۴۶

تصوف / دریافت فایل / مکتب اهل بیت علیهم السلام / نقدعرفان

علامه امینی:حافظ ومثنوی رابذارزیرپات/اگرصدسال شراب بخوری خدا میگذردولی از این که می گویی مثنوی اصل الاصول است نمی گذرد+فایل صوتی

آذر ۱۴, ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۴ ب.ظ توسط

متاسفانه گاهی میبینیم یک منبری بالای منبر میرود و۲۰تاشعراز مثنوی وحافظ و… میخواند یا درخانواده هاحافظ خوانی راه می اندازند فال حافظ میگیرنددرکوچه وبازار ومتاسفانه در تلوزیون هم اینگونه است وقرآن  وکتب حدیث را ازدست جوانان وخانواده های ما گرفته انددرحالی که اهل بیت سفارش دارند :

عن ابى عبد اللَّه علیه السّلام قال: بادروا احداثکم بالحدیث قبل ان یسبقکم الیهم المرجئه.(الکافی ج۶ ص۴۷)

امام صادق علیه السّلام فرموده است: احادیث اسلامى را به نوجوانان خود بیاموزید و در انجام این وظیفه تربیتى، تسریع نمائید پیش از آنکه مخالفین گمراه، بر شما پیشى گیرند و سخنان نادرست خویش را در ضمیر پاک آنان جاى دهند و گمراهشان سازند.

متن سخنرانی

حرفها(سخنان معصومین)را اگر گوش دادیدکیف می کنید،علم اورا گر یاددادیدکیف می کنید،ولایت رااگر داشته باشید کیف می کنید،بروحرف صاحب ولایت را یاد بگیربروببین امیرالمومنین چه حرفها می زندباخداچه جورحرف زده عشق بازی چه جور است محبت بازی چه جور است ساخته بازی نکن با حافظ کار درست نمی شه با مثنوی کاردرست نمی شه ،حافظ چی است!؟مثنوی چی است!؟بذارزیرپات برودعاویک عالمی پیدا کن برو دعا حضرت سجادرا بده به دست یک عالم او بخواند وتو بفهمی عشق بازی چی است بگو محبت بعد بفهم محبت چی است.
یک صلوات بفرست
صلوات حاضرین(الهم صل علی محمد وال محمد)
ببین چیه این حرفی که می زنم !ببین چیه این حرفی که می زنم!
روز قیامت فرض است دیگه فرض است روز قیامت بیارن جنابعالی ،مرا، امینی رابیارن محشر، گناهم نکردم نمازم خوندم روزه ام گرفتم غیبتم نکردم ربا هم نخوردم شرابم نخوردم زنم را هم لخت وعریان به خیابانها نفرستادم درمیدان هم به ساز وآواز گوش ندادم سیئاتی که کرده بودم از همشون هم بخشیده شدم حالا مرا آوردن  پیش امیرالمونین سلام الله علیه امیرالمونین از من بپرسدببین آشیخ تو مرا دوست داشتی؟بله من ولی مطلق تو بودم ؟بله مرا روح الارواح می دانستی؟ بله مرا محب خدا می دانستی؟بله پیمبررا قبول داشتی؟بله پیامبر گفته بود احب خلق الله الی الله علی بن ابیطالب؟بله علاقه مرا با خدا می دانستی؟بله در دنیا یک عشق بازی یک صاحب ولعی یک صاحب ….یک صاحب محبتی مثل من با خدا رفتارکرده با کس دیگر ؟نه نکرده اینا را که می دونستی ؟بله بگو من بهتر بودم حرف مرا بگویی بخوانی گریه کنی یاحافظ مرا باحافظ یک سر گذاشتی مرا با مثنوی یک سر گذاشتی حالا بپرسم حالا بگو من عرض کردم من منبرم منبر نیست ماصحبت میکنیم رفاقت است هریک یک شما مثل روح من می مانید برادریم مامهمان شما صحبت می کنیم حالا محشر است امیرالمونین آمده آمده آنجا بگوید… این جناب ….حافظ آقا ! حافظ مثل من عقل داشت؟ حافظ مثل من علم داشت؟ حافظ مثل من اراده داشت؟ حافظ
