دستگاهی نتواند آنرا جواب دهد،به جای جواب فکری به زدن آنها پرداخته شود(کوی دانشگاه که آقا از آن نام برد)
    بله ۴ دانشجو زمانی از دین زده می شوند که وقتی شبهه ای مطرح می کنند به تکفیر متهم می گردند.
    در ضمن اگر ناراحت نمی شوید حرف آقا را بیاورم که فرمود : آنچه که امروز شبهات را جواب می دهد فلسفه است ، نه فقه(حرف آقا را به عنوان یک کارشناس دینی مثل کارشناسان دیگر آورده ام)
    ۴ دانشجو زمانی از دین زده می شوند
    که باید برای اصول عقاید دینشان تقلید کنند در حالی که تقلید در اصول دین اکثرا آمده که جایز نیست ، ولی باب تحقیق را می بندند و تکفیر می کنند.
    ۴ دانشجو زمانی از دین زده می شوند
    که می شنوند برای عقیده صدرایی حکم تکفیر می آید ، به او لعن می فرستند
    خود بنده که دانشجو هستم رغبتی ندارم به سایتتان بیایم چون فقط فحش میدهید.
    حرف از کرسی آزاد اندیشی از چون شمایی خنده دار است.

    ولایت فقیه از زبان چون شمایی تلخ است زیرا تا وقتی همچو منی بخواهد از آقا حرف بزند چوب حرف های شما را باید بخورد.
    در ضمن بله دوستان در حجره هایشان بمانند و خود را باد بزنند.

    ۳) گفته اید:
    «گرچه باز هم گفته ام این نتیجه بحث علمی نیست این دوستان به جای اینکه بیایند سخنان آقای صمدی آملی را توجیه کنند از حضرت آقا مایه می گذارند .
    ۱٫ جای جای این سایت پر شده است از نظرات ایشان … که صحببت های مقام معظم رهبری کپی کرده اند. به نام خودشان …خود دوستان هم دیده اند نیازی نیست اثبات شود»

    چرا وقت بنده را می گیرید،بنده که بار ها گفته ام برای چه این کار را
    کرده ام،به پاسخ یک همین کامنت مراجعه کنید.

    در ضمن گفته اید:
    «همین که خوداتان منکر شده اید و در مقام دفاع برآمدید خود دلیلی بر اثبات آن است»
    در کدام مکتب به چنین استدلالی رسیده اید؟

    ۴) گفته اید:
    «) بنده جواب سوال هایم را هنوز نگرفته ام شما برای بنده این حرف های جناب صمدی آملی را اثبات کنید که ما باید از شمر متشکر باشیم! شمر که هر کاری کرد ناموس خدا روی زمین باقی ماند … اگر رفتید بهشت دیدی شمر هست تعجب نکنید … (پس فردا عمر هم حتما آن جا هست)»

    عجب،سوال شما این بود از بنده؟ کجا چنین سوالی را از بنده کرده بودید؟

    در پاسخ خود نیز باید بگویم:
    این بحث به دو امر باز می گردد یکی بحث خلود در نار است که بزرگواران با برهان آورده اند به جز معدودی افراد که شما در داخل پرانتز نام برده اید،و دیگری بحث تشکیک ماهیت است که جناب ملا صدرای الهی مشرب یک بار در ذیل اسفار آورده و بار دیگر نظری کمی متفاوت در کتاب دیگر آورده است که بحث تغییر عین ثابت است که اگر شخص روزنه های از استعداد برای خود بگذارد صاحب عصمت در مقام شفع دست او را خواهد گرفت و عین ثابت او در مقام تجرد برزخی و اخروی از اولیه تغییر خواهد کرد.

    ۵) گفته اید:
    «مرحوم علامه طباطبایی به بحار الانوار علامه مجلسی تعلیقه توشتند چند جا بر علامه مجلسی اشکال وارد نمودند… از ان طرف علامه امینی از این قضیه بسیار ناراحت شدند … آیت الله بروجردی به شدت اظهار ناراحتی کردند .. آیت الله شاهرودی چاپ این کتاب را حرام دانستند …
    علامه بزرگوار طباطبایی رضوان الله تعالی علیه حرف بسیار خوبی زدند گفتند اگر ببینند جایی حرف امام صادق با گفتار علامه مجلسی در تضاد است امام صادق علیه السلام را به علامه مجلسی نمی فروشند …
    عین این منطق در برخورد با خود آقایان است …
    اگر جایی ببینیم حرف امام صادق علیه السلام با حرف علامه فلانی در تضاد است امام صادق را به آقای فلانی به والله نمی فروشیم .»

