۱۰۶

تصوف / دریافت فایل / کلیپ / نقدعرفان / نقدفلسفه

کلیپ:تعریف استادحسن زاده آملی ازسرکرده فرقه گنابادی وکتاب موهن ایشان

خرداد ۱, ۱۳۹۱ در ۳:۱۲ ب.ظ توسط

امام صادق ع:کسانی که ادعای محبت ما رادارندولی میل به صوفیه دارنداز ما نیستندوما از انها برائت می جوییم وهر کس با آنها بجنگدمانندکسی است که جهاددررکاب پیامبرص کرده

فِی الصَّحِیحِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ الْبَزَنْطِیِّ عَنِ الرِّضَا ع أَنَّهُ قَالَ: قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِنَا لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَدْ ظَهَرَ فِی هَذَا الزَّمَانِ قَوْمٌ یُقَالُ لَهُمُ الصُّوفِیَّهُ فَمَا تَقُولُ فِیهِمْ قَالَ إِنَّهُمْ أَعْدَاؤُنَا فَمَنْ مَالَ فِیهِمْ‏  فَهُوَ مِنْهُمْ وَ یُحْشَرُ مَعَهُمْ وَ سَیَکُونُ أَقْوَامٌ یَدَّعُونَ حُبَّنَا وَ یَمِیلُونَ إِلَیْهِمْ وَ یَتَشَبَّهُونَ بِهِمْ وَ یُلَقِّبُونَ أَنْفُسَهُمْ‏  وَ یُأَوِّلُونَ أَقْوَالَهُمْ أَلَا فَمَنْ مَالَ إِلَیْهِمْ فَلَیْسَ مِنَّا وَ إِنَّا مِنْهُمْ‏  بِرَاءٌ وَ مَنْ أَنْکَرَهُمْ وَ رَدَّ عَلَیْهِمْ کَانَ کَمَنْ جَاهَدَ الْکُفَّارَ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ ص‏

به سند صحیح از «احمد ابن محمد بزنطی» روایت کرده اند که مردی به امام صادق نقل کرد در این زمان قومی پیدا شده اند که به آنها صوفی می گویند درباره آنها چه می فرمایید؟
امام در پاسخ فرمودند: آنها (صوفیان) دشمنان ما هستند ، پس هر کس به آنها میل کند از آنان است و با آنها محشور خواهد شد و به زودی کسانی پیدا می شوند که ادعای محبت ما را می کنند و به ایشان نیز تمایل نشان می دهند خود را به ایشان تشبیه نموده و لقب آنان را بر خود می گذارند و گفتارشان را تاویل می کنند.بدانکه هر کس به ایشان تمایل نشان دهد از ما نست و ما از او بیزاریم و هر کس آنان را رد کند مانند کسی است که در حضور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با کفار جهاد کرده است» (مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۱۲، ص: ۳۲۴-و-حدیقه الشیعه ص۵۶۲)

یک نمونه ازمطالب کتاب بیان السعاده

پرستش کنندگان ذَکَر و فرج (آلات تناسلی) و….تمام اینها پرستش خداست!
مثلاعارف! بزرگ ملا سلطانعلی گنابادی(سلطان محمد) در تفسیر بیان السعاده ج۲ ص۴۳۷ می نویسد:
و لما کان اجزاء العالم مظاهر الله الواحد القهار بحسب اسماء اللطفیه و القهریه کان عباده الانسان لای معبود کانت عباده الله اختیارا ایضا…….
فالانسان فی عبادتها اختیارا للشیطان کالانسیه و للجن کالکهنه و تابعی الجن و للعناصر کالزردوشینه و عابدی الماء و الهواء و الارض و للموالید کالوثنیه و عابدی الاحجار و الاشجار و النباتاب و کاالسامریه و بعض الهندوها الذین یعبدون سائر الحیوانات و الجمشیدیه و الفرعونیه الذین یعبدون الانسان و یقرون بالهنیه و للکواکب کالصابئیه و للملائکه کاکثر الهنود و للذکر و الفرج کبعض الهنود القائلین بعباده ذکر الانسان و فرجه و کالبعض الاخر القائلین بعباده ذکر مهاد یوملکا عظیما من الملائکه و فرج امرئته کلهم عابدون لله من حیث لا یشعرون لان کل المعبودات مظاهر له باختلاف اسمائه!!
با کمال شرمندگی وعذرخواهی از برادران مومن وایمانی ترجمه عبارات فوق:
چون تمام اجزاء عالم مظاهر اسماء خداوند است چه اسماء لطفیه و چه اسماء قهریه، پس هر معبودی را که انسان پرستش کند در حقیقت خدا را اختیارا پرستش کرده!!

