۵

دریافت فایل / موبایل

نسخه اندرویدکتاب فلسفه از منظر قرآن و عترت

مهر ۶, ۱۳۹۳ در ۵:۴۸ ب.ظ توسط

Screenshot_2013-10-13-00-12-15

همزمان با ورود فلسفه یونانی به عالم اسلامی- که از دوران بنی امیه آغاز و در دوران مامون عباسی با تاسیس بیت الحکمه به سامان و گسترش رسید- بحث و جدل مسلمانان به ویژه شیعیان با ناشران و باورمندان به مباحث و مبانی فلسفی نیزآغاز شد.
کتب رجالی، انتشار رساله ای را با عنوان رد برارسطو، به قلم صحابی مشهور و برجسته امام صادق(ع)، هشام بن حکم، گزارش کرده اند.
ضمن آنکه بسیاری از احادیث و روایات صادره از ائمه ناظربه رد و معصومین(ع) یا پاسخ به مبنا وعقیده ای فسلفی است.

علم کلام اساسا در میان مسلمانان به منظور پاسخ به شبهه‌هایی شکل گرفت که عمدتا از سوی عقاید و مبانی فلسفی متوجه عقاید اسلامی شده بود اگرچه بعدها برخی از متکلمان کم و بیش از پاره‌ای مباحث فلسفی تأثیر پذیرفته و کلامشان رنگ فلسفی به خود گرفته است.
نویسنده در مقدمه کتاب هدف از تالیف را نقد و بررسی آرای فیلسوفان و دفاع از ساحت معصومان(ع) خوانده و نوشته است:
«نگارنده برای همه عالمان ارجمند شیعه و معتقد و محب اهل بیت احترام قائل است و نقد آرا و نظرات فلسفی آنها هرگز نباید به عنوان تعرض به شخصیت یا نیت پاکشان تلقی شود. اگر در مواردی گفته شود این دیدگاه با قرآن و عترت سازگار نیست بدان معنا نیست که صاحب دیدگاه در تعارض با قرآن و عترت است…»
کتاب «فلسفه از منظر قرآن و عترت» ۹ بخش دارد.
فلسفه چیست، فلسفه و نبوت، خاستگاه علم و حکمت، توحید فلسفی – توحید قرآنی، معاد فلسفی- معاد قرآنی، فلسفه و تاویل، فلسفه عرصه اختلافات و تنازعات نظری و اشارات و تنبیهات عنوان بخش‌های کتاب هستند.

موافقم(۰)مخالفم(۱)
Philosophy-from-the-perspective-of-Quran-and-Ahleb
Philosophy-from-the-perspective-of-Quran-and-Ahleb
Philosophy-from-the-perspective-of-Quran-and-Ahleb.apk
3.7 MiB
425 Downloads
اطلاعات بیشتر...

برچسب‌ها, ,

+

۵ دیدگاه

  1. حسین

    on آبان ۲۳, ۱۳۹۳ - پاسخ دادن

    بسم الله الرحمن الرحیم .....میگویند شما که میگویید هر مخلوقی محدود است ورابطه تساوی بین اینها برقرار است پس عکس نقیض موافق اینها هم مساویست یعنی هر نامخلوقی نا محدود است در حالی که تقابل مخلوق با نامخلوق تقابل حادث باقدیم است که تباین ذاتی دارند این بوده وآن نبوده ولی رابطه محدود با نامحدود رابطه کل با جزء است اینقدر نمیفهمندچشم عقل را بسته اند وفقط با منطق ارسطویی وان هم با کج فهمی مواد اولیه مثل مفهوم مقداری ومحدو د میخواهند بفهمند در صورتی که اصل قضیه این است که هر مخلوقی مقداریست ومحدود گفتن بخاطر این است که هر مقداری حد دارد ولی اصل مقداریت است وهر نامخلوقی نامقداریست واینکه محدودیت نامحدودیت نمیتواند منشا تقابل ذاتی باشد کما اینکه حادث با قدیم منشا فرق وتمایز ذاتی است کشف میکنداکه محدودیت ونامحدودیت ذات نیستند بلکه اعتبار محض هستندلذا نامحدود وکل بما هو کل اعتبارمحض و وحدت ان اعتبار محض است فافهم لذا هر مخلوقی مقداری وهر نامخلوقی نامقداریست

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. جواد

    on دی ۲۵, ۱۳۹۳ - پاسخ دادن

    ایدکم الله برهان جان عزیز
    این کتاب دارای بسیار خوبی است.
    ان شالله در راه مبارزه با بدعت ها با حفظ حدودش موفق باشید. و تعصب تناقض گویان شمارا سست نکند.

    موافقم(۲)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. محمدی

    on اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ - پاسخ دادن

    سلام علیکم
    ابوحامد محمد غزالی (امام محمد غزالی) معتقد بود که امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) باعث اختلاف میان امت شده است! – برگرفته از مصاحبه با نویسنده «حیات فکری غزالی»
    شخصیتی مانند ملاصدرا ... بسیار متأثر از غزالی است
    http://www.ebnearabi.com/7792

    موافقم(۲)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  4. مهناز و سیروس (سیناز)

    on تیر ۳۰, ۱۳۹۴ - پاسخ دادن

    با سلام!
    دشمن احمق بود که فارسی وان را درست کرد! باید حافظ و مولوی را بیشتر تبلیغ می کرد!
    فرهنگ غنی با صوفیگری؟!
    اولین قدم در نجات یک مسموم له کردن مار در آستین پرورش داده شده اش است! وگرنه کاری از ضد زهر بر نمی آید! مبارزه مسلحانه؟! مبارزه با دیشها؟! چه فایده وقتی که شبکه چهار خودمان کار همه آنها را با هم انجام می دهد؟!
    می گویند با اصطلاحات آشنا نیستید؟! آیا خودشان می دانند که خداوند قدیم است و حادث نیست؟! بت چهارده ساله؟؟!!! ایا می دانند که زلف را برای پسر وگیسو را برای دختر به کار می بیرند؟!
    تلخوش ام الخبائث؟! نمی تواند منظور آب کوثر باشد! و ......
    از بخت بد آنها و لطف پروردگار ما مهناز و سیروس معروف به سیناز هم لیلی و مجنون جدید هستیم هم شاعر با اشعاری روزگار به خود ندیده با مدرک! هم روانشناس و البته صاحب نظر! به زودی در سایت سینازیسم!