    بله خدا را شکر حرفی شنیدیم که روی منطق و حساب است،قربان علامه طباطبایی جان با این حرف زدنشان،
    برادر این مکتب را ببین که موحد در این راه چه تهمت ها خورده ، چه فحشها و لعنها خورده ، بزرگوارانی فرمودند که ۲۰ سال با ایشان بوده ایم و یک مکروه از ایشان ندیده ایم.
    بله حرف امام صادق جان درست فهمیده شود در مقام عمل پیاده شود بعد هر چه با حرف امام صادق جان متنافض است از دم برهان و علم بگذران.
    درست مثل کاری که علامه انجام داد،یعنی دیدند که بعضی احادیث منتسب به آقا جان را درست معنا نمی شود با برهان علمی و فلسفی ردشان کردند و آن حرف را از دهان مبارکشان فرمودند.

    ۶)کفته اید:
    « بنده در مباحث که به ولی فقیه بنده مربوط می شود کاملا مقلد ایشان هستم بارها هم گفته ام …
    این به جدا دوستانی که این جا مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری می کنند چند بار جانشان برای ایشان به خطر انداخته اند ؟برای بنده سوالی است واقعا ماتوسپاه هستیم به جای اینکه ما نطق کنیم دیگران این جا نطق می کنند !!! حالا یک بار هم تو عمرشان ضد ولایت فقیه را ندیده اند …. این جا نظق می کنند روش شما با روش امام مخالف است !»

    شما را قسم می دهم دست از این نوع گفتار بردارید، بخدا قسم وقتی به این گفتار می رسیم سرد می شویم،خدا توفیق داد که در سپاه مشغولید،می خواهید ما هم درس و دانشگاه را رها کنیم بیاییم آنجا بعد نظر در مورد آقا و امام دهیم... منظور از کرسی آزاد اندیشی این است! چند بار خواستم تذکر دهم ، ناسزاهای شما را به جان بخرم ، اگر پیام خصوصی می توانستم بدهم می دادم که از این روش دست بردارید.

    ۷)گفته اید
    « از نظر شما مراجع تقلید ما جاهل و چرت و پرت گو هستند ؟ مثل آیت الله وحید خراسانی .. ایشان اگر می گویند فلسفه کشک است … ایشان نادان هستند یا نه ؟ اگر آیت الله صافی که مقام معظم خود را شاگرد ایشان می دانند با فلسفه مخالف است … ایشان چهل دارند دیگر »
    نه خیر، این حرف شما باز هم به جواب اول ما باز می گردد ما هم معتقدیم دار،دار علم است و باید با برهان و بینه و دلیل روشن کار را انجام داد،آقایان دلایلشان را بیان کنند تا دیگران استفاده کنند.
    ۸) گفته اید:
    «بنده ازکتاب دکتر عابدی نظریات فلسفی و عرفانی در مقام دفاع و نظریات تهاجمی امام را جمع آوری کرده اما چنین حرفی هم اصلا نزده ام البته تعجبی هم ندارم از شما حرف کلا زیاد می زنید ….»
    لطفا بیاورید تا اگر خوب و بر اساس برهان و منطق بود بپذیریم و در غیر این صورت خیر.
    ۹)گفته اید:
    «بزرگ ترین استراتژیت ایران دکتر عباسی فرمودند : یکی از پیام های فتنه ۸۸ این بود که فلسفه این آقایان که بنیان مرصوص اندیشه هایشان است به بنیان مرضوض تبدیل شده … ایشان اعلام مناظره با فلاسفه صدرایی هم کرده اند … و تا الان کسی جرات مناظره پیدا نکرده است »

    ایشان بفرمایند نامه ای به آقای فیاضی بزنند و ایشان را دعوت به مناظره کنند ، شما هم پیگر باشید تا این کار صورت بگیرد.
    در ضمن جهان بینی حاضر اشتباه است و باید به سمت جهان بینی صدرایی برود که هنوز نرفته و مشکل اینجا است(به جواب ۲ قسمت فتنه مراجعه کنید)

    ۱۰) لطفا و خواهشا وقت ما را با سوالات تکراری ، غیر منطقی نگیرید ،
    لطفا طوری بیان نفرمایید که ارزش جواب دادن نداشته باشد.
     

