۵

تصوف / نقدعرفان / نقدفلسفه

دیدگاه شیخ علی نمازی شاهرودی رضوان الله علیه در مورد ابن عربی

تیر ۳۰, ۱۳۹۶ در ۵:۰۵ ق.ظ توسط

آیت الله شیخ علی نمازی شاهرودی رضوان الله علیه در کتاب شریف «مستدرک سفینه البحار» می‌نویسد:

ابن العربی : هو محی الدین ، صاحب الفتوحات المکیه والفصوص ، من أرکان المتصوفه ، له دعاوی فاسده وکلمات مضله ، ذکرنا بعضها فی کتابنا ” تاریخ فلسفه وتصوف ” . وتقدم شطر منها فی ” حیى ” بعنوان محی الدین . مات سنه ۶۳۸ ، وله ذموم وخرافیات ، کما فی البحار . نقله هنا فی السفینه ”

ابن عربی: او محی الدین، صاحب فتوحات مکیه و فصوص می‌باشد. وی از ارکان متصوفه و صاحب ادعاهای فاسد و سخنان گمراه کننده می‌باشد که برخی از آنان را در کتابمان «تاریخ فلسفه و تصوف» بیان کرده‌ایم. برخی از آنان در ماده «حیی» به عنوان محی الدین بیان شد. وی در سال ۶۳۸ هجری قمری مرد. مذمت‌ها و خرافیاتی برای وی می‌باشد همچنان که در کتاب «بحار الانوار» آمده است. آنان را [شیخ عباس قمی رضوان الله علیه] از اینجا در کتاب «سفینه البحار» نقل کرده است.

مستدرک سفینه البحار، جلد ۷، صفحه ۱۴۴-۱۴۵


موافقم(۱)مخالفم(۰)

برچسب‌ها, ,

+

۵ دیدگاه

  1. محمد

    on مرداد ۱۳, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    سلام
    چرا در این وب سایت اون قسمت کتاب علامه تهرانی رو نمیارید که در اون نوشته ، آقای حداد میگفتن ، در مسیر سیر و سلوک خودم متوجه شدم که جاهایی از فتوحات مکیه اشتباهه و همیشه هدفتون اینه که عرفا رو طوری معرفی کنید که صد در صد طرف دار یه نفر هستند ، و افکار اون هارو یه جا بیان نمیکنید که اعتقاد واقعی اون ها مشخص بشه وقتی پیامبر (ص) میفرمایند علم رو از منافق هم یاد بگیرید ، دیگه جایی برای این حرف ها باقی نمیماند

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۶ ۵:۲۵ ق.ظ:

    علیکم السلام

    ۱- آیا قرار است تمام کتب منحرفین را در سایت بگذاریم یقینا همه کسانی که بدعت وانحراف در دین ایجاد می کنند سخنان صحیح هم دارند و باطل هم با آن امیخته است و ما وظیفه داریم انحرافات وسخنان باطل را از دیگر سخنان جدا کنیم

    ۲- این که فتوحات اشتباهاتی دارد یقینا خود تایید این سایت و سخنان ماست که ابن عربی منحرف وبدعت گذاز است
    آمیختگی سخنان حق وباطل موجب استیلای شیطان
    http://www.borhannews.com/news/?p=1710
    ۳- فرموده اند علم را باید از حتی منافق بگیریم نه بدعت وانحراف را و تنها سخن معصومین و ائمه علم است و باید اول سخنی اثبات شود علم وحکمت است بعد آن را اخذ کرد نه اینکه بدعتها وباطلها را اخذ کرد

    نقد مشهورات - درباره حدیث مشهور >اطلبوا العلم و لو بالصین
    http://www.sematmag.com/index.php/semat-archive/42-no-2/159------g----

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. darvish

    on مرداد ۲۶, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    سلام
    خدا قوت
    ایا حقیقت داره ابن عربی ادعا کرده من ۹ بار به اسمان رفتم؟من این کلام را به نقل از شیخ حر عاملی شنیدم.اگر ممکنه ادرس این ادعایش را از کتب خودش مثل فتوحات یا فصوص بدهید.
    با تشکر
    اجرتون با اقا امام زمان(عج)

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. محمد

    on شهریور ۴, ۱۳۹۶ - پاسخ دادن

    آیا ایشان همان ایت الله نمازی شاهرودی هستند که در اواخر عمرشان ادعای ملاقات با امام زمان (ع) رو دادند ؟ نظر شما در باره اون قسمت شخصیت ایشون چیه ؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ شهریور ۶ام, ۱۳۹۶ ۴:۱۰ ق.ظ:

    با سلام

    ایشان گفتند فردی را دیده اند که آنها را نجات داده است و حتما می دانید حضرت ابدالی دارد که اگر شیعه ای در بیابان گم شود یا گرفتار شود برای یاری او می فرستند و معمولا کسانی که اینگونه ادعا ها رادارند رجال الغیب و ادالی که حضرت برای یارشان می فرستد را می بینند و هیکدام با قاطعیت نمی گویند امام زمان عجل الله فرجه را دیده اند

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.