۴

تصوف / مقالات / نقدعرفان / نقدفلسفه

جعل حدیث و شیادی و پیامبرتراشی توسط فلاسفه وعرفا!

مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ در ۷:۰۴ ق.ظ توسط


یکی از خرافاتی که متاسفانه در ذهن برخی از عوام جای داده شده، پیامبر بودن ارسطو و بطلمیوس است! و همین به بت ساختن از علم فلسفه کمک کرده طوریکه اگر کسی در جامعه نقدی بر فلسفه وارد کند، توسط برخی عوام ناآگاه برچسب تحجر می خورد! و وقتی ما پیگیر منشأ چنین خرافه ای می شویم، به کتابی با نام “محبوب القلوب” که توسط یکی از شاگردان میرداماد فیلسوف به اسم محمد دیلمی لاهیجی نوشته شده است، می رسیم:

یروى أن عمرو بن العاص قدم من الإسکندریه على سیدنا رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فسأله عما رأى ؟ فقال : رأیت قوما یتطلسون ویجتمعون حلقا ویذکرون رجلا یقال له أرسطو طالیس لعنه الله .
فقال صلوات الله وتسلیماته علیه وآله : مه یا عمرو ! إن أرسطو طالیس کان نبیا فجهله قومه.

روایت شده است که عمروعاص (لعنه الله علیه) از اسکندریه آمد و بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) وارد شد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) از او درباره آنچه که دیده بود پرسید. عمرو گفت: گروهی را دیدم که حلقه زده بودند و از مردی یاد می کردند که نامش ارسطوطالیس بود که لعنت خدا بر او باد. پس پیامبر فرمود: دست نگهدار ای عمرو! همانا ارسطو پیامبر بوده و قوم او او را نشناختند!

محبوب القلوب، صفحه ۱۱۷

بگذریم از این که فلاسفه برای تایید خود به بک جاعل حدیث و دشمن اهل بیت به نام عمرو عاص متمسک شده اند و بگذریم از اینکه این روایت در هیچ یک از کتب ماقبل یازده هجری یافت نمی شود و ناگهان در کتاب مزبور آمده و بقیه هم از همین کتاب روایت کرده اند، در ابطال این روایت و اثبات جعلی بودن آن همین بس که طبق کتب تاریخی، عمرو عاص بعد از اسلام آوردنش (هرچند ظاهری) تا زمان شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) هرگز پا به مصر نگذاشته که بخواهد گروهی را که ارسطو را یاد می کنند، ببیند! و از همینجا می توان به کذب گویی محمد دیلمی فیلسوف پی برد!

البته نامبرده در ادامه کذب گویی را به حد اعلی رسانده و می گوید مرحوم سید بن طاووس (رحمه الله) هم در کتاب “فرج المهموم” ابرخس و بطلمیوس را نیز از انبیا می نامد در حالی که هرگز چنین چیزی در این کتاب سید بن طاووس نیست و اگر کسی آن را آورد ما به او جایزه می دهیم.

برای مطالب بیشتر می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید

نسبت‌ فلاسفه یونان‌ با نبوت‌ و دیانت‌

نقد کلامی استاد حسن زاده آملی در دفاع از ارسطو

موافقم(۰)مخالفم(۰)

برچسب‌ها, , ,

+

۴ دیدگاه

  1. امین

    on مرداد ۳۱, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    ببخشید شما با علم فلسفه مشکل دارید یا با آراء فلاسفه!!؟

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ شهریور ۲ام, ۱۳۹۶ ۶:۵۹ ق.ظ:

    با سلام

    هم علم فلسفه هم آراء فلاسفه و تمامی مبانی فلسفه و علوم فلسفی وعرفانی

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  2. محمد9

    on شهریور ۴, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    مگر خداوند نمیفرماید از هر قومی پیامبری برایشان فرستادیم ، پس بفرمایید پیامبر هندی ها ، چینی ها ، قبایل تاسمانی در افریقا چی کسانی هستند ؟ ایا افرادی که در هند طریقت های معنوی رو به وجود اوردن و انسان رو به کمال و عبور از جهان ماده دعوت میکنند ، پیامبران اونجا حساب نمیشن ؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۶ ۳:۴۹ ق.ظ:

    با سلام

    بله برای هر قومی پیامبری فرستاده شده ولی باتوجه به تحریفات متعدد وانحرافات خداوند برای هدایت بشر پیامبران دیگری فرستاده وادیان گذشته نسخ شده است و انحراف اصلی همه ادیان همین وحدت وجود وفلسفه بافی وعرفانها کاذب بوده است حتی مسیحیت ویهود نیز دچار همین سرنوشت گشته اند وتنها مسیر ائمه اطهار علیهم السلام راه نجات است

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.