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اسفند ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۱:۱۸ ب.ظ:

    الناس اعدا ما جهلوا
    واقعا ارزش جواب دادن ندارد ...
    به والله این حرف هایی که ایشان می زنند ما در دانشگاه ندیدیم ...
    یعنی بنده نمی دانم چه بگویم
    آقایان بیاییند بگویند در این ۳۰ سال چکار کرده این فلسفه با جوانان ما ... این وحدت وجود ... آخر از این حرف (..) وجود دارد؟ همین الان بروید خیابان انقلاب ، ولیعصر می توانید ببینید وحدت وجود این جوانان ما را به راه راست هدایت کرده همه امام زمانی شده اند ! می خواهید یک طرح به شورای فرهنگی بدیم در مقطع کارشناسی ارشد اسفار تدریس کنند؟ ... چون جوانان ما به راه راست هدایت می شوند ...
    آخر دوستان من چه بگویم ...
    جهان ینی اسلامی ، علوی ، رضوی ، مهدوی = جهان بینی صدرایی ... جواب را به دوستان واگذار می کنم ...
    وقت پر ارزشم گرفته می شود بخواهم برای امثال این اقا وقت بگذارم...

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ANK پاسخ در تاريخ بهمن ۹ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۸ ق.ظ:

    سخنرانی دکتر عباسی رو در باره فلسفه صدرایی گوش کنید :

    http://www.ebnearabi.com/3352/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%B5%D8%AF%D8%B1%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D9%84.html

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    فلاح پاسخ در تاريخ اسفند ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۴:۰۶ ب.ظ:

    گفته اید:
    «به والله این حرف هایی که ایشان می زنند ما در دانشگاه ندیدیم …»
    چون ندیده اید این طور حرف می زنید ، بیایید دانشگاه شریف شما را می برم پیش دانشجویان انجمن تعطیل شده آن بشینید ببنید کدان دانشجو کدام مبنایی دارد و چه طور وارد قتلگاه شبهات شده و چرا کسی جواب او را نمی دهد.
    جهان بینی صدرایی برگرفته از چمشه سار ولایت است و چون ملاصدرای الهی مشرب در مسیر اولیای خدا و صاحبان عصمت بوده آنچان ماندگار و الهی مانده است .

    گفته اید:
    «می خواهید یک طرح به شورای فرهنگی بدیم در مقطع کارشناسی ارشد اسفار تدریس کنند؟ …»
    ما نیز دنبال این طرح در دانشگاه هستیم و انشاالله به ثمر بنشیند و اگر نشد یک عده ای از دانشجویان خودجوش خواهیم شد و انشاالله در کنار معراج السعاده جناب نراقی ،در کنار اصول کافی به شرح جناب ملاصدرا ،یک دوره اسفار و اشارات را خواهیم خواند ،هم در دوره کارشناسی و هم در ارشد و هم در دکترا ،انشاالله به لطف جناب بقیه الله

    امیدوارم که جواب سوالهایتان را گرفته باشید. در ۱۰ بند نوشته ام.

    جز این جواب انتظار دیگری از شما نمیرفت.

    بله وقت عزیز شما آنقدر پر ارزش است که هر روز می آیید و به این و آن ناسزا می گویید.
    شبهه و تهمت می زنید ولی هنگام جوابگیری وقت پرارزشتان نمی گذارد که ادامه دهید.
    بله ما هم مثل شما دیگر نه حالی داریم ادامه دهیم ، انشاالله که در سایت برهان نیوز خوش باشید و به فحاشی و ناسزاگویی به این و آن ادامه دهید.از امام صادق جان حدیث بیاورید و در مقام عمل آنطور عمل کنید.
    راستی ای کاش در آخر می گفتید در کدام مکتب این طور قضاوت ، ناسزاگویی و بی ادبی و بی اخلاقی را یاد گرفته بودید، تا خوانندگان سایت نیز با این مکتب آشنا می شدند.
    بله قضاوت را بدهید به خوانندگان، کدام خوانندگان؟خوانندگانی که برای یک سوال معمولی می آیند و نظر منفی می دهند.

