۲۱

دریافت فایل / رایانه / کلیپ / نقدعرفان

استادمیرباقری:کتابی که بایدباانبرگرفت بوس میکنیم میگذاریم کنارقرآن/چه معنی میده که بزرگان حوزه ازاین کتاب تعریف کنند؟!+فایل صوتی

دی ۱, ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۷ ب.ظ توسط

دوره ی اون تفکرات اسلامی هم گذشته.  من این رو دارم تو حوزه علمیه قم میگم . با عرفان مولوی نمی شه جهانو اداره کرد . این چه عرفانیه که :
چونکه بی رنگی اسیر رنگ شد            موسی با موسی در جنگ شد(۱)
کتابهای اینها رو هم مقدس میدونیم کنار قرآن می ذاریم ! کتابی که باید با انبر گرفت بوس می کنیم میذاریم کنار قرآن!

 کجا کنار قرآنه مثنوی؟ بابا خجالت بکشیم دیگه . میگه عارفانه حرف زده !  خوب بر علیه امیرالمومنین علیه السلام  هم توش حرف فراوانه . خوب درست کنید آخه این کتابو . یا کتابو درست کنید یا تعریف نکنید.  چه معنی میده بزرگان حوزه از این کتاب تعریف کنند ؟!!

کتابی که برعلیه امیرالمومنین علیه السلام  صریح ….پدر امیرالمومنین علیه السلام  رو مشرک می دونه این آدم . خب این عیب حوزه است . یا غلطه کسی بر علیه امیرالمومنین علیه السلام حرف بزنه این ناسالمه – خوب بگید این دروغه یا اون دروغه ؟؟

میگه حرف خوشکل زده! شیطان پدر جد این حرفها رو میزنه . تو این جنگ فرهنگی اینا تو اردوگاه دشمنند ، اینها اسلام امریکایی است . از دل این عرفان حکومت درنمیاد که . این عرفانا!

بله حالا … من عرض کردم ازدل مولوی پیداست کی در میاد دیگه … شاگردش کیه الان؟ خطر داره برای کفار؟

الحمدلله خیلی خطر داره برا کفار!

منتها او روش میشه حرفهای مولوی رو تا آخرخط میزنه ، ما یک جاهاییش رو دورشو خط میکشیم.
این تفکر باطله دیگه . چقدرحوزه از این تفکر باطل دفاع بکنه؟ اسیر همین تفکرها ما هستیم .

 یه اسلام حداقلی درست کردیم ، یه عرفان حداقلی ، می خواهیم با تمدن حداکثری غرب بجنگیم! خوب نمی شه بجنگی که ! بصیرت یعنی این . یعنی درگیری اسلام  و کفر رو تاریخی دیدن . شعر عاشقانه راجع به امام حسین علیه السلام  گفتن کافی نیستا! امام حسین علیه السلام  را یک جوری تحلیل کنید که از توش درگیری حق و باطل تو تاریخ در بیاد . این بدرد می خوره . و الّا هم امام حسین  علیه السلام  رو تعریف کنید هم یزید رو چه فایده ای داره؟ می خوام تعریف نکنید ! هم امیر المومنین علیه السلام  رو تعریف کنید هم ابن ملجم رو ! خوب این چه تعریفیه؟ میخوام تعریف نکنید از امیرالمومنین علیه السلام !

چرا مغالطه کنیم؟ این تعریف با تکذیب یکی است. تعریف امیرالمومنین علیه السلام  اون تعریفی است که امیرالمومنین رو تعریف کنه جبهه معاویه رو نه .  جبهه یزید و ابن زیاد و ابن ملجم رو نه . این تعریف نشد که . یهودیا هم تعریف  می کنند به چه در می خوره؟!