مثل من حقیقت شناس بود؟حافظ مثل من نورانی بود؟حافظ مثل من ربانی بود؟حافظ مثل من عظمت داشت ؟حافظ مثل من محبت شناس بود ؟حافظ مثل من خداشناس بود؟حافظ مثل من عالم بود؟حافظ مثل من محفوظات ملکات نفسانیه داشت؟حافظ مثل من نفسیات کریمه داشت؟ بابا مرا چرا ضایع کردی ؟چرابا حافظ یکجا گذاشتی؟مثنوی مثنوی مثنوی این کتاب را روز قیامت خواهند آورد روز محشر..مثنوی اصل اصل الاصول؟!والله اگر صد سال شراب بخوری خدا از اون میگذرداز این کلمه نمی گذرد.
اصل اصل الاصول حرف آورده برای خودش حرف درست کرده اصل اصل الاصول .
اصل اصل الاصول تو همون قرآن است قرآن خون گریه کن قرآن بخوان گریه کن قرآن بخوان اشک بریزولوانزلناعلی جبل  قرآن را اگر به کوهها نازل میشدیم قران پاره میشدپراکنده میشد از خشیت حق تعالی قلوب ما عمده …ما قرآن فهمیدیم الحمدالله قرآن مارا ازدست ما گرفتندما دیگر قرآن نمی خوانیم …قرآن را از دست ما گرفتندقران رخش را بستند برکت بازارشما رابااین برداشتندشما ارچطورشد مگر این همدان همدان مدینه المومنین نیست مادربازاروقتی که می آمدیم هرروز مگه قرآن نمی خوندید دعابخوان گریه کن حافظ چرا می خوانی گریه می کنی؟! دعا بخوان گریه کن برودعای حضرت سجادرابخوان برودعای ابو حمزه بخوان دعای ابو حمزه را والله اگر به کوه ها بفماند کوهها می ترکد برومحب اورا !حافظ  حافظ حافظ محبت داره؟ حافظ می فهمد محبت چیه !؟ حافظ می فهمد عشق چی است؟! حافظ می فهمد خداچی است؟ مثنوی میفهمد خداچی است؟ پیامبر اعلم است ولی مطلق کافه مردم ما عرفناک حق معرفتک حافظ فهمیده حافظ شناخته پیامبرنشناخته؟!علی نشناخته حافظ شناخته؟! آقا مثنوی میخواندبرودعای ابو حمزه بخوان برادر عزیزم نور چشمم بروبخوان محبت اوست …ثابت می تونی بکنی حافظ راستگوست؟ حافظ عادل .. مثنوی موثق مثنوی عادل ثابت می تونی بکنی ببین حضرت سجاد چه میگوید،حضرت سجاد چه میگویدمیلرزدبالای شتر میلرزدلباس احرام پوشیددورش را گرفتندیابن رسول الله لب الله یابن رسول الله زبانش بسته شده مکه رفته احرام بسته نمی تواند بگوید لبیک میلرزد بدن می لرزد محبت این است دورش ار گرفتند یابن رسول الله مجبوری ازاین لبیک بگو فرمود به کی لبیک بگویم؟ روبروی کی ایستادم ؟خدای جباریست از زمین وآسمان ملائکه ها یش رادور علی بن الحسین جمع کرده ملادکه دور علی را گرفته اند صدا میکنند علی لبیک بگو لبیک بگویم خدابگوید لاعلیک لبیک  ( جمعیت گریه میکنند)
نمازمی خواند بدم میلرزدرنگ میپردرنگش زرد شده است یابن رسول الله کبر تکبیر بگویم؟!فرمود هرکس نمازبایستدالله اکبر بگویدوغیراز خدا درقلب خودش امیدی رجایی به قدرت کسی  بع غنای کسی به ثروت کسی امید داشته باشد وقتی که گفت الله کبر این روایت منصوص است وقتی که گفت الله اکبر خدای تعالی خودش ندا می کندکلاککبرتنی ایهالخائن ایهاالکذاب ای دروغگو … به من میگی الله اکبر دورکعت دردنیا نماز نخوانده حافظ می خواند یک سجده صحیح داره؟

