۴

تصوف / نقدعرفان

عقیده برخواسته از کشف و شهود ابن عربی درباره خلافت بعد از رسول خدا صلوات الله علیه وآله

آذر ۲۴, ۱۳۹۵ در ۹:۳۳ ب.ظ توسط

ابن عربی به صراحت می گوید که پیامبر(صلی الله علیه وآله) وفات نمود و هیچ کس را به عنوان جانشین بعد از خود انتخاب نکرد:

«و لهذا مات رسول الله(صلی الله علیه وآله) و ما نصّ بخلافته عنه الی احد ولاعیّنه…» 

ترجمه: «رسول خدا(صلی الله علیه وآله) رحلت کرد و به خلافت احدی تصریح نکرد و برای خود خلیفه تعیین نفرمود».
ابن عربی در ادامه می نویسد:

« لعلمه أن فی عباد الله من یأخذ الخلافه عن ربّه فیکون خلیفه عن الله مع الموافقه فی الحکم المشروع ».

فصوص الحکم فص داوودیه

ترجمه: چون می دانست که بین بندگان خدا کسی است که خلافت را از پروردگارش می گیرد (یعنی ابوبکر) و به این خصومت که [آنچه به او وحی می شود و از خدای می گیرد] موافق حکمی است که به وسیله پیامبر(صلی الله علیه وآله) تشریع شده است.

« این بیان ابن عربی مخالف اجماع قطعی شیعه است »

هیچ اختلافی بین گروه ها و طوایف مختلف شیعه بر این مسأله نیست که پیامبر بزرگوار اسلام(صلی الله علیه وآله) در سال دهم هجری قمری در واقعه غدیر خم در نزد دهها هزار نفر از طرف خداوند متعال امیر مؤمنان علی(علیه السلام) را به عنوان امام و خلیفه معین نمود. این واقعه را حتی بسیاری از محدثان و مورخان اهل سنت ثبت کرده اند.

الغدیر ج۱ ص۶۲ تا۱۵۱

 

موافقم(۳)مخالفم(۰)

برچسب‌ها, , , ,

+

۴ دیدگاه

  1. امین

    on آذر ۲۵, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    شما صد در صد مطمئن هستید کتابهای ابن عربی به مرور زمان تحریف نشده و یا شخص ابن عربی بخاطر موقعیّتی که در آن بوده تقیّه نمی کرده و همه چیزهایی که در کتب امروزی او موجود است از خود ابن عربی و عقیده اوست؟ در مقابل شما افرادی از شیعیان هستند که تشیع محیی الدین ابن عربی را ثابت کردند و مدارک و شواهدی در دست دارند بر اینکه قسمتهایی از کتب او دچار تحریف شده

    موافقم(۰)مخالفم(۲)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ دی ۴ام, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ق.ظ:

    باسلام
    برفرض تحریف کتاب هیچ اعتباری ندارد و نباید تدریس شود و ترویج گردد

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. امین

    on دی ۴, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    همه کتب ابن عربی که تحریف نشده تا بکلّی از اعتبار ساقط شود،بخشهایی از کتابهای او را تحریف کرده اند و معارف و علوم حق هم در آنها موجود است،و هیچ عالم شیعه ای که نمی آید و تحریفاتی را که مطابق عقاید سنی هاست را به عنوان حق به طلبه ها و مردم بگوید،اگر اینطور است که چون بخشهایی از آن تحریف گشته نباید به سراغش رفت شما هم به سراغ بحار الانوار نرو چون تعدادی احادیث جعلی و ضعیف در آن است

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ دی ۴ام, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب.ظ:

    ۱- شما موارد تحریف شده را جدا کرده اید؟
    ۲- از کجا میدانید افکار صوفیانه و وحدت وجودی و اعتقاد به شرک ابوطالب علیه السلام و ... تحریف شده است؟ دلیلی بر تحریف باید ارائه دهید بویژه در نسخه شناسی وعلم کتاب شناسی دلیلی بر تحریف که نمی باشد
    ۳- اگر هم مواردی باشد که با شیعه مطابق باشد شائبه این است که صوفیه تحریف کرده اند ووارد کتاب ایشان کرده اند
    ۴- بحث حدیث وکتب حدیثی تفاوت دارد با کتاب شخصی که فردی افکارش را نوشته است بله در بحار الانوار هم بیانات و توضیحات مرحوم مجلسی را ما باید با روایات بسنجیم و لی روایات آن کتاب بنا بر علم حدیث ومبانی حدیث شناسی و منابع اخذ روایت بررسی می شود واین قیاس شما مع الفارق است
    ۵- مبانی توحیدی انحرافی از جمله وحدت خالق ومخلوق و سنخیت وجبر و ... در این کتاب موج می زند وحتی مواردی یافت می شود که خود فلاسفه هم اقرار به ناصبی بودن وی دارند مانند شرک حضرت ابوطالب علیه السلام و گوساله پرستی و ....
    ۶- علاوه این مواردی یافت می شود که یهودی بودن وی را ثابت می کند واو یک فراماسونر قهار است مانند قربانگاه رفتن حضرت اسحاق به جای احضرت اسماعیل علماالسلام

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.