    قلم را باز دارم از اطاله
    من و معنی ، تو و مد و اماله

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اسفند ۲۷ام, ۱۳۹۰ ۴:۵۱ ب.ظ:

    به این دو بند دقت شود ....

    "بله قضاوت را بدهید به خوانندگان، کدام خوانندگان؟خوانندگانی که برای یک سوال معمولی می آیند و نظر منفی می دهند."
    "راستی ای کاش در آخر می گفتید در کدام مکتب این طور قضاوت ، ناسزاگویی و بی ادبی و بی اخلاقی را یاد گرفته بودید، تا خوانندگان سایت نیز با این مکتب آشنا می شدند."
    ادب و ناسزا گویی را دیدیم ... و هم چنین مکتب شما را !

    در آخر به همین ج رسیدیم ! مدعیان خود برون دهند راز نادانی هایشان ..... به قول آیت الله سید محمد باقر شیرازی ادام الله عمره از اسفار فقط یک جای قرآن نام برده شد و آن آیه مربوط به خر است !!!

    خدا رو شکر جواب هایشان را دادیم و آخر سر به این رسیدیم هیچ استدلال عقلی و نقلی ندارند ... فقط حرف بلد بزنند ! خدا رو شکر ما هم در عمل از انقلاب دفاع می کنیم مانند ترسو ها نیستیم و هم عقایدمان را زیر پرچم آل محمد بیان می کنیم ....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۳ ب.ظ:

    علی جان
    تمام نظامهای اقتصادی دنیا بر اساس فلسفه و نظرات فلسفی بنیان شده
    ما هم کورکورانه از برخی ازاین نظامهای اقتصادی که بر مبانی بنا شده که با هیچکدام از اعتقادات ما هم خوانی ندارد تقلید کردیم و میکنیم و زمانی ازاین اوضاع نابهنجار عبور خواهیم کرد که بر مبنای اعتقادات خودمان و فلسفه خودمان مبانی اقتصادی بریزیم و عمل کنیم تا نجات پیدا کنیم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. fallah

    on اسفند ۱۲, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    برادران من :
    فلسفه‌ى اسلامى، پایه و دستگاهى بوده که انسان را به دین، خدا و معرفت دینى نزدیک مى‌کرده است. فلسفه براى نزدیک شدن به خدا و پیدا کردن یک معرفتِ درست از حقایق عالم وجود است؛ لذا بهترین فلاسفه‌ى ما – مثل ابن‌سینا و ملاّ صدرا – عارف هم بوده‌اند. اصلاً آمیزش عرفان با فلسفه در فلسفه‌ى جدید – یعنى فلسفه‌ى ملاّ صدرا – به‌خاطر این است که فلسفه وسیله و نردبانى است که انسان را به معرفت الهى و خدا مى‌رساند؛ پالایش مى‌کند و در انسان اخلاق به‌وجود مى‌آورد. ما نباید بگذاریم فلسفه به یک سلسله ذهنیّات مجرّد از معنویت و خدا و عرفان تبدیل شود. راهش هم تقویت فلسفه‌ى ملاّ صدراست؛ یعنى راهى که ملاّ صدرا آمده، راه درستى است. آن فلسفه است که انسان را وادار مى‌کند هفت سفر پیاده به حج برود و به همه‌ى زخارف دنیوى بى‌اعتنایى کند. البته نمى‌خواهیم بگوییم هرکس در این دستگاه فلسفى قرار نداشته باشد، اهل دنیاست؛ نه، اما این راه خوبى است. راه فلسفه باید راه تدیّن و افزایش ارتباط و اتّصال انسان به خدا باشد؛ این را باید در آموزش فلسفه، در تدوین کتاب فلسفى، در درس فلسفى و در انجمن فلسفه – همین که به آن اشاره شد – رعایت کرد. اهل فلسفه‌اى که ما قبلاً دیده بودیم، همه همین‌طور بودند؛ کسانى بودند که از لحاظ معنوى و الهى و ارتباطات قلبى و روحى با خداوند، از بقیه‌ى افرادى که در زمینه‌هاى علمىِ حوزه کار مى‌کردند، بهتر و زبده‌تر و شفّافتر بودند.
    به نظر من بین فلسفه و کلام هم نباید دعوا قائل شد. مهمترین کتاب کلامى ما را یک فیلسوف – یعنى خواجه‌نصیر – نوشته؛ اما در واقع فلسفه است. ما باید اینها را به همدیگر نزدیک کنیم؛ هیچ مانعى ندارد. فلسفه و کلام و عرفان وجوه تفارقى دارند، وجوه اشتراکى هم دارند؛ ما باید اینها را به عنوان علوم عقلى – همین تعبیرى که آقایان داشتند و کاملاً تعبیر خوبى است – یا به یک معنا حکمت، که شامل همه‌ى اینها بشود، مورد توجّه قرار دهیم و دنبال کنیم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ اسفند ۱۲ام, ۱۳۹۰ ۶:۱۷ ب.ظ:

    نمی خواد برای بنده از علامه بگی ... این کاری که تو شروع کردی ما خداحافظی باهاش کردیم ....
    این که بین متکلمین ما با فلاسفه فرق باید قائل نشد یه حرف مزخرفیه هستش شما برو تذکره الفقها علامه حلی رو نگاه کن علامه خواندن فلسفه را حرام می داند به شرطی که برای مقابله با توهمات فلسفه باشد ....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    fallah پاسخ در تاريخ اسفند ۱۲ام, ۱۳۹۰ ۷:۰۳ ب.ظ:

    برادر جان:
    بنده سکوت می کنم تا شما درون خود را بیشتر بیرون بریزی
    ای کاش اخلاق را رعایت کنی!
    بزرگان ما سال های سال با علامه طباطبایی بودند ولی یک گزاف و یک یاوه و یک مکروه از ایشان ندیدند، این در مسیر اهل بیت بودن است
    نه اینکه بنده چند دقیقه با شما باشم ، این همه درون خود را نشان دهی و بی اخلاقی و بی ادبی از شما بینم.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مهرداد پاسخ در تاريخ خرداد ۱۷ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۴ ب.ظ:

    علامه طباطبایی فیلسوفه و صوفی زده و رو حرفاش اصلا نمیشه حساب وا کرد و باید احتیاط کرد و به مراجع و فقها و علمای واقعی و با تقوا رجوع کرد.رفقا به غیر از اهل بیت علیه السلام به سخن هیچ کس اعتماد نکنید.
    یاحسین علیه السلام

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. fallah

    on اسفند ۱۲, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    برادران من:
    در گذشته در حوزه‌ى قم با فلسفه و وجود مرحوم آقاى «طباطبایى» مخالفت مى‌شد. مى‌دانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. در دوره‌ى اخیر، قم مرکز حوزه‌ى فلسفى ما بوده است؛ آقاى طباطبایى هم انسان کاملاً متشرّع، مواظب، دائم‌الذّکر، متعبّد، اهل تفسیر و اهل حدیث بوده؛ از آن قلندرمآبهاى آن‌طورى نبوده است - البته جلسات خصوصى را کارى نداریم - مراتب علمى و فقه و اصولش هم طورى نبوده که کسى بتواند آنها را انکار کند؛ درعین‌حال کسى مثل آقاى طباطبایى که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، این‌طور مورد تهاجم قرار گرفت. نتیجه چیست؟ نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفى ما در جامعه و بین علماى دین محدود است. با بودنِ استادى مثل آقاى طباطبایى، جا داشت امروز تعداد زیادى استاد درجه‌ى یک از تلامذه‌ى ایشان در قم و دیگر شهرستانها داشته باشیم. آقاى طباطبایى فرد فعّالى بود؛ بنابراین جریان فلسفى‌اى که به وسیله‌ى ایشان پایه‌گذارى شد، باید به شکل وسیعى گسترش پیدا مى‌کرد، که نکرده است.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  4. fallah

    on اسفند ۱۲, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    برادران من:
    فلسفه‌ى اسلامى فقه اکبر است؛ پایه‌ى دین است؛ مبناى همه‌ى معارف دینى در ذهن و عمل خارجى انسان است؛ لذا این باید گسترش و استحکام پیدا کند.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    یارو پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۹ام, ۱۳۹۱ ۹:۱۰ ب.ظ:

    شما خانومه؟؟؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  5. حسین

    on اسفند ۱۷, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    سلام بابا یکی بیاد این Fallah رو جمش کنه همش حرفای تکراریشو تو تمام پست ها کپی می کنه .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  6. مهدی

    on اسفند ۲۵, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    با سلام و خسته و نباشید
    ان شاء ا... که هدفتان از مطالبی که ارائه می دهید انتشار اسلام ناب باشد نه کینه توزی
    اخلاقی اسلامی اقتضا می کند حداقل مخالف خود را با نیکی یاد کنید،شما حتی از بردن نام آیت الله برای این بزرگواران امتنا می کنید.
    یک سوال: میشه بفرمایید حضرات و آقایان بزرگوار مخالف فلسفه تا حالا چه خدمتی به اسلام کرده اند و تا حلا کجا بودند.اول انقلاب که مبارزه با مارکسیست ها و ... بود که تمام بار بر دوش فلاسفه بزرگوار مثل علامه طباطبایی و مطهری و مصباح و ... بود.الان هم همینطوره در بحث با ادیان دیگر،تحریفات و اعتقادات مختلف دینی و سیاسی و ... فقط فلاسفه(علامه طباطبایی،جعفری،مصباح،جوادی آملی،مطهری و ...) هستند که با عقاید باطل غرب رو به رو شدند و از فرهنگ و اعتقادات غنی اسلام دفاع کردند.شما به غیر از اینکه به چند مسئله(مثل وحدت وجود) از بین این همه مطالبی که فلاسفه در زمینه های مختلف بیان داشتند،اشکلال وارد کنید چه خدمتی انجام داده اید؟
    پیروزی انقلاب و ایستادگی تئوریک و منطقی در مقابل استکبار فلاسفه و عرفا بر عهده داشتند که در راس آنها حضرت امام(ره) قرار دارند.تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش فلسفه هم خود جواب محکمی است بر مخالفین فلسفه.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  7. علی سرافرازاردکانی

    on اسفند ۲۷, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    قران شرح وبیان هرچیز است.وبرکسانی که نمی اندیشند پلیدی را قرار می دهد.سخنان را گوش کنید وبهترین ان راانتخاب کنید.بگو اواحد است. خدا بی نیاز است.نه زاییده ونه زاییده شده است و...(قران کریم)با تدبراشکار می شودخداوند متعال خود معرف خویش است ودر قران کریم توحید ویگانگی خدا را بیان فرموده است.لذا برای انکه از اشنایی با حقیقت الهی به سوی شرک وبت پرستی سوق داده نشود باید علم توحید را درقران کریم جستجو کرد وبه افراد نباید القاب زشت داده شود.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  8. سید محمد

    on مرداد ۷, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    من احساس میکنم این علی اقا یه خورده کم داره ... شما چی ؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  9. حسین

    on آذر ۲۷, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    بحث از فلسفه و عرفان اسلامی کاملا تخصصی است. خواهش می شود در امری که تخصص ندارید و فقط از دیگران نظر جمع کرده اید، وارد نشوید.
    علی آقا؛ علامه طباطبایی در شهادت شهید مطهری می فرمایند :ایشان(مطهری)اخیرا داشت به عمق فلسفه می رسید....یعنی بعد از سی سال کار فلسفی تازه به کنه فلسفه رسیده....حالا شما چگونه به ته فلسفه رسیدید و نقد هم کردید جای تعجب است!!!!
    این را هم بگویم وحدت وجود ۲۸ تقریر دارد که فقط یک تقریر از آن صحیح است. آیا شما همه را دیدید و بحث کردید!!!!!

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  10. محقق

    on شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    جناب فلاح
    پدرسوخته گری را بذار کنار... نمیخواد از اسم رهبر برای مقاصدت سو استفاده کنی... میخوای به رهبر نسبت صوفی گری بدی؟؟؟؟؟؟؟ خدا میدونه امثال تو صوفی چقدر کثیفید که از اسم رهبر هم سواستفاده می کنید... تا دیگران رو بترسونید... کورخوندی.... رهبر خودش در استفتا از صوفی گری آب پاکی را ریخته روی دست شماها و گفته اینها منحرفند .... راجع مباحث دیگه هم کرسی ازاد اندیشی هست.... ملاصدرا هم شد مکتب؟؟؟؟
    ما مکتب اهل بیت ع را داریم
    البته اگر نگی رهبر از اهل بیت بالاتره خخخخخ

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.