توحیدی که صلح کلی باشه خود این تلقی از توحید خلاف بصیرته . گاهی قرائت از اسلام قرائت از اسلامه ولی قرائت از اسلامی است که بصیرت انسان رو می گیره انسان رو کور می کنه .حالا من نمی خواهم این بحث رو الان باز بکنم . شما ببینید در دنیا امروز از قرائتهایی از اسلام دفاع می کنند… اون قرائتها رو منتشر می کنند در دنیا ! من حالا نمی خواهم همه اش رو نام ببرم ، چون ممکنه به بعضی بر بخوره! ولی یه قرائتش همون قرائت سلفی گری است . نماینده ریگان در خاورمیانه یه مطلبی  رو یکی دو سال قبل منتشر کرده بود که بعد از تسخیر لانه جاسوسی  و عبور انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران و ورود به دنیای اسلام و بعدم عبور از مرزهای دنیای اسلام و ورود به دنیای مدرن غرب ، بنای یک قرارداد و همکاری بستند با عربستان ، که یک طرف آمریکا و اروپا هستند و یک طرف عربستان ، برای گسترش سلفی گری در دنیا .

و بعد می گه در طول این مدت ۲۰ ساله عربستان بیش از ۸۰ میلیارد دلار برای بسط این قرائت از اسلام در دنیا خرج کرده و همه کشور های اروپایی هم تا قبل از قصه ۱۱ سپتامبر ، همه خدماتی که به مسلمانان می دادن به مسلمانان با همین قرائت از اسلام بود . اگر اجازه موسسات مذهبی می دادند اجازه مسجد می دادند هر اجازه ای می دادند معمولا به آنها بود. به سختی به شیعیان یا حتی مسلمانان دیگه خدمات میدادند..…چرا کمک میکنند به گسترش این قرائت از اسلام؟ چرا جلوی چاپ قرآن رو میگیرن ولی فلان کتاب میشه کتابی که فروشش تو اروپا اوله؟!

به خاطر اینکه اون قرائت از اسلام برای اونها مخاطره آمیز نیست . او قرائتی که میگه :

چونکه بی رنگی اسیر رنگ شد            موسی با موسی در جنگ شد
خوب اگه شما اینجوری گفتید ، الان هم جنگ موسی با موسی است دیگه ! اون قرائت از اسلام که می گه :
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه      چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند(۲)

این آدم میشینه بالای بلندی ، کربلا رو تماشا می کنه ! یه نگاه عاقل اندر سفیه می کنه ، میگه : چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند! همون نگاهه دیگه !
جنگ اسلام  و غرب رو الان ملاحظه می کنید . جنگی که در معیار جنگ تمدنی گسترش پیدا کرده . حالا اینکه حرف ما نیست . برخورد تمدنها حرف اونهاست . تئوریسین بزرگ غرب و امریکاست که این حرف رو زده . گفته دوره ،دوره ی  برخورد تمدنیست و مهمترین تمدنی که ما با او درگیریم وقدرت درگیری با ما رو درجهان داره تمدن اسلامه . یه درگیری همه جانبه رو شروع کردند .
تو این درگیری همه جانبه بعضی از قرائتها قرائتهائیست که بصیرت انسان رو می گیره . چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند … آقا همه دنبال خدا هستند!! من دیگه بعضی چیزهای دیگه را نقل نمی کنم . این چه قرائتی است که أخذ برأس أخیه یجره إلیه (۳) موسی کلیم موهای هارون رو گرفت چه بساطیه ؟!چرا اینها گاوپرست شدند؟!

آقا می گه که : أخذ برأس أخیه یجره إلیه بهش می گفت چه کارشون داشتی اینها خدا رو می پرستیدند ! چرا مزاحم شون شدی؟!(۴)

این قرائت از اسلام! اینجوری توحید رو تعریف و تفسیر کردن ، خب از توش صف و قتال در نمیاد…
اون موقع هم که حضرت امیرالمومنین(ع) تو صف قتال میایند ما هم همراه حضرت باشیم . اونجایی هم که حضرت شمشیر می زنند بگیم دست مریزاد و اونجایی هم که دست نوازش می کشند بگیم دست مریزاد.