پس انسانها در پرستش اختیاری خود[نسبت به همه چیزها ]
همچون ابالسه که ابلیس و شیطان را پرستش می‏کند،
و کهنه که جن و اجنه را پرستش می‏کنند،
و زردشتیه که عناصر را پرستش می‏کنند،
و وثونیه و بت‏ پرستان که آب و هوا و زمین و موالید ثلاثه را پرستش می‏کنند
و سامریین که احجار و سنگ‏ها و اشجار و نباتات را پرستش می‏کنند،
و بعضی از هندوها که گاو و حیوانات را پرستش می‏کنند،
و مثل فرعونیان و جمشیدیه که انسان را پرستش می‏کنند،
و مثل صائبیه که ستارگان را پرستش می‏کنند،
و باز مثل اکثر هندوها که ملائکه را پرستش می‏کنند،
و پرستش کنندگان ذَکَر و فرج مثل بعضی از هندوها که ذکر و فرج انسان را پرستش می‏کنند،
و گروهی دیگر که آلت و ذکر «مهادیو» را که فرشته بزرگیست پرستش می‏کنند,
و بعضیها که آلت زن خود را پرستش می کنند
تمام اینها پرستش خداست، چون همه مظاهر اسماء و صفات خدا را پرستش می‏کنند، پس خدا پرست هستند!!ولی نمی فهمند!
این عین افاضات موحدانه !مثلاعارف و صوفی بزرگ ملا سلطانعلی گنابادی بود.همانکه آقای صمدی وحسن زاده کتاب بیان السعاده او را به مریدان سفارش می کند!

واماتایید وتعریف استادحسن زاده آملی از این کتاب واهی آری وقتی که ایشان می­گویند بت­ پرست هم خدا را پرستیده است ولی خودش نمی­فهمد! کار به جایی می­رسد که قطب تصوف ملاسلطانعلی گنابادی(همان کسیکه آقای حس نزاده آملی مطالعه کتاب بیان السعاده اورابه مریدان سفارش می­کند!)

۱- آقای حسن زاده آملی مطالعه کتاب بیان السعاده رابه مریدان وطلاب برای سیر وسلوک سفارش می­کند!(جزوه ای در قم پخش شده بودکه در راه سیر وسلوک این کتاب را بخوانند)

۲-تعریف از این کتاب واهی ومنحرف (فیلم آن را درپایین دریافت ومشاهده کنید)

حضرت علامه حسن حسن زاده آملی با توجه به اینکه در بیشتر آثار خود به تفسیر ایشان اشاره داشته اند و همینطور تعدادی شاگردان ایشان که از دوستان فقیر هستند استماع نمودم که  در کلاسها و درسها بسیار به تفسیر جناب سلطانعلیشاه توصیه نموده و اشاره به مطالعه و تدبر در آن می نمایند. حضرت علامه همینطور در کتاب مستطاب گنجینه گوهر روان در استناد به مطلبی از تفسیر شریف حضرت شهید آورده اند : چنین می فرماید مفسر کبیر سلطان محمد جنابذی رضوان الله علیه در تفسیر قویم قّیم بیان السعاده فی مقامات العباده …..(۴) همچنین ایشان در کنگره سید حیدر آملی واقع در دانشگاه صنعت نفت دانشگاه شمال – آمل مورخه ۲۱ آذر ماه ۱۳۸۱ در مورد حضرت آقای سلطانعلیشاه می فرمایند: تفسیر بیان السعاده را بنده شنیده بود که انسان بزرگواری (نوشته است) که خیلی هم میدان داره و خیلی هم استاد خدمت کرده و تفسیر بیان السعاده اش هم خیلی ارزشمنده و چاپ اول تفسیر بیان السعاده که به دستم رسید با او محشور بودم دیدم سوره بقره را ۵ آیه اول وجوه قرائت که هر وجوهش یک معنای خاص می دهد، وجوه ۵ آیه سوره مبارکه بقره را که هر وجهش یک معنای خاص می دهد را آنهم صحیح و قوی آن را و نه ضعاف آن را بیان کرده ۱۱۴۸۴۲۰۵۷۷۰۲۴۰ وجه قرائت شده که هر کدام یک معنا دارد….           

۴-استاد داود صمدی آملی که از زبده ترین شاگردان علامه حسن زاده آملی میباشند  ایشان همچون استاد خود علامه حسن زاده آملی ، در دروس خود اشارات زیادی به تفسیر جناب سلطانعلیشاه نموده و به شاگردان خود تفسیر و همچنین شرح کلمات قصار باباطاهر ایشان را توصیه مینمایند.

نمایش فیلم

دریافت فیلم با حجم تقربی۵ مگابایت به فرمت۳gp

دریافت فایل باحجم ۱۱٫۵مگابایت به فرمتmp4

 

موافقم(۰)مخالفم(۰)

برچسب‌ها, , , , , , ,

+

۱۰۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    on خرداد ۱, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    امام خمینی نیز در اوائل تفسیر سوره حمدشان تام این عارف بزرگوار را آورده اند.
    رجوع کنید به ۱۵ دقیقه اول جلسه اول تفسیر سوره حمد

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    در پی حقیقت پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۴:۱۳ ق.ظ:

    شما چه نتیجه ای می خواهید از این مطلب بگیرید؟!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدنوروزی پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۸:۲۶ ب.ظ:

    هیچی آقای در پی حقیقت
    در حقیقت
    آقای ناشناس میخواد بگه که
    چیزی نیست که امام خمینی هم گفته
    پس چون امام خمینی هم گفته رحمت الله علیه
    پس حتما حرف درستیه

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    دیندار پاسخ در تاريخ تیر ۱۹ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۱ ق.ظ:

    یعنی آیت الله خمینی هم معصوم بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    دوست پاسخ در تاريخ مرداد ۲۹ام, ۱۳۹۱ ۸:۳۲ ب.ظ:

    دوستان ،شما چقدر مطالعه داشتید و چقدر اهل تحقیق هستید که خودتان را در حدّدی دیده اید که درباره ی این بزرگان نظر میدید.
    به قول معروف :
    شهر که شلوغ و پولوخ بشه ،قورباغه هفت تیر میکشه
    عذرخواهی میکنم که انقدر رک و سریع و لهجه مطالبم را بیان کردم.

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    اوسا پاسخ در تاريخ دی ۱ام, ۱۳۹۲ ۲:۰۱ ب.ظ:

    برای رد این اراجیف نیازی به تحصیلات نیست. امّا اگه کسی نخواد چیزی رو قبول کنه خود پیامبر خدا هم که بیاد بهش بگه بازم قبول نمی‌کنه. برای خودت بت نساز.
    ضمنا قسم می‌خورم تو یکی اونقدر نه تحصیلاتش رو داری نه فهمش رو ... از همین استدلال هفت‌تیرکشیت معلومه چقدر سواتتتتت داری !

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۷:۲۶ ب.ظ:

    هیچی !همه اشتباه میکنند ! غیر از ما!!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

    آنتی صوفی پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۴:۰۹ ق.ظ:

    آقای با تقوا!
    قضی ربک یعنی امر تشریعی قضا معانی مختلفی داره که در روایات اومده. اگر تفسیر قرآن رو از ابن عربی ناصبی بگیری همین میشی که الان شدی و اگر از اهل بیت عصمت بگیری می فهمی که قضا در این آیه یعنی تشریع.
    پس خدا حکم فرموده همه او را پرستش کنند و به انسان اختیار داده تا با انتخاب خودش موحد بشه!اما خیلیها گوش نمیدن و گوساله پرست و آلت پرست و...میشن...و یه عده بدتر از اونا مثل گنابادی میان میگن اینا هم تکوینا خدا پرستن چون گوساله هم عین ذات خداست و چیزی جز او نیست!!!
    اون میگه همه عالم خداست وضعش خیلی خراب تر از اونیه که میگه خدا غیر از عالمه اما من می خوام گواله بپرستم یا ...بپرستم!
    و یه بدبخت گمراهی که ادعای تشیع می کنه میاد و برا این حرفا کف میکنه و موحدان رو بی تقوا میدونه!!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

    هومن پاسخ در تاريخ تیر ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ق.ظ:

    سلام.
    چند نکته را عرض میکنم، خودتان قضاوت کنید
    ۱- هیچ کس قائل به عصمت امام خمینی و دیگر بزرگان دین و مفسران قرآن نیست مگر ائمه اطهار، پس چه بسا ممکن است در مواردی هر یک از آنها مرتکب خطا شوند. مثل محدث نوری که اصصلا قائل به تحریف قرآن شده است، که البته با دلایل و روایات هم صحبت کرده، ولی اشتباه کرده و بسیاری از علما آن را نپذیرفته و به صورت علمی سو برداشتهای ایشان را جواب گفته اند. نه اینکه زبان به کفر ایشان باز کنند و تمام کتابها و زحمات ایشان را الحادی بدانند بلکه به آنها استناد هم میکنند.
    ۲- قرآن بنا به نص صحیح روایات دارای وجوه و بطونی است که میتواند همگی نیز در عین حال درست باشند، و از این دست معانی در قرآن بسیار است.
    ۳- قضی به معانی گوناگونی است از جمله به معنای امر تشریعی، همچنین به معنای اراده کرد و امر تکوینی هم میباشد. چه بسا کسی تشریعاً و اختاراً خدا را عبادت نکند و خود را عبد بتها و ... بسازد ولی تکویناً او عبد خداست که روایات فراوانی در این باب هم هست مثل آنکه
    قال رسول اللّه ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ : لا یقولنّ أحدکم: عبدی و لا أَمَتی، کلّکم عبید اللّه و کلّ نسائکم إِماءُ اللّه، و لکن لیقل: غلامی و جاریتی و خادمی و فِتیانی.
    پیامبر خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ : مبادا کسی از شما بگوید: بنده‌ی من، کنیز من. همه‌ی شما بندگان خدایید و زنانتان همگی کنیزان اویند. بلکه باید بگوید: غلام من، کلفت من، خدمتکار من و نوکر من.
    ولی در تشریع که بر اساس تکوین است نیز او امر شده که خدا که مبدا و مالک همه است را عبادت کند و او خود را مطابق نظام تکوین نساخته و گناهکار است.
    ۴- مثل آن مثلا در آیه لا یمسه الا المطهرون است که در تفاسیر گوناگون به دو وجه امر تشریعی و خبر تکوینی حمل شده (حال آنکه ظاهر آن جمله خبری است)، در امر تشریعی به این معنا که بدون وضو و غسل (طهارت ظاهری) به قرآن دست نزنید. که این امر مطابق تکوین عالم است که در وجه خبری آیه چنین است که جز پاکان نمیتوانند آن را مس کنند. حال فردی بیاید و بگوید فلان کافر که نجس است آنرا مس کرده و اصلا به آن اهانت کرده است. در حالیکه خبر از فوق این مرتبه است و مراد از مس، فهم و ادراک معانی آن و پیاده کردن آن در زندگی و قرآنی شدن است (چنانکه مثل مولا علی ع مثلا بفرماید من قرآن ناطق هستم) که هیچگاه برای آن کافر میسر نیست و کسی را تخلف از این راه ندارد.
    ۵- در کل در امور تشریعی چون بحث اختیار است تخلف امکان پذیر و مستوجب پاداش و عقاب است ولی در امور تکوین همه محکوم و تخلف نا ممکن است و پپاداش و عقابی هم در کار نیست. و این مطلب روشنی است. و مفسر یاد شده نیز به این اذعان کرده که به صورت تکوین همه عبد اویند و او را میپرستند ولی در تشریع آنها به بتها و غیر او روی آوردند و کافر گشتند و مستوجب عقاب.
    ۶- مثال دیگر همین چهره ظاهر ما که مطابق تکوین عالم همه بر چهره انسان خلق شده ایم ولی در دین که ما باید به اختیار خود چهره خود را مطابق این تکوین به چهره انسانی بسازیم، چه بسا طبق روایت پیغمبر به صورتهای حیوانات درنده و ... (که هر کدام از خلق و خوهای ناپسند ماست) خود را ساخته و در قیامت به آن چهره محشور میشویم. حال اینکه این چهره انسانی که خدا برای ما ساخته به حقیقت کمال ما نیست بلکه کمال اوست که فتبارک الله احسن الخالقین ولی آنکه ما ساختیم و به آن محشور میشویم ساخته ماست حال اگر مطابق شرعیت خود را ساختیم و انسانی محشور شدیم این برای ما کمال است.

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۹:۴۲ ق.ظ:

    نقل قول:
    و لکن چون آن عبادت ناشى از امر تکلیفى خدا نبود موجب استحقاق اجر و ثواب نمى‏شوند بلکه موجب استحقاق عقوبت و عذابند.

    جواب دندان شکن:
    پس چرا شما با عبادت جعلی (رقص سماع) می خواهید به خدا برسید؟
    در حالی مراجع عظام تقلید آن را تحریم کرده اند:
    http://www.borhannews.com/news/wp-content/uploads/2012/05/sema-dinani.pdf

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    fars.tv/uploads/audio/ecSapLkccDaiNDnIybqC.mp3 پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۲:۴۹ ب.ظ:

    و لکن چون آن عبادت ناشى از امر تکلیفى خدا نبود موجب استحقاق اجر و ثواب نمى‏شوند بلکه موجب استحقاق عقوبت و عذابند.
    پس بنابراین معناى آیه چنین مى‏شود: خداوند تو حکم کرده با حکم حتمى که تخلف ناپذیرست، تا هیچ بنده‏اى بر هیچ یک از اشیا عبادت نکند، مگر این که آن عبادت براى خدا واقع شود و با قضا و امر تکوینى او صورت بگیرد، و خداوند با قضاى حتمى خود حکم کرده که: عبادت از هیچ عبادت کننده‏اى براى هیچ معبودى صحیح نباشد، مگر با اذن و اراده‏ى خدا، از سوى دیگر با قضاى تکلیفى خود حکم نمود بدین گونه که با زبان انبیاى خود امر کرد تا جز او را عبادت نکنید.
    پس هر کس در عبادتش توجّه بر غیر خدا داشته باشد از قضا و امر تکلیفى او خارج شده است و عبادت را با اذن او انجام نداده است، پس عبادتش صحیح نمىباشد پس مستحقّ عقوبت از جانب خداى تعالى است .... ..

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    کاظم پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۵ ب.ظ:

    بنده بعد از کلیپ شمارفتم گشتم این کلیپ از امام خمینی را گیرآوردم وهیچ تعریفی از این تفسیر نمی کندکه هیچ بلکه نوعی رد می کند

    نکاتی که ایشان در ابتدا فرمودند
    ۱-تفسیر قرآن کاری نیست که از عهده ما برآید.
    ۲-علمای طراز اول درطول اسلام چه عامه و چه خاصه هر کدام براساس تخصصی که داشتند تفسیر کردند
    ۳-محی الدین ،عبدالرزاق،وسلطان علی گنابادی تفسیر نوشتنددرفنی که که داشتندخوب نوشتند لکن قرآن عبارت از آن نیست که آنها نوشتند.

    این کجایش تاییدبیان السعاده است درمقابل کاملا ردآنها به نظر می رسداینجوری ادعا می کنید

    فایل مشاهده فیلملینک تا یک هفته موجود است

    http://www.uploadbaz.com/9c8llrpu3v2w

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۸:۴۰ ب.ظ:

    باسلام خدمت کاربرگرامی وتشکر از یادآوری شما
    فیلم عدم دلالت سخنان امام خمینی (ره)درتاییدتفسیر گنابادی
    http://www.parsvi.com/flvideo/11928.flv

    عدم دلالت سخنان امام خمینی برتاییدتفسیرگنابادی « عرفانی که درطول این چندین قرن آمده اند و تفسیر کرده اند،نظیر محیی الدین در بعضی ازکتابهایش،عبدالرزاق کاشانی در
    تاویلات،ملا سلطان علی درتفسیر،اینهایی که طریقه شان طریقه معارف بوده است،بعضی شان در آن فنی که داشته اند خوب نوشته اند،لکن قرآن عبارت از آن نیست که آنها نوشته اند. »

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۷ام, ۱۳۹۱ ۶:۱۲ ق.ظ:

    متن کلیپ:
    تفسیر قرآن یه مسأله ای نیست که امثال ما بتوانند از عهده ی اون بر بیایند . بلکه علمای طراز اول هم که در طول تاریخ اسلام چه از عامه و چه از خاصه در این باب کتاب های زیاد نوشته اند و البته مصائیب (مصانیف) اونها مشهور است لکن هر کدام روی اون تخصصی که داشته و فنی که داشته است روی اون یک پرده ای از پرده های قرآن کریم را تفسیر کرده است ، اون هم به طور کامل معلوم نیست بوده . مثلا عرفایی که در طول چند قرن چندین قرن آمدند و تفسیر کردند نظیر محی الدین در بعضی از کتابهاش عبدالرزاق کاشانی در تاییدات ، ملاسلطانعلی در تفسیر ، اینهایی که طریقشان طریقه اهل معارف بوده است ، اینها تفسیرهایی نوشته اند ، خب بعضیشان هم در آن فنی که داشتند خوب نوشتند ، لکن قرآن عبارت از اون نیست که اونها نوشتند .

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۴:۳۱ ق.ظ:

    ۱-عارف بزرگوار نیست بلکه صوفی فرقه ساز است۲-علمای معاصرش فتوا به ارتدادش داده اند۳-علمای حاضر هم متن تفسیرش را کفرآمیز می دانند۴-آیت الله خمینی در ابتدای همان تفسیر سوره ی حمد تفسیر ملاسلطان را رد کرده است البته باظرافت خاص۵-دوباره متن تفسیر آیت الله خمینی را مطالعه کنید تا متوجه منظور بنده بشوید.

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ مهر ۱ام, ۱۳۹۱ ۴:۳۲ ق.ظ:

    سلام.تقاضا دارم دوستان اهل تحقیق به اواخر کتاب(سیری کوتاه در اقوال وافکار)نوشته(استادمحمد مردانی)رجوع کنند و نظر مراجع درباره همین جