۲

دریافت فایل / موبایل

دانلودنسخه اندرویدکتاب وحدت یا توحیدمخصوص گوشی های هوشمنداثر متکلم بزرگ شیعه استادمیلانی

اسفند ۷, ۱۳۹۲ در ۲:۵۴ ب.ظ توسط

wahdat-ya-towhid2

کتاب حاضر رساله ای مختصر بقلم حجه الاسلام و المسلمین شیخ حسن میلانی است که به نثری روان و قابل فهم نقدی بر فلسفه و عرفان مصطلح ارائه می کند و نگرشی است بر نظریه استاد حسن زاده آملی در موضوع وحدت وجود.

متن پشت جلد نسخه چاپی

تفسیر هستى چیست، و رابطه خداوند با خلق چگونه است؟!
آیا عالم آفریده خداوند است؟!
یا اینکه خود خداوند به صورت زمین و آسمان و انسان و جن و فرشته و سنگ و چوب و… پیوسته در رقص و نمود و تجلى و ظهور است؟!
پیروان نظریه “وحدت وجود” برآنند که بین “خالق و خلق” هیچ‏گونه جدایى و غیریت و دوگانگىِ حقیقى وجود نداشته و وجود آن دو عینا یکى است. با توجه به انتشار و توسعه روزافزون عقیده مزبور، این نوشته کوتاه به ارزیابى و ابطال اعتقاد ایشان، و اثبات و توضیح معناى “تباین و جدایى ذاتى خالق و مخلوق” مى‏ پردازد.

wahdat-ya-towhid3

فـهـرســت مطالب مهم کتاب

اشیا آفریده خداوندند، یا اجزاى وجودى او؟!

اشیا آفریده خداوندند، یا اجزاى وجودى او؟!

تفسیرات گوناگون وحدت وجود!!

تفسیرات گوناگون وحدت وجود!!

اشراقات و الهامات فلسفى و عرفانى!!

اشراقات و الهامات فلسفى و عرفانى!!

نظرات برخى بزرگان در مورد “وحدت وجود”

نظرات برخى بزرگان در مورد “وحدت وجود”

باتشکر ازسایت اسلام والپرز

دریافت فایل با فرمت apk  مخصوص گوشیهای اندروید

موافقم(۲)مخالفم(۰)
wahdat-ya-towhid
wahdat-ya-towhid
Unity-or-Monotheism.apk
Version: 1
3.1 MiB
353 Downloads
اطلاعات بیشتر...

برچسب‌ها, , , ,

+

۲ دیدگاه

  1. dehghani

    on اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    http://mobahesat.com/1392/12/2455.html

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. حسین

    on آبان ۲۴, ۱۳۹۳ - پاسخ دادن

    بسم الله اارحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی محمد وآله الطیبین الطاهرین المعصومین المظلومین ولعنت الله تعالی علی اعدائهم اجمعین لاسیما اللات والعزی وابنتیهما علیهم اشد اللعن والعذاب الالیم والشدید المهین الکبیر امام بعد اجتماع ضدین بر موضوع واحد محال است. موضوع ضدین مثلا اعراض متضاد نمیتواند عدم باشد. بین وجود وعدم هم مرتبه ای نیست .پس انچه که موضوع خارجی است وجود است واشیائ خارجی به کنه ذات که همان مرتبه وجودی ان است با دیگرموضوعات مغایر است لذا اتحادشان باهم وبا خداوند نعوذ بالله العظیم باید در مرتبه ای غیر ازوجودشان باشد که محال است چرا که عدم نمیشود موضوع باشد ودر همان مرتبه وجودی که صلاحیت برای موضوعیت عینی خارجی رادارد {که همان مقام اصالت است} در همان مرتبه غیریت حاصل است لذا وحدت وجود یعنی کشک مگر اینکه یا عدم بتواند موضوع واقع شود برای اعراض یا بین وجود وعدم مرتبه ای باشد یا اتحاد اشیاء با خداوند متعال نعوذ بالله العظیم در مرتبه ای غیر وعمیق تر از مرتبه وجودشان باشد که همان مقام اصالت است یا اجتماع ضدین جایز باشد والسلام این از وحدت وجود .حرف دیگر ی که میگویند{شخص وکیلی وامثالش } خداوند وجودش بی نهایت است ولی نه بی نهایت کمی این هم کشک اندر کشک است چرا که بی نهایت ادعا شده بی نهایت در وجود است که شامل کمیات هم میشود چرا که عدم شمولیت مقام وجود کمیات را. به معنای این است که اجزاءخارجی اشیاء اجزاء عدمند .یا وجود مرتبه ای است غیر از مرتبه اجزاء که معنایش اعتباریت ووهمی صرف بودن وعدم واقعیت خارجی داشتن اجزاء است که این باز اثبات اجزاء است در مرحله ذهن وباز نقل کلام میشود به اجزاء ذهنی واینکه این قول اگر به اینجا بکشد که وجود عالم کم را انکار کند اصولا نقض قول وحدت وجود است چرا که معنایش این است که { این اشیاء خارجی با خداوند اتحاد وجودی دارند ولی این اشیاء خارجی هیچ گونه اتحادی با خداوند متعال ندارند چرا که در واقع نیستند} وفلسفه پر است از این خزعبلات لذا حالا که عدم جزء ندارد واشیاء کمی مرتبه ای غیر از اجزاءشان ندارند تا در ان مرتبه اتحاد داشته باشندبا واحد حقیقی { چرا که مقوم کمیت وجود اجزاء هستند}بی نهایت بودن وجود واحد هم تمام مراتب وجودی را فرامیگیرد از جمله اجزاءوجودی مکممهارالذا بی نهایت بودن خداوند متعال { به قول اقایان}به این خواهد بود که خداوند جامع کمیات وغیر کمیات باشد واین هم باطل است و هم اینکه خودش نقض است چرا که طبق ان نعوذ بالله العظیم ذات خداوند متعال تشکیل شده از دوچیزمکممها وغیر مکممهاواز انجاییکه مکممها غیر از غیر مکممها هستند وبر عکس پس واحد تشکیل شده از انها اولا واحد نخواهد بود وثانیا بی نهایت نخواهد بود چرا که هرکدام به وجود دیگری حد میخورد ودو محدود هم جمعشان محدود خواهد بود پس قول به اینکه خداوند بی نهایت وجودی است نه بی نهایت کمی قول زور است و این مساله با پناه بردن به سمت مفاهیم گنگ وکلی وخطابه ای وعوام فریب مثل اشتراک معنوی معنای وجود یا مقام ذات ومقام تجلی یات شکیک در وجود وووکه هیچ دلیل عقلی ندارد وتنها تخیلات کودکانه بی دلیل است حل نمیشودشما این مساله را حل بفرمایید خیلی روشن است

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.