دریافت فایل صوتی
پی نوشتها
۱-مثنوی، دفتر سوم، ص۷۱٫ نیکلسون/مثنوی،دفتر اول،در بیان آنک موسی و فرعون هر دو مسخر مشیت اند

۲-دیوان حافظ غزل ۱۸۴
۳-اعراف،۱۵۰
۴-فصوص الحکم ، ‌فص هارونی ‌،ص ۲۹۵ ،‌شرح عبدالرزاق کاشانی، مطبعه مصطفی البابی الحلبی واولاده بمصر ،‌الطبعهالثّالثه ۱۴۰۷ = ۱۹۸۷ م .

موافقم(۱)مخالفم(۳)

برچسب‌ها, , , , , , ,

+

۲۱ دیدگاه

  1. ح.د

    on دی ۲, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    این متن با کلمات کاملا گفتاری و بدون هیچ علامت ویرایشی آورده شده است . این واقعا ضایع کردن حرف دیگران است . در آوردن حرفهای دیگران از آن ها اجازه نمی گیرید، لااقل متن را بی غلط و قابل مطالعه بیارید.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ دی ۲ام, ۱۳۹۰ ۱:۳۸ ب.ظ:

    ماسعی داریم سخنان بزرگان را بدون تغییر ودست زدن بیاوریم وفکر نمی کنم ایرادی داشته باشد

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    سید محمد پاسخ در تاريخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۱ ۲:۲۱ ق.ظ:

    چون بر وفق مراد جنابتان حرف زدند بزرگان شدند ؟؟؟؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ مرداد ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۵ ب.ظ:

    اولا تا انجایی که ما دیده ایم صدها سایت و روزنامه ، اخبار فرهنگی را یدون اجازه منتشر میکنند. مسائل خانوادگی نیست که اجازه بخواهد . دوما همینکه این افراد برایگان خبررسانی میککند جای قدردانی دارد و نه طلبکاری

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. hosain

    on دی ۲, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    به نام خدا، ایشان توی سخنرانی هاشون خیلی دقیق مسأله «ما رأیت الا جمیلا» حضرت زینب علیها سلام را با همان آب و تاب عرفانی بحث می کنند، الان آمدند یک تفسیر اشتباه از مسأله کرده و حکم صادر می کنند؟ اگه درست می گه طبق مبانی خودشون معنا بکنند، همان مبنایی که این کلمه بسیار بلند حضرت زینب علیها سلام در جریان کربلا رو از عرفا وام گرفتن و تعریف می کنند، اینجا هم همونجوری تعریف کنند.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. محمد

    on دی ۴, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    سلام
    وبلاگ من در زمینه نقد عرفان و فلسفه و نقد نظریات علوم قرآنی میباشد .
    به وبلاگ من بیایید
    بخوانید
    اگر مطالبش را نپسندیدید مرا لینک نکنید
    اما اگر پسندیدید به من اطلاع دهید و مرا لینک کنید .
    هم اکنون پایگاه خبری شما در پیوندهای وبلاگ من قرار دارد .
    اگر مرا لینک نکنید هم آدرس شما در پیوندهای وبلاگ من باقی خواهند ماند . این را میگویم که واقعا اگر مطالب وبلاگ را نپسندیدید مرا لینک نکنید اما اگر پسندیدید حتما مرا لینک کنید .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  4. حسین

    on دی ۱۰, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    جنگ هفتاد و دو ملت نه جنگ هفتاد و دو امت. جنگ غرب با اسلام را چطور می‌شود در قالب جنگ بین قومیت‌ها و نژادها قرار داد؟!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  5. ناشناس

    on دی ۱۹, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    حافظ بخود نپوشید این خرقه می آلود
    ای شیخ پاکدامن معذور دار ما را!!!
    دنیایی را تصور کنید بی حافظ و مولوی و سعدی و نظامی و جامی و شبستری بوعلی و فارابی و ابن رشد و سهروردی و ابن عربی و شیخ بهایی و ...، که تنها همین فقیهان پر مدعا اداره می کنند!
    هر حرف مخالف به الحاد می انجامد!
    برده داری رواج دارد!
    ربای بانکها که در حکم جنگ با خدا و رسولش است، میشود محکوم به صحت!
    خمس که از اعظم بدعتهاست به انحاء مختلف در جریان است!
    فیلسوف و متکلم و عارف، همه ملحد و مشرکند!
    دانشگاهها باید تعطیل شوند چون علوم غربی می گویند و همه باید بروند حوزه و علم دین بخوانند!
    ...
    اتفاقا جناب حافظ عزیز همین مصیبت شما فقیهان را می دید که می گفت:
    یا رب آن زاهد خودبین که بجز عیب ندید
    دود آهیش در آیینه ادراک انداز
    آن بنده خدایی را هم که شاگرد مولوی اش می خواند که به دامن آمریکا پناه برده، عزیز من همین شماها با فتوایتان زار و زندگی اش را از او ستاندید و کرسی دانشگاه را از زیر پایش کشیدید او را بدانجا کوچاندید.
    راستی...
    مگر امام خمینی در نامه به گورباچف از همین ابن عربی و ملاصدرا نام نبرد!؟ مگر علامه طباطبایی نگفت:
    همی گویم و گفته ام بارها
    بود کیش من مهر دلدارها
    پرستش به مستی است در کیش مهر
    برونند زین جرگه هشیارها
    نکند فقط شما فقیهید و دیگران فقیر؟...

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد... پاسخ در تاريخ دی ۲۲ام, ۱۳۹۰ ۳:۰۴ ق.ظ:

    احترام حافظ و سعدی و مولوی به جای خود ....
    اما می خواهم نظرشما را معقولانه بررسی کنم .
    از بدیهیات است نظر و دید گاه هر شخص منشا علم اوست ... واگر نظر او غلط باشد از سه حالت خارج نیست ۱٫ جاهل بودن به موضوع و محمول ۲٫ غافل بودن به موضوع و محمول ۳٫ معاند بودن نسبت به موضوع و محمول ، که امیدوارم شما جزو دسته سوم نباشید البته حکایت این واقعیت بسی معلوم است .
    دنیایی که شما ترسیم می کنید دنیایی است همراه با محی الدین ، شیخ اشراق ، ملاصدرا و... اما یک شخص مسلمان دنیایش بی امام زمان دنیا نیست ...
    نظراتان پیرامون برده داری ، ربای بانک ها ، همه را به کفر مبتلا کردن که حمل بر فقها کردید بسیار جالب بود ؟ آیا می توانید بگویید امام خمینی فقیه نبوده ؟ اگر بوده پس تمامی نظریات شما حمل بر ایشان است .... بعد خدمتتان عرض کنم رابطه ی بین فقیه و علم کلام عموم و خصوص مطلق است ... ما متکلمی نداریم که فقیه نباشد .! کمی مطالعه بد نیست ... تمامی این خزعبلاتی هم که فرمودید را تمامی مراجع اعم از متفلسف و متفقه با آن مخالف اند .
    همین جناب حافظ عزیز می فرمایند :
    یکی فلسفه لافد یکی طامات (عرفان) بافد
    بیا کاین داوری ها را به پیش داور اندازیم
    آن بنده خدایی که شما می فرمایید رفته کرسی دانشگاه را در دست گرفته یک احمقی بیش نبود و نیست . همان احمق ولایت فقیه را فساد مطلق می خواند . همان احمق اسلام را محمدیسم می خواند . همان احمق که طرفداریش را می کنید اکثریت فلاسسفه بر ضد او کتاب نوشته علمایی مثل آیت الله جوادی آملی ، علامه طهرانی ، علامه مصباح یزدی و....
    من جمله ام را با این کلام امام خمینی به پایان می برم .
    نه از فصوص برایم حکمتی حاصل شد ونه از فتوحات فتحی .....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ شهریور ۴ام, ۱۳۹۱ ۸:۱۰ ق.ظ:

    مولوی هید احترامی ندارد

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  6. علی سرافرازاردکانی

    on دی ۲۷, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    قران شرح وبیان هرچیز است.وبرکسانی که نمی اندیشندپلیدی را قرار می دهد.سخنان را گوش کنید وبهترین ان راانتخاب کنید.جدال ودفعتان نیکوترین باشد.سخنانی بگویید که بهترین باشد زیرا شیطان فتنه وفساد ایجاد می کند.القاب زشت به یکدیگرندهیدشایدان ازدیگری بهتر باشدواگرتوبه نکنیدازستمکارانید.هیچ مردوزن مومنی رانرسد که چون خداورسولش به کاری حکم دهند اختیاری باشد.حقوق مردم را کم ندهید ودرزمین سربه فساد برندارید.روزی همه موجودات عالم را درچهارروزتنظیم کردیم.برای خود پیمانه را کامل وبرای دیگران کم می گذارند.پیوسته به عدالت قیام کنید وبه انچه امرشده استقامت کنید.(قران کریم)با تدبراشکار می شوددانش جامع اسلام درکشور وجودندارد وبسیاری از خلاف اسلام درکشور رایج است لکن دانش ان وجود ندارد که بایدازطریق قران کریم به صورت موضوعی وجامع شناخت واصلاح شناخت صورت گیرد، تا ضمن نقدعلمی والهی گفتاروبرنامه ها، به افراد توهین نشود واحاد مردم براساس علم واسلام دارای شغل پایدار ونیازهای جامع زمان شوند.ان شائلله تعالی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  7. علی سرافرازاردکانی

    on دی ۲۷, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    قران شرح وبیان هرچیزاست.(قران کریم)با پژوهش به عمل اورده دانش جامع اسلام خالص درجهان وجودنداردازطرفی بسیاری ازعلوم رایج جهان تصورعلم لکن درواقع خلاف علم است که ازطریق قران کریم به صورت موضوعی وجامع می توان انرا اصلاح کرد.تادین ملل جهان اسلام وجهان براساس علم خالص واسلام خالص اداره شودواحاد مردم دارای زنگی متعادل وشغل پایداربه زمان شوندکه خداوندمتعال ان راتنظیم فرموده است وراهکارهای انرا درقران کریم بیان فرموده است.ان شائلله تعالی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  8. سیف الله

    on بهمن ۵, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    الحمد لله؛
    و شهد شاهد من اهلها ... و بخوان حدیث مفصل از این مجمل

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  9. علی سرافرازاردکانی

    on اسفند ۱۶, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    قران شرح وبیان هرچیز است.واگردرختان قلم شودودریا راهفت دریای دیگر به یاری اید،سخنان خدا پایان نپذیرد.روزی همه موجودات عالم را درچهارروزتنظیم کردیم.زمین را جامع حوائج خلق افریدیم.زمین خداوسیع وبسیار وسیع است.حقوق مردم راکم ندهید ودرزمین سربه فسادبرندارید.پیوسته به عدالت قیام کنید وبه انچه امرشده استقامت کنید.چیزی را که بدان علم نداری دنبال نکن زیراچشم وگوش وقلب همه موردسوال واقع می شوند.(قران کریم)با تدبراشکار می شودکه علم ودین دریک راستا قرار دارند، انچه باید به ان توجه شود، موارد غیرالهی وغیرعلمی است، لکن با تصورالهی وعلمی است ،که دانشمندان به ان شناخت ندارند.قران کریم موارد غیرالهی وغیرعلمی را اصلاح میکند وان باارجاع به موضوع ذی ربط درقران کریم حاصل می شود.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  10. علی سرافرازاردکانی

    on خرداد ۱۶, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    قران شرح وبیان هر چیز است.جدال ودفعتان بهترین باشد.(قران کریم)همان طور که اشکار است همه علوم الهی است انکه خداوند متعال می فرماید چنانچه دریاها مرکب شود وهفت دریای دیگر به یاری ایدسخنان خدا پایان نپذیردو انکه همه مخلوقات از خداست.کشفیات حال واینده مربوط به خالق هستی است لکن بشر با قدرت الهی که خداوند متعال در تفکر اوقرار داده است ان را کشف می کند.دراین راستا بسیاری از نظرها ممکن است تصور علم لکن خلاف علم باشد لکن خداوند متعال اجازه القاب زشت به یکدیگردادن را نداده است.همان طور که می فرمایدسخنان را گوش کنید وبهترین ان را انتخاب کنید مفهوم ان است که درگفتار هم صحیح وجوددارد وهم اشتباه وجوددارد لکن درهمه حال صحیح ان را باید انتخاب کرد تا موجب زیان نشود.قران کریم اشتباهات شناختی را به صورت موضوعی وجامع اصلاح می کند وان باارجاع موضوع ذی ربط درقران کریم حاصل می شود.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  11. سید محمد

    on مرداد ۷, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    ایشان باید بیشتر درس بخوانند تا معنی عالی و راقی بسط حقیقت وجود در تمام مظاهر امکانیه را که با ظرافت مولانا در بیت ( چونکه بی رنگی اسیر رنگ شد ... موسی ای با موسی ای در جنگ شد ) را ادراک کنند ! برای عوام مردم از این حرفها زدن و انها را تحریک کردن و از جهلشان سوء استفاده کردن که هنر نیست ......

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    مهدی پاسخ در تاريخ مرداد ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۷ ب.ظ:

    قویترین اساتید فلسفه با علامه میلانی مناظره کرده اند ( سی دی اش هم موجود است ) . حلالا انصافا یک جواب درست و حسابی توانستند به علامه میلانی بدهند . زهی به انصاف شما . اگر واقعا ریگی در کفش مدعیان وجود ندارد با اقایان میلانی و نصیری و میرباقری مناظره کنند . چهار تا مناظره گذاشتند و بعد قطع شد . بقول همین مولوی : ..خود پیداست از زانوی تو...

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  12. علی ملایی

    on مرداد ۱۶, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    هو الحق
    یکی از اشکالاتی که یک کسی که اطلاعی از مسائل ندارد[مطرح می کند] این است که اهل عرفان می گویند که چون که بی رنگی اسیر رنگ شد... با اینکه آن شعر ا=در اصل مربوط به این باب نیست، آنها اصلا توجه هم نکرده اند که آن شعر مربوط به این باب نیست، مربوط به حقیقت نیست. مربوط به جنگی است که بین دو تا انسان واقع می شود؛ و مقصود او را چون متوجه نشده اند از این جهت گفته اند کفر است با این که اصلا ربطی به آن مساله ندارد...(تفسیر حمد امام جلسه پنجم)
    بقیه اش رو برید بخونید قشنگ مطلب رو روشن کرده

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  13. کیا

    on شهریور ۱, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    چه اشفته بازاری شده هر کس چهار کلاس درس خونده خودش رو علامه دهر میدونه یه لطیفه ای در بین طلاب وجود داره که میگن طلبه اول که اومد حوزه خودش رو خدا میدونه یه کم که درس خوند یه پله پایین میاد و خودش رو پیغمبر میدونه و همینطور تا زمانیکه کاملا پخته شد انوقت می شود یک انسان معمولی ظاهرا این اقای استاد تو پله های اول گیراساسی کرده وفقط برداشت خودش رو قبول داره به این اقا بگویید باشه ما مثنوی رو میخوایم با انبر بگیریم اما با ایات قرانیش چه کنیم پناه بر خدا از دست عالمان بیسواد البته شاید ایشون خیلی مقصر نباشند امثال شما انقدر به اینها استاد استاد کردید که امر بر خودشون هم مشتبه شده

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  14. وبال الدین

    on مهر ۱۶, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سلام
    اصلا ما و اونایی وجود نداره، ما همه یکی هستیم، همین ما و اونا کردن ها باعث اختلاف و تفرقه شده! ما همه مسلمانیم و برادر اینا هم فقط بحث های علمیه و نباید باعث اختلاف و تفرقه بشه.
    برادران من کمی هوشیارتر باشید، به فرمایش مرحوم آقای بهجت(ره) ما باید عصای احتیاط دست بگیریم. خیلی باید مواظب باشیم که اثیر فتنه انگیزی دشمن نشیم.
    یا علی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  15. محقق

    on شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    این سخنرانی را بارها گوش کرده ام ... خدا خیر بده استاد میرباقری را.. خودشون حرفاشون دنیای عرفانه... مولوی بره گم بشه و هرکس از مولوی دفاع می کنه ان شالله با مولوی محشور بشه و ماها ان شالله با حضرت علی ع محشور بشیم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.