دریافت فایل صوتی باحجم ۲مگابایت

لینک کمکی

موافقم(۴)مخالفم(۰)

برچسب‌ها, , , , ,

+

۴۶ دیدگاه

  1. محمد

    on آذر ۱۶, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    فقط در مورد جمله مولوی اصل اصول الدین اصل کلام مولوی چنین است:« هذا کِتابُ الْمَثنَوى‏، وَ هُوَ أُصولُ أُصولِ أُصولِ الْدّین، فى کَشْفِ أَسْرارِ الْوصولِ وَ الْیَقین، وَ هُوَ فِقْهُ اللَّهِ الاکْبَر، وَ شَرْعُ اللَّهِ الازْهَر، وَ بُرهانُ اللَّهِ الاظْهَر، مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاهٍ فِیها مِصْباحٌ، یُشْرِقُ إِشْراقاً أَنْوَرَ مِنَ الْإِصْباحِ، وَ هُوَ جِنانُ الْجَنانِ، ذو الْعُیونِ وَ الْأَغْصانِ، مِنْها عَیْنٌ تُسَمّى‏ عِنْدَ ابْناءِ هذا السَّبیلِ سَلْسَبیلاً، وَ عِنْدَ اصْحابِ المَقاماتِ وَ الْکَراماتِ خَیْرٌ مَقامًا وَ أَحْسَنُ مَقِیلًا، الأَبْرارُ فیهِ یَأکُلونَ وَ یَشْرَبُونَ، وَ الْأَحْرارُ مِنْهُ یَفرَحُونَ وَ یَطْرَبونَ، وَ هُوَ کَنِیلِ مِصْرَ شَرابٌ لِلصّابِرینَ، وَ حَسْرَهٌ عَلى‏ آلِ فِرْعَوْنَ وَ الْکافِرینَ، کَما قالَ تَعالى‏ یُضِلُّ بِهِ کَثِیراً وَ یَهْدِی بِهِ کَثِیراً،
    »(مثنوی معنوی ، دیباچه)
    در این عبارات ، اوّلاً مولوی نگفته است مثنوی ، اصول اصول اصول دین است ؛ بلکه گفته است: مثنوی ، اصول اصول اصول دین است در کشف اسرار وصول و یقین. بین این دو سخن برای اهل درک ، تفاوت فاحشی است. ثانیاً مولوی کلام خود را با عبارت « وَ هُوَ فِقْهُ اللَّهِ الاکْبَر » تفسیر نموده است. اگر ناقدین وی توجّه به اصطلاحات اهل فلسفه و عرفان داشتند با وجود چنین قرینه ای ، با چنین قاطعیّتی لب به اعتراض نمی گشودند. فلاسفه بر این اعتقادند که فقه(درک عمیق و اجتهادی) در حوزه معارف اسلامی در دو حیطه است : در حیطه فروع دین(احکام عملی دین) و در حیطه اصول دین(احکام اعتقادی دین). آنگاه فلاسفه اسلامی ، فقه الفروع را فقه اصغر و علم کلام را که کارش تبیین عمقی اصول دین است ، فقه اوسط و فلسفه را در مقایسه با آن دو فقه اکبر می نامند. امّا عرفا که علم خود را در رتبه ای بالاتر از فلاسفه می دانند معتقدند ، در حیطه اصول اعتقادی ، علم کلام فقه اصغر ، فلسفه ، فقه اوسط و عرفان ، فقه اکبر است. به عبارت دیگر ، علم کلام ، علم اصول دین است ؛ و فلسفه ، علم اصول اصول دین است که هم موضوع علم کلام را تأمین می کند هم از حیث روش برتر از آن است. لذا سِمَت سروری بر علم کلام را دارد. به نظر عرفا ، عرفان نیز از حیث موضوع و روش و غایت برتر از هر دوی اینهاست ؛ لذا علم اصول اصول اصول دین است.
    بحث عقلى‏گر دُر و مَرجان بُود....................... آن دگر باشد که بحث جان بُود
    بحث جان اندر مقامى دیگر است...................بادۀ جان را قوامى دیگر است‏
    بحث جان آمد نماند اى مستضى.....................لازم و ملزوم و نافى مقتضى
    ‏ظاهراً مقصود مولوی نیز همین بوده است که مثنوی کتاب اصول اصول اصول دین ، یعنی کتاب عرفان است. یقیناً مراد مولوی از این کلام ، این نیست که مثنوی برتر از توحید و نبوّت و معاد است. نسبت دادن چنین سخنی به شخصی چون مولوی که کتابش سراسر تبلیغ توحید ناب است نهایت درجه بی انصافی و نشانه عدم اطلاع از افکار مولوی است.

    موافقم(۲)مخالفم(۲)

    [پاسخ]

    على پاسخ در تاريخ بهمن ۲۹ام, ۱۳۹۲ ۵:۵۷ ق.ظ:

    سلام دوست عزیز
    ممنون از پستت
    بعضى جاها متن اشتباه وارد شده، یکیش اساسى بود لطفا تصحیح کنیدش
    آیه نازل کردن قرآن بر کوه ( کوه پاره میشد) نه قرآن 🙂
    ممنون
    یا على

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. مجتبي

    on آذر ۱۷, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    http://alsistani.org/id/fatwa

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. مجتبي

    on آذر ۱۷, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    نظر یکی از کاربران
    سلام خدا قوت
    این فایل ها مشکل دارند چون من با هزار بدبختی دانلود کردم اما تا ۷۰% سالم بود فکر کنم سرعت دانلود از borhannews خیلی کمه یه روز طول کشید تا دانلود کردم اگر امکان داره جای بهتری آپلود کنید چون الان مجبورم دوباره دانلود کنم البته باید بگردم تا صوتی این مناظره رو پیدا کنم.
    پیشنهاد : شما می تونید کمی ویدئو ها رو فشرده تر کنید در حد ۲۰ مگابایت تا همه راحت تر و بهتر بتونند دانلود کنند و برای فایل صوتی هم همینطور
    حق نگهدارتان
    یا علی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  4. ح.د

    on آذر ۱۹, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    باسلام .اینکه گفته شود «مثنوی اصل اصول دین در کشف اسرار و وصول و یقین است » و آنگاه گفته شود «در حقیقت این عرفان است که چنین شأنی دارد بنابراین مقصود مولوی این است که مثنوی او کتاب عرفان است» ، نه تنها از درستی نقد علامه امینی بر مثنوی چیزی نمی کاهد بلکه تأکیدی بر صحت مطلب مد نظر ایشان نیز می باشد چرا که اساسا کسی که چنین شأنی را برای عرفان مصطلح نمی پذیرد، تبدیل مفاهیم عرفانی به زبان شعر نیز نمی تواند پاسخ مناسبی به او باشد.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  5. آنتی عرفان

    on آذر ۲۰, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    محمد خان!
    مولوی ناصبی توحید ناب گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    منظورتون از توحید، وحدت وجوده دیگه!!!
    وحدت وجودی که گوساله را هم خدا می داند!!!!!
    لازم نیست اراجیفی را که در توجیه این کفریات گفتن اینجا دوباره بنویسین! مصداق عامله ناصبه می شین!
    ضمنا چرا بقیه دیباچه مثنوی رو نیاوردین که مولوی ملعون "لا یمسه الا المطهرون" را در وصف مثنوی میاره؟؟؟!!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  6. روح الله

    on آذر ۲۰, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    سلام
    اولا که ممنون از نظر آقا محمد
    ثانیا لازمه این پست شما در اینجا این است که ما عقلمان را بگذاریم کنار و چون علامه امینی این حرف را زده بگوییم پس حافظ و مولوی بد است
    این استدلالهای سبک و مسخره رو بریزید دور خواهشا
    خب اگه علامه امینی اینو گفته، از اون ور هم علامه طباطبایی اینو قبول نداره
    اصلا حرفتون چه ربطی داره
    حرف علامه امینی که وحی منزل نیست
    یا علی

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    آنتی عرفان پاسخ در تاريخ آذر ۲۳ام, ۱۳۹۰ ۸:۲۱ ق.ظ:

    بله جناب روح الله! کاملا درست میگی. باید عقلمونو به کار بندازیم ببریم آیا مولوی حق داره درباره کتاب خودش اوصاف قرآن رو به کار ببره و در نهایت بگه لا یمسه الا المطهرون؟؟؟!!!! اونم کتابی که پر از مزخرفاته!!کتابی که ابن ملجم رو در کشتن امیرالمومنین مجبور میبینه واز قول حضرتش جعل می کنه که به قاتلش گفته: آلت حقی تو فاعل دست حق! کی زنم بر فعل حق من طعن و دق!!!

    کتاب نقدی بر مثنوی رو بخونید. با تعقل نه با شخصیت زدگی!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    روح الله پاسخ در تاريخ آذر ۲۴ام, ۱۳۹۰ ۵:۴۸ ق.ظ:

    من حرفم سر اینه که باید روی تک تک شعرهای مولوی عاقلانه نگاه کرد، نه اینکه چون مولوی هست پس کلا بریزیم دور، و چون علامه امینی اینو گفته پس دربست حرفشو قبول کنیم
    تازه درباره مولوی خیلی از بزرگان بحث تقیه یا تحریف و... را مطرح میکنند، لذا براحتی نمیتوان اظهار نظر کرد و آتش جنم را برای خود خرید

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    آنتی عرفان پاسخ در تاريخ آذر ۲۸ام, ۱۳۹۰ ۸:۵۶ ق.ظ:

    منم میگم کسی که اون مزخرفات رو درباره کتابش ادعا کرده و اون حرفا رو درباره ابن ملجم زده یه ناصبی آشغاله حالا ۴ تا شعر خوب هم داشته باشه مهم نیست.ادعای تقیه هم خیلی خنده داره و فقط از عاشقان مولوی این ادعاهای مضحک برمیاد نه از آدمای عاقل!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  7. حسین

    on آذر ۲۰, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    admin جان این فایل خطامیده ؟ دانلود نمیشه .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ آذر ۲۱ام, ۱۳۹۰ ۲:۴۲ ب.ظ:

    فایل هیچ مشکلی ندارد وبا سرعت بالا دانلود می شود.
    لینک فایل
    http://www.borhannews.com/news/wp-content/uploads/2011/12/a.amini_.mp3

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  8. حسین

    on آذر ۲۱, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    آقا واقعا مگر علمای حقیقی ما را نسبت به این فرقه های کفر آگاه سازند .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  9. مجید

    on دی ۱۹, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    عزیزان مسوول ببخشید این فایل رو ما چه جور دانلود کنیم ؟ من نمی خوام از تو اینترنت گوش کنم
    می خوام دانلود کنم
    با تشکر

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ دی ۱۹ام, ۱۳۹۰ ۵:۰۲ ب.ظ:

    باسلام خدمت شما
    لینک دانلود را در دانلود منیجرکپی کنید ودانلود کنید
    لینک دانلود منیجر
    http://www.asandownload.com/archives/internet/download_manager/download_internet_download_manager_full/
    لینک صدا
    http://www.borhannews.com/news/wp-content/uploads/2011/12/a.amini_.mp3

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  10. سیف الله

    on بهمن ۵, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    الله عزوجل لعنت کند مولوی و حافظ و سران صوفیه و محبان آنان را.

    عجب! علامه امینی که فضیلتش برای عام و خاص روشن است به خاطر یک صوفی ملحد-مولوی- زیر سوال میبرند و میگویند علامه که معصوم نیست.
    آری علامه معصوم نیست،
    اما مولوی ناصبی معصوم است که موسیقی و لواط و شراب و سماع و قتل امام علی علیه السلام را حلال میداند. حشرکم الله معه اجمعین ایها احباب الصوفیه

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    133 پاسخ در تاريخ تیر ۲۵ام, ۱۳۹۱ ۶:۵۳ ق.ظ:

    مدرک این حرفها که مولوی اینها را جایز و حلال میداند کجاست؟؟؟؟؟
    آیا شما رساله عملیه ای از مولوی سراغ دارید؟؟؟؟؟
    تقوا و عقل خوب چیزی است که متاسفانه ندارید!!!!!!!!!!
    مولوی معصوم نیست ولی اینکه ملحد باشد و ناصبی دلیلتان چیست؟؟؟؟؟
    اصلا میدانید ناصبی به چه کسی میگویند؟؟؟؟؟؟
    من کار با تایید مولوی ندارم اما شما اگر دشمنی هم می کنید عاقل باشید عاقلانه دشمنی کنید اگر مقدس هم هستید مقدس عاقل باشید نه مقدس احمق مثل وهابیها!!!!!!!!!!!!

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    طرفدار حق پاسخ در تاريخ مرداد ۱ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۳ ق.ظ:

    والعاقبه للمتقین
    بعید است کسی که ادبیات فحش و لعن دارد و به راحتی دیگران را لعن می کند خیلی از اسرار را بفهمد و معمولا هم ناآگاهان چنین سخن می گویند خداوند آگاهشان سازد

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  11. منتظرظهور

    on اسفند ۱۱, ۱۳۹۰ - پاسخ دادن

    سلام
    خواسته های نامشروع شمس تبریزی از مولوی را در مطلبی از وبلاگ ما به آدرس:
    http://www.m-tafkik.blogfa.com/post-37.aspx
    بخوانید!
    یاعلی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  12. علی سرافرازاردکانی

    on خرداد ۱۶, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    قران شرح وبیان هرچیز است.وبرکسانی که نمی اندیشندپلیدی را قرار می دهد.سخنان را گوش کنید وبهترین ان راانتخاب کنید.القاب زشت به یکدیگرندهید شاید ان از دیگری بهتر باشد واگرتوبه نکنیدازستمکارانید.هیچ مردوزن مومنی را نرسدکه چونخداورسولش به کاری حکم دهنداختیاری باشد.روزی همه موجودات عالم رادرچهارروزتنظیم کردیم.زمین را جامع حوائج خلق افریدیم.زمین خداوسیع وبسیار وسیع است.اب مورد نیازبشروچهارپایان راازاب باران تامین می کنیم.حقوق مردم را کم ندهیدودرزمین سربه فسادبرندارید.پیوسته به عدالت قیام کنید وبه انچه امرشده استقامت کنید.(قران کریم)با تدبراشکار می شوددانش جامع اسلام خالص وجودندارد.خداوند متعال وقتی می فرمایدسخنان را گوش کنید وبهترین ان راانتخاب کنید مفهوم ان است که درگفتار صحیح واشتباه وجودداردلکن درهمه حال صحیح ان باید انتخاب کرد تا موجب زیان نشود.ازرفی خداوند متعال اجازه نداده است به یکدیگر القاب زشت داده شود که ان ظلم محسوب می شود.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  13. ناشناس

    on تیر ۲۳, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    حرفای ایشان درسته اما مگه همه ادما مثل همند؟ مگه همه میتونن فقط با قران و دعا بگذرانند؟ این تفکر باعث فراری شدن انسانها از دین است

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  14. ناشناس

    on تیر ۲۳, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    معلومه اینهمه جر و بحث سر چیه؟

    مگه از شما خواستن که مولوی رو تقدیس کنید وگرنه به جهنم میروید؟ یا صحبتهای علامه وحی الهی هست که باید فقط قران و دعا بخوانید و یکسره تارک دنیا شوید؟

    در بعضی از اشعار عرفانی از نظر بیان و معانی گاهی به انسان این حس دست میده که خداوند در حال قدرتنماییه...

    مگر نفرمود الرحمن علم القران خلق الانسان علمه البیان؟

    چرا اینقدر تعصب ؟

    خدا به آدم عقل داده ، هر جا که فکر کردبد یاوه سراییه خوب نپذیرید.

    چرا باید تیشه به ریشه فرهنگ و ادب غنی کشورمون بزنیم؟

    چرا باید بی خودی به جان همدیگه بیافتیم؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  15. ناشناس

    on تیر ۲۴, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    این چه چهره ایه که از اسلام نشون میدید؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  16. سعید

    on مهر ۲۵, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    چرا به علت عدم درک درست اینجا اختلاف میندازین؟
    خطاب علامه امینی به کساییه که همه کارو ول میکنن و صبح تا شب شعر میخونن.
    والا این هم درست نیست که ما فقط قرآن بخونیم و دعا و گریه کنیم.
    کی گفته مثنوی بده؟
    کجای مثنوی مغایره با اسلامه؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  17. ناشناس

    on بهمن ۹, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    اللهم صل علی محمد ال محمد عجل فرجهم الشریف اللهم العن صنمی قریش وجبتیها وطاغوتیها وافکیها وابنتیهما والذین خالفا امرک وعصیا رسولک .......اللهمعذبهم عذابا یستغیث منه اهل الناراللهم عذبهم عذابا یستغیث منه اهل النار اللهم عذبهم عذابا یستغیث منه اهل النار اللهم عذبهم عذابا یستغیث منه اهل النار آمین یا رب العالمین اللهم العن الجبت والطاغوت والات والعزی وابنتیهما اللهم العن المولوی اللهم العن ابن عربی اللهم العن خیام اللهم العن عطار اللهم العن جنید اللهم العن بایزید اللهم العن شبستری اللهم العن.......

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  18. علی

    on اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    اسلام باید چقدر زجر بکشه از دست یک آدم جاهل
    بنده نمی دونم پس کتاب عقل و جهل اصول کافی چی میشه
    نمی فهمییم که خداوند فرمود اولین چیزی کخق کرد عقل بود چی میشه
    نمی فهمیم این همه در احادیث به تعقل سفارش شده پس چی میشه

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۲ ۳:۱۰ ب.ظ:

    باسلام
    کسی مخالف عقلانیت وتعقل نمی باشدبلکه بحث روی این است که آیا فلسفه تعقل است؟
    بررسی مغالطه همیشگی فلاسفه مبنی برمساوی بودن تفلسف وتعقل
    http://www.borhannews.com/news/?p=1418
    چرا مخالفان فلسفه و عرفان، نافی تعقل جا زده می شوند؟!!
    http://khatahayezehni.rozblog.com/post/1/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D9%88-%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%8C-%D9%86%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%D9%82%D9%84-%D8%AC%D8%A7-%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF.html

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  19. مهدی

    on مرداد ۸, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    فکر نمیکردم علامه انقدر در بیان نظراتشون تندرو باشه

    من که با حرفشون مشکل دارم

    بله اینکه باید قرآن و ادعیه و مناجات معصومین رو سرلوحه قرار بدیم

    درسته ولی اینکه کلا بگیم مثنوی و حافظ رو بزاریم کنار رو اصلا قبول ندارم

    چون در اشعارشون از قرآن و معصومین بهره بردند وخدمات زیادی به

    عرفان و فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی انجام دادند و بی انصافی است

    که اینطوری قضاوت کنیم

    موافقم(۲)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  20. حسین

    on مرداد ۱۰, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    علامه امینی هم شد تندرو ! حتما الغدیر هم که نوشت تندروی کرد چون وحدت را به هم زد .
    چطور شیخ مفید ها و شیخ طوسی ها و شیخ صدوق ها بی انصاف بودند فقط دارو دسته شما که به شعر که از مقام تخیله ....وابسته اید با انصاف اید ؟

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  21. محسن

    on مهر ۲۳, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید
    خدا اجرتون بده
    میخواستم فایل صوتی رو save کنم اما نتونستم . یعنی آپشن save video رو وقتی کلیک راست میکنم نمیاره.لطفا راهنمایی بفرمایید.
    دمتون گرم یا علی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۲ ۷:۳۱ ب.ظ:

    سلام علیکم

    لینک دانلود
    www.borhannews.com/news/wp-content/uploads/2011/12/a.amini_.mp3

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  22. مهدی

    on آبان ۶, ۱۳۹۳ - پاسخ دادن

    به نظر من هر دو گروه خیلی دارید تند میرید متوجه منظور علامه نشدید،ایشان حرفشان این است که تا وقتی قران و نهج البلاغه هست و شما ان ها را مطالعه نکردید و نفهمیدی لزومی نداره وقت تان را صرف کتاب های دیگه ای مثل کتاب ها حافظ یا شاعرهای دیگه بکنید.
    والسلام

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ق.ظ:

    اتفاقا ایشون با صراحت این سخن مثنوی را رد می کنند اصل اصل الاصول این چرندیات را رد می کند و انحراف می داند وقتی حق برایتان آشکار می شود توجیحات شیطانی را کنار بگذارید

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  23. محقق

    on اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۴ - پاسخ دادن

    سلام علیکم.آیا بهتر نیست که از پیامبر درونی که همان عقل است بهره گیریم؟.این وآن مبانی ما نیستد.اگر اهل قرآنیم، از قرآن سندی بر افکارمان بیاوریم و کر وکور از آیات الهی عبور....هر چه مطابق ومنطبق با او باشد بپذیریم و هر مخالف باشددور؟.....الحمدولله.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۴ ۷:۴۹ ق.ظ:

    علیکم السلام

    بله بسیار عالیست انسان از عقل خود استفاده کند واز پیامبردرونی وما نیز با عقل خود وپیامبردرونی استفاده کنیم ولی نباید عقلانیت را با تفکر بشری اشتباه بگیریم تفکر بشری پر از خطا واشتباه است و تنها عقل معصومین کامل وبدون خطاست پس باید تفکراتمان را به قرآن وحدیث عرضه کنیم نه قرآن و حدیث را به تفکراتمون البته عقل بدون خطا واشتباه وکامل که همان معصومین هستند خود مرجع رجوع است.

    همین عقل ما می گوید باید به شخصی که خطا واشتباه ندارد واز طرف خالقمان با برهان آمده رجوع کنیم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  24. 313

    on اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ - پاسخ دادن

    http://mihanvideo.com/video/7436/844/%D9%85%D8%AB%D9%86%D9%88%DB%8C_%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84_%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84_%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84_%D8%AF%DB%8C%D9%86_%D8%A7%D8%B3%D8%AA_%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE_%D8%A8%D9%87_%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1_%D9%81%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%AF%D9%88_%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%A8

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  25. 313

    on اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴ - پاسخ دادن

    مرحوم علامه امینی روی چشم ما جاداره اما صد سال دیگه نمیتونه درکی از ولی فقیه داشته باشه! نه تنها علامه امینی بلکه تمام مراجع و علمای دین!

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  26. !!!

    on شهریور ۲, ۱۳۹۴ - پاسخ دادن

    خاک تو سرتون که هیچکس رو برتر از اون رهبرتون نمیدونین!!

    موافقم(۱)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  27. اشکان

    on آذر ۱۳, ۱۳۹۴ - پاسخ دادن

    سلام، به نظر من اظهار نظر به این شکل درباره مثنوی یا ریشه در تعصب داره یا ریشه در عدم اطلاعات کافی، تمام افکار و اثرات مولانا برای اینه که افراد رو به مجموعه خدا پرستان ومسلمانان اضافه کنه، حالا ما بیایم بگیم بیا اینو بزار زیر پات، من تو خونه سعی میکنم کتابی رو روی کتاب های مولانا نذارم چون میگم اسم خدا و آیات قرآن توش هست. عرفان امامان ما و عرفای ما مثل مولانا همشون ریشه در یک جا دارن و در یک مجموعه قرار میگرین.

    موافقم(۲)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  28. سید محمد

    on بهمن ۴, ۱۳۹۴ - پاسخ دادن

    مولوی در اکثر حرف هایش دعوت به خدا ی یگانه میکند و حرف هایش برای شور دراوردن دیگران به سوی عشق حق تعالی است بله مثنوی رو زیر پا بگذارید خود مولوی گفته .این حرف های کسی که سالها درس وعظ و زهد داشته او بی خبر نیست از این مطالب بله اگه منظور رها کردن قران و نهج البلاغه و شعر خوانی است که این کار رو همه محکوم میکنند اما اگه خریدار حرف حق باشید فرقی نمیکنه که این حافظ .این مولوی و این و اینی که به حقارت بیان میکیم گفته باشد.حافظ و مولوی خواندن منافات با قران خواندن دارد .کاری ندارم حافظ و مولوی شیعه اند یا سنی و یا غیر این ها برچسب زدن به افراد قبل از شنیدن است با این دیدگاه که این سنی یا این فلانی میخواهد محبت یاد بده رشد نمیکنیم . در نهایت شاید اینها حرف هایی زده باشند که حق نباشند اما تو که خدا جو و متفکر هستی درک کن وخط بطلان بر روی همه خوبی ها و زیبایی ها نکش.والله اعلم

    موافقم(۲)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  29. متکلم

    on شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    جناب محمد خیلی متعصبانه ودور از انصاف نظر دادید....
    اباطیل کتاب مولوی زا توحید ناب می دانید؟؟؟ اف برچنین دیدگاهی!

    آیا الفاظ رکیک کتاب مثنوی را ندیدی یا چشمت بر مدح خلفاء غاصب در کتاب مولوی منحرف بسته بودی که این چنین سنگ این ملعون را به سینه می زنی؟؟!!

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  30. پارساعبدی

    on آذر ۱۶, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    بسم الرب الحقیقه
    و اما بعد،
    دوستان گرانقدر توجه فرمایبد؛
    ملاک و میزان ما چه در امور عقیدتی و چه در امور فقهی و آه در امپر عرفانی و فلسفی و ... ، اوامر رهنمود ها و تذکرات رهبر و آقایمان ، ولی الامر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی علامه امام سید علی خامنه ای(مدظله‌العالی) میباشد...
    با توجه به اعلمیت غیر قابل کتمان این بزرگوار درر تمامی امور مربوطه(که البته اینها ذره ای از بیکران ِ معرفت و دانش جام وجودشان میباشد) ، و با توجه به وجوب اطاعت از ایشان و همچنیت جایگاه شرعی ، فقهی و علمی رفیع و بی نظیر و مانندشان، دیگر جایی برای جولان و عرض اندام دیگران نمی ماند(هرچند که دیگر بزرگواران نیز از علما، مشایخ و بزرگان) باشند ولیکن فص‌الخطاب برای مسلمان حقیقی ، بدون هیچ شکی ،فقط و فقط و فقط حضرت مولانا سیدنا امام خامنه‌ای است...
    حال هر کس با کمترین آشنایی با نظرات و دیدگاه های سیدنا امام خامنه(حفظ الله) ، به جایگاه مثنوی معنوی در نزد ایشان و آرای مثبت و خیری که نسبت به جناب جلال‌الدین محمد بلخی دارند، پی میبرد.
    با توجه به حسن نظر ، تعریفات عدیده و حمایت همیشگی و همه جانبه سیدمان از مثنوی معنوی و معارف موجود در آن ،و دیگر آثار جلال الدین، جایی برای بحث و اختلاف و جدل نمیماند.
    توجه کنیم نگاه حضرت آقا ، در مورد مثنوی معنوی امر پنهان و پوشیده نیست و تأویلات احتمالی مخالفین و یا موافقین کم ارادت و کم سواد را بر نمی تابد.

    همانطور که عرض شد ، در عین احترام به تمامی علما، فضلا و مشایخ بزرگوار و در عین توجه و بزرگداشت جایگاه و شأن دیگر عزیزان، و همچنین عرض ارادت ویژه به تمامی محبان اهل بیت و پیروان عقل و علم و اسلام، ولیکن برای ما سخن رهبرمان فصل‌الخطاب و نقطه رفع اختلاف میباشد که البته این اطاعت و پیروی ، خودش عین پیروی و اطاعت از رسول الله بوده و دستور دین عزیز و الله متعال میباشد.

    « در خانه اگر کس است یک حرف بس است! »

    والسلام علی من اتبع الهدی و اجتنب من الهوی.

    یا حق

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  31. امین

    on آذر ۲۴, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    خدای تعالی درجات علاّمه امینی(رضوان الله علیه)را بالاتر ببرد،این بزرگمرد با تألیف الغدیر کاری کرد کارستان که هنوز هم وهابیها و بعضی از اهل سنّت سعی در تخریب چهره این مدافع ولایت بحقّ امیر المومنین علی ابن ابیطالب(سلام الله علیه)را دارند،اما غافل از این هستند که حق تعالی در وصف مومنانی مثل علامه امینی در قرآن کریم فرموده است: إنّا لننصر رسلنا والذین آمنوا فی الحیات الدّنیا و یوم یقوم الاشهاد:به راستی ما فرستادگانمان و آنهایی را که گرویدند را در زندگانی دنیا و در روزی که گَواهان به پای می ایستند یاری می دهیم((سوره غافر آیه ۵۱))

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  32. مریم ح

    on فروردین ۱۵, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    چقدر قاطعانه از خوب بودن علامه حرف میزنند
    چقدر قاطعانه از بد بودن مولانا میگویند
    چقدر قشنگ به جای خدا نظر میدهند
    انگار در جسم این اشخاص زندگی کرده اند
    کسی آن بالا نشسته و نظاره گر سرگذشت زمین است پس بهتر است شما همینجا سرجای خود بنشینید و به جز خود کسی را مورد قضاوت قرار ندهید
    هر وقت تعصب را گذاشتید کنار بیایید و چند کلامی حرف بزنید
    جبهه گیری هایی که نشات از تعصب میگیرد کار را خرابتر میکند
    قضاوت زشت ترین عمل ممکن است
    اینکه کسی عمامه بگذارد و بشود بهترین و کسی صوفی بشود و فحش بدهد پس او بدترین است را با چه تعقلی بدست اورده اید ؟ راستش نمیدانستم خدا وصی جدیدی در زمین گذاشته که به جای او نظر میدهد .
    کسی که میگفتی بالاتر از ولایت فقیهت نیست , آیا خدا را میشناسی؟
    کسی که میگفتی مولانا خود شیطان است , آیا ابلیس را میشناسی ؟
    نمیدانم این همه قطعیت را چگونه و از کجا بدست اورده اید ؟
    خداوند شما را به پرهیز از افراط و تفریط دعوت کرده
    باور کنید کسی دیگری مسوول تشخیص حق و باطل است , نه مولانا و نه علامه ها و نه شما .
    با خواندن چهار صفحه از نظرات شخصی افرادی نسبت به دیگران قرار نیست فکر کنید که تعقل کرده اید
    تعقل را خودتان بدست اورید
    قضاوت را از خودتان شروع کنید
    خوب یا بد بودن دیگران به چه کار ما می اید؟
    این را بدانید که بدون شناخت کامل از شخصیت کسی حق ندارید او را مورد قضاوت قرار دهید و جز خداوند کس دیگری قرار نیست کاملا ما را بشناسد پس فقط او اجازه این کار را دارد
    باور کنید تعقل سرک کشیدن در اعمال دیگران نیست

    این ایه چه زیبا میگوید :

    «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحیم».
    اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید! از بسیارى از گمان‌ها بپرهیزید، چرا که بعضى از گمان‌ها گناه است و هرگز (در کار دیگران) تجسّس نکنید و هیچ‌یک از شما دیگرى را غیبت نکند، آیا کسى از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به یقین) همه شما از این امر کراهت دارید تقواى الهى پیشه کنید که خداوند توبه‌‏پذیر و مهربان است!

    مولانا حق دارد که عقیده خاصی داشته باشد و علامه هم حق دارد که عقیده خود را داشته باشد همانطور که شما حق دارید عقیده خاص خودتان را داشته باشید

    بنده نه منکر قرآن هستم و نه منکر مولانا

    با شعری زیبا از مولانا تمام میکنم حرفهایم را :

    ز هر کوی ز هر کوی یکی دود دگرگون
    دگربار دگربار چه سوداست خدایا
    نه دامیست نه زنجیر همه بسته چراییم
    چه بندست چه زنجیر که برپاست خدایا
    چه نقشیست چه نقشیست در این تابه دل‌ها
    غریبست غریبست ز بالاست خدایا
    خموشید خموشید که تا فاش نگردید
    که اغیار گرفتست چپ و راست خدایا

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  33. محمّد امین

    on فروردین ۲۲, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    کسانی مثل مولانا که همه چیز را خدا میدانند و دُزد عقاید مردم هستند و بسیاری را گمراه کرده و به کفر و جهنّم کشانده اند بایستی نقد شوند و انحرافاتشان برای مردم روشن بشود تا اباطیلشان را عقیده نکنند...خداوند درجات علامه امینی(رحمت الله علیه)را در بهشت بالاتر ببرد که در آن زمان با صوفیان منحرف مبارزه کردند و مردم را راهنمایی کردند به عرفان ناب إلهی که در کلمات امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(علیه السلام)و صحیفه سجادیّه امام علی ابن الحسین(علیه السلام) و قرآن و احادیث و ادعیه معصومین(علیهم السلام)است

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.