۲۲

دریافت فایل / رایانه

آیت الله حق شناس:انسان قرآن را کنار بگذارد ومثنوی بخواند؟!+فایل صوتی

بهمن ۱۶, ۱۳۹۰ در ۱:۴۶ ب.ظ توسط

یکی از اساتید بزرگ اخلاق درتهران که طرفداران بسیاری داشت نیز مانند بسیاری از فقهاوعلمای بزرگ ما وبه پیروی از علمای راستین تشیع دردرس اخلاق خودش دوستداران اهل بیت وشاگردانش را نهی از خواندن مثنوی کرد. البته ایشان مثنوی رابه عنوان مثال گفته بلکه شامل همه کتب ضاله به ظاهر خوب می شود که نامهای این کتابها به تکرا دراین سایت برده شده است.

انسان قرآن را کنار بگذارد و مثنوی بخواند؟!

انسان قرآن را کنار بگذارد و برود – مثلاً – مثنوی بخواند؟!

وقتی قرآن بخوانی، حجاب‌های قلبت برطرف می‌شود.

شخصی عرضه داشت: یابن رسول الله، من وسوسه دارم.

حضرت فرمود: مگر قرائت قرآن نمی‌کنی؟ «شِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ»( یونس /۵۷)

آن‌وقت، انسان، قرآنی که او را سرتا پا منور می‌کند و حجاب‌های باطن و حجاب‌های قلب را برطرف می‌کند، کنار بگذارد و  مثنوی بخواند!

فایل صوتی سخنرانی باحجم ۲۳۰ کیلو بایت

لینک کمکی

 

موافقم(۰)مخالفم(۰)

برچسب‌ها, , ,

+

۲۲ دیدگاه

  1. علی سرافرازاردکانی

    on بهمن ۱۸, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    قران شرح وبیان هرچیز است.وبرکسانی که نمی اندیشندپلیدی را قرار می دهد.چیزی را که بدان علم نداری دنبال نکن.سخنان را گوش کنید وبهترین ان را انتخاب کنید.جدال ودفعتان بهترین باشد.القاب زشت به یکدیگرندهیدشایدان ازدیگری بهتر باشدواگرتوبه نکنیدازستمگرانید.اگردرختان قلم شود ودریاراهفت دریای دیگربه یاری اید سخنان خداپایان نپذیرد.(قران کریم)با تدبراشکار می شودپتانسیل بیان وعلوم جهان بی نهایت است،وانهم از خداوند متعال است.انکه قران کریم از بزرگترین معجزات وراهنمایی بشردرطول تاریخ است، وبزرگترین ظلم به بشر،باعدم بهره برداری جامع ازان شده تردیدی نیست،لکن بیان حقایق الهی به بیانهای دیگر نیز درهمان راستاست.انچه باید به ان توجه داشت انکه ممکن است بعضی موارد اشتباه باشد، که با تطبیق موضوع ذی ربط به همان موضوع درقران کریم، اثبات می شود،مثلا خداوندمتعال درقران کریم می فرماید:روزی همه موجودات عالم را درچهارروز تنظیم کردیم.درحالیکه دانشمندان به ان دانش ندارند.یامی فرماید:زمین خداوسیع وبسیار وسیع است،لکن دانش ان وجودندارد،ومواردفراوان دیگرکه با ارجاع به قران کریم شناخت واصلاح شناخت صورت می گیرد.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. محمد

    on بهمن ۲۰, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    انسان قرآن را کنار بگذارد شرح لمعه بخواند؟؟؟!!! قرآن را کنار بگذارد رسائل و مکاسب و کفایه بخواند؟؟؟!!! قرآن را کنار بگذارد و تفسیر قرآن که یک بشر عادی نوشته بخواند؟؟؟!!! قرآن را کنار بگذارد و سخنرانی آیت الله حق شناس ره و علامه امینی ره(با تمام احترام و ارادتی که نسبت به این دو بزرگوار دارم) گوش دهد؟؟؟!!! می بینید این مطلب را در مورد تمام کتب و اشخاص می توان گفت نه فقط مثنوی.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ... پاسخ در تاريخ بهمن ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۶:۱۲ ب.ظ:

    منطق خوب نخوندید ، مغالطات خیلی ضعیفی دارید ....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ بهمن ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۹:۱۴ ق.ظ:

    ببخشید کجایش مغالطه است؟؟؟!!! خود همین جمله که بگوئید مغالطه است اما وجه مغالطی بودنش را مشخص نکنید این خودش نوعی مغالطه است.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    دین و مذهب پاسخ در تاريخ مهر ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۳:۱۳ ب.ظ:

    آخه نادون پس اگر اهل بیت فرمودند بت نپرستید و فرمودند خدا را بپرستید با توجه به منطق شما
    که میگویید به هر کتابی صدق میکند ....

    پس میشود ذکر یا گوساله را پرستید!!! چرا چون قرآن فقط بت را فرموده!!!!

    عزیز و برادر گرامی!
    مثنوی از کتب ضاله و دارای عقاید باطل من جمله از جبر و تصوف است و طبق قول خود مولوی که میگوید صوفی است!
    آیا میدانی اهل بیت علیهم السلام تمام فرق صوفیه را کافر میدانند به کتاب اثنا عشریه از شیخ حر عاملی برو

    ضمنا من در وبلاگم منتظر نظرات شما هستم

    www.dinvamazhab.blogfa.com

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مهرداد پاسخ در تاريخ بهمن ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۸:۳۳ ب.ظ:

    آخه برادر من در مثنوی انحرافات بسار است وممکن است در خواننده اثر بگذارداما درمکاسب و شرح لمعه چطور؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    بهزاد پاسخ در تاريخ بهمن ۲۶ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۱۹ ب.ظ:

    دعوای لعمه و مثنوی نکنید!! هر چیزی جای خودش است. البته در کتابی که اکنون در دست ماست و به آن مثنوی گفته میشود، و نمیدانم چقدر میتوان آن را صد در صد به مولوی ربط داد، اشکالاتی هم هست که بعضا بسیار باریک و سخت در تشخیصند. اما شارحان بزرگی بر آن شرح نوشته و نقد هم کرده اند. دو بزرگوار، حکیم سبزواری و علامه جعفری آثار قابل توجه و مطالعه ای در این زمینه دارند. به نظر میرسد مثنوی و دیگر کتب مشابه میتوانند کمک خوبی در درک همان قرآن باشند و اگر آن را از طریق کسانی مانند همان دو بزرگوار که هم صنفان همانها لعمه و ... را نوشته و تدریس میکنند، میتواند برای فهم بهتر قرآن مفید باشد. کسانی جون سید العارفین جناب قاضی یا امام خمینی (ره) آن را خوانده اند و در نوشته ها، نامه ها و سخنرانی های امام هم این دیده میشود. اما اینکه با مثنوی وقتی بگذرانیم و بدون جهت قرآنی، مطالعه شود معلوم است که انسان ضرر میکند!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    دین و مذهب پاسخ در تاريخ مهر ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۳:۱۹ ب.ظ:

    آقای بهزاد
    علامه جعقری فرمودند این کتاب شرح مثنوی من شرح نیست بلکه نقد است ولی برای اینکه طرفداران احمق مولوی آگاه شوند شرح نام نهادم.

    عزیزم بهتر است به حملات و رد مثنوی از علامه جعفری خصوصا برای باب انطاکیه مثنوی ببینید که ثابت میکند مولوی عدوی شیعه است

    یا آنجا که در دفتر پنجم حضرت ابوطالب را کافر میداند چنان علامه بر او نهیب و توهین میکند که تعجب میکنی!!

    کدام تفسیر قرآن؟؟؟ بهتر است به روایات اهل بیت در مورد اینکه فقط امام معصوم مفسر قرآن است و خلاف کلام معصوم تفسیر به رای است رجوع کنی

    جوان و پسر خوب به وبلگ من بیا و من منتظر نظرات شما هستم

    http://www.dinvamazhab.blogfa.com

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    طرفدار حق پاسخ در تاريخ مرداد ۱ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۹ ق.ظ:

    سلام
    مگر در مکاسب مخالفت با ولایت فقیه نیست؟
    مگر در مکاسب فتاوایی نیست که امروز فقها آن را مخالف با کتاب و سنت می دانند؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مصلح پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۹:۵۲ ق.ظ:

    عزیز قاطی نکن. حیفی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مصلح پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۹:۵۹ ق.ظ:

    باز میگیم مسائل رو قاطی و خلط نکن. داری سماجت و عناد می کنی. حرفای شما از روی احساساته نه عقل و شعور. آدمایی مثل شما چون ایمان و علمشون سست و ضعیفه بعد یه مدت میگن نعوذبالله قرآنو اهل بیت رو ولش کن و بچسب به خدا.تو قرآن مگه نگفته و کفی بالله وکیلا پس اهل بیت چیه؟
    هان جواب بده دیگه. تو شبهه ای که مطرح کردم موندی؟ من جوابشو دارم. برو از مراجع تقلید و علما بپرس تا یاد بگیر پسر خوب بعد بیا حرف بزن. تو اخلاط داری حلش کن بعد.اول ببین دین چیه و با چی میشناسن و معیاراش چیه بعد بیا از مثنوی طرفداری کن. سؤال رو با سؤال جواب نمی دن. مغالطه مغالطه

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. آنتی صوفی

    on بهمن ۲۷, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    محمد خان! نتونستی ایمان فرعون رو اثبات کنی اومدی اینجا بساط پهن کردی و از مولایت محمد بلخی ملعون دفاع میکنی!!!

    اول بیا این بحثو ادامه بده و از مولایت ابن عربی دفاع کن!
    http://www.ebnearabi.com/?p=1377

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مسعود جعفري پاسخ در تاريخ بهمن ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۱:۱۲ ب.ظ:

    اگر کسی را باید لعن کرد کسانی اند که یک دور کتب ابن عربی را نخوانده ان را لعن میکنند یک دور مثنوی نخوانده ان را نقد میکنند که به ریش این جور ادم ها در تمام اکادمی های علمی دنیا میخندنداگر لعنی باشد باید افراد بی مطالعه را لعن کرد امام سجاد علیه السلام فرمود اگر من لب و لباب علمم را ظاهر کنم همین مسلمان ها مرا به جرم بت پرسی میکشند معلوم است عده ای مثل حضرت عالی کشش عقلی زیادی ندارید وگرنه قران و روایات و رسایل و مکاسب را ما نیز خوانده ایم عزیز مگر مقام معظم رهبری نفرمود بحث تکفیر و لعن جمع شود قصعا شما نه یک دور فتوحات خوانده اید فصوص نخوانده اید والا چنین تند نمیرفتیدچون یک دور فتوحات میخواندید تسلط عظیم جناب ابن عربی را به فقه و قران و روایات میدیدیدوالسلام علی من اتبع الهدی ضمنا خود ایه الله حق شناس بسیار در سخنرانی هایش از فلسفه و عرفان و فنا شدن و خود ندیدن و اینها میگوید چطور انها را ندیدید و این را دیدید

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    حسین پاسخ در تاريخ اسفند ۳ام, ۱۳۹۰ ۸:۴۹ ب.ظ:

    روایت منسوب به امام سجاد علیه السلام هم از مجعولات متصوفه است عزیز دلم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ اسفند ۴ام, ۱۳۹۰ ۶:۴۷ ب.ظ:

    یعنی شما منکر این هستید که هر مطلبی مال هر کسی نیست؟؟؟!!! در خیلی از روایات سنگین ائمه ع به روای حدیث فرموده اند مبادی این حدیث را جز برای اهلش فاش کنی. یا هر کس سر ما را فاش کند لعنت خدا بر او باد

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    طرفدار حق پاسخ در تاريخ مرداد ۱ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۳۳ ق.ظ:

    روایت حضرت رسول درباره فضائل حضرت امیر چطور؟
    که آن حضرت فرمودند اگر علی را بطور کاملتر معرفی کنم مردم درباره اش همانی می گویند که نصاری درباره مسیح گفتند؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    دین و مذهب پاسخ در تاريخ مهر ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۳:۲۱ ب.ظ:

    مسعود جون !!!

    میشه آدرس این روایت جعلی را بدهی
    البته از کتب معتبر شیعه نه از کتب صوفیه و طرفدارانش

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مصلح پاسخ در تاريخ فروردین ۲۲ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۴ ق.ظ:

    بابا تو فلسفه و منطق دلیل اینکه همه چی به هم قاطی شده و حق و باطل با هم آمیخته اینه که اصلا نرفتیم ببینیم که نظریه ای که فلان منطق دان گفته اصلا آیین و مذهبش چیه.

    مثل ابن عربی و غزالی. بابا دیگه اینا تکلیفشون معلومه دیگه.اه. چرا هی بحث می کنین. اینا تو خودشون گیر دارن و تو آیین و مذهبشون موندن می خوان برا ما درس بدن.

    از این ور حق هارو تو فلسفه و اینا مثل شهید مطهری و علامه طباطبایی وعلامه حسن زاده آملی بشناسیم و از اونا درس بگیریم.بابا حدیث ثقلین رو بخونین.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  4. علی سرافرازاردکانی

    on بهمن ۳۰, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    قران شرح وبیان هرچیزاست.(قران کریم):قران کریم اشتباهات شناختی را درخصوص هرموضوعی رااصلاح می کند.مثلا می فرماید:سخنان را گوش کنید وبهترین ان را انتخاب کنید.مفهوم ان است که درگفتارهم صحیح وجوددارد وهم اشتباه وجوددارد،لکن درهمه حال صحیح ان باید انتخاب کردتاموجب زیان نشود.ضمنا کسی حق نداردبه دیگری توهین کند یاالقاب زشت بدهد که ان ظلم محسوب می شود.باپژوهش به عمل اورده دانش جامع اسلام خالص درجهان وجودندارد که باید ازطریق قران کریم حاصل شود.خداوند متعال نیاز جامع احادبشررا به زمان تنظیم فرموده وان را درقران کریم بیان فرموده است، درحالیکه دانش ان وجودندارد ودولتها در بسیاری موارد باعدم شناخت وشناخت اشتباه برخلاف اسلام وعلم ،لکن برخلاف اسلام وعلم ،برخلاف نیاز جامع مردم گام برمی دارند.مثلاخداوند متعال درقرا کریم می فرماید:روزی همه موجودات عالم رادرچهارروز تنظیم کردیم.ومی فرماید:زمین راجامع حوائج خلق افریدیم.ومی فرماید:اب موردنیازبشر وچهارپایان رااز اب باران تامین می کنیم.ومی فرماید:زمین خدا وسیع وبسیار وسیع است.همان طور که اشکار می شود،خداوند متعال نیاز جامع احاد بشررا به زمان تنظیم فرموده است،لکن دانشمندان جهان به ان شناخت ندارند.از طرفی بسیاری از علوم رایج جهان تصور علم لکن در واقع خلاف علم است لکن دانش ان وجود ندارد.قران کریم اشتباهات شناختی درخصوص هرموضوعی رااصلاح می کند وان با ارجاع موضوع ذی ربط به قران کریم حاصل می شود.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  5. رسول

    on اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    هم قران بخون هم مثنوی بخون برخی از اشعار مثنوی اصلا شرح و بیان خوده قران و روایات هست. البته انحراف هم داره ولی ما تابع حقیم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  6. دین و مذهب

    on مهر ۲۵, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    مثنوی از کتب انحرافی و ضد اخلاقی و کتب ضاله است و خواندن آن حرام است.

    از میرزای قمی در کتاب شریف جامع الشتات

    http://www.dinvamazhab.blogfa.com

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  7. مولوی را سروش شناسد وبس نه ادم بیسواد ومتعصب

    on تیر ۱, ۱۳۹۴ - پاسخ دادن

    من با لب لباب زندگی میکنم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.