    موافقم(۳)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  5. مهناز و سیروس سیناز

    on تیر ۷, ۱۳۹۵ - پاسخ دادن

    صوفی خیلی دقیق،خلاصه و ساده، یعنی؛ کسی که مدّعی اطاعت از پروردگار است امّا این اطاعت را آنگونه که خودش می خواهدانجام می دهد نه انگونه که خدا می خواهد! که این خودپرستی است نه خدا پرستی! صوفی های الآن،قرن ۶ و ۷ و ۸ ، خوارج و اولین صوفی دنیا قابیل!
    حافظ هم از صوفیه هست و از بدترین قومشان! اگر هم به صوفی حمله می کند جریان همان دزدی است که خودش قبل از همه می گوید دزد! دزد! که به خودش شک نشود!
    ۱- اولاً حافظ قرآن بودن به حفظ حدود الهی (رعایت فقه) است و حافظ کلمات عربی قرآن بودن دلیل نمی شود بر پاک بودن کسی! چنگیز قرآن را از آخر هم از بر بود! اصلا یک حافظ بدون عمل، یک دی وی دی است که فوقش ۳۰۰۰تومان بیرزد!
    ۲- هنرمند بودن دلیل بر خداشناس بودن نیست! وگرنه حافظِ شاعر، خداشناس می بود و جناب خردادیان رقاص از حافظ خداشناس تر !
    ۳- بزرگ بودن دلیل بر مفید و پاک بودن نیست که یک مدفوع هرچند بزرگ باشد زولوبیا نمی شود! حافظ ومولوی و بن عربی و . . . هم همینطور!
    ۴- مشهور بودن و طرفدار داشتن؟! شیطان که از حافظ مشهورتر و پرطرفدارتر است!تازه هیتلر وچنگیز و . . .
    ۵- رمز و رموز؟! برعکس تهمت مشهور و بی معنی بیخبری از رمز و استعاره که طرفداران صوفیه بر اهل تقوی می زنند خودشان از همه بی خبرترند که
    الف) زلف در دوره حافظ برای پسر و گیسو برای دختر بهکار برده شده است!
    ب) قبا لباس پسر است نه دختر!
    ج) فرخ اسم پسر بوده است هنوز هم هست!
    د) ام الخبائث لقب شراب نجس است نه آب کوثر!
    ه) چهارده ساله ؟! خداوند قدیم است نه حادث آن هم چارده ساله!

    ۵-کثافت کاری سلیقه است؟! چشم چرانی راه رسیدن به خداست؟!
    پس الف) امام جعفر (ع) چرا فرمودند که نگاه به نامحرم تیری آلوده از طرف شیطان است؟! آیا حافظ از امام معصوم بالاتر است؟! غلط کرد!
    ب) حضرت موسی دنبال دختران شعیب که راه می رفت ترسید! از دیدن باسن آنها و تحریک شدن خوف کرد و جلوی آنها راه رفت! حافظ که می خواهد از زل زدن به نامحرم به خدا پی ببرد! غلط می کند!
    ۶- بلخی که به جای امام عصر(عج) شمس را اشتباهی گرفته آیا طبق ومن مات و لم یعرف . . . به مرگ جاهلیّت نمرده است؟!
    ۷- اینکه به جای نماز قر می دهد،انحراف نیست؟! خداشناسی است؟!!!این نوعی ابتکار و ذوق است و ما آن را نمی فهمیم؟! آیا چهارده معصوم(ع) نعوذوبالله ذوقشان به اندازه یک شاعر رقاص نبود؟! آیا آنها که علم غیب داشتند ابتکار نداشتند؟!
    ۸- این منحرفین، مورد تأیید بزرگان هستند؟! تعریف بزرگان از کسی، دلیل بر مقبولیت آن شخص نیست! چرا که ؛
    اولا؛ آن بزرگان معصوم نیستند و کلام آنان حجت نیست! واین تأیید آنان اشتباهی بس بزرگ و حتی شاید گناهی نابخشودنی بوده است!
    ثانیا؛ تازه بوده که معصوم هم بنا بر مصلحتی موقتی از کسی تعریفی فرموده اند حتی با او بنای فامیلی هم گذاشته اند که بعدا برای مردم معلوم شده که آن شخص از دارو دسته دشمنان خدا و رسول و اهل بیت بوده و آن تعریف معصوم از آن شخص نالایق و وصلت با خانواده اش مصلحتی بوده و ما الآن او را مخفیانه لعنت می فرستیم!
    ۹- سوء استفاده از آیات الهی از هیچ کتابی قرآن دوّم نمی سازد!
    توضیح اینکه اولا؛ قرآن رقیب ندارد!
    ثانیا؛آوردن آیات و احادیثی در میان خزعلبات صوفیانه، انتخابی ناقص و مغرضانه و با اهداف شیطانی است که مصداق تفسیر به رأی و خارج از اصول فقاهت است و عین جهنّم است!
    مامهناز و سیروس معروف به سیناز هم عاشق ومعشوق هستیم(زن و شوهر) هم شاعر و هم روانشناس

    موافقم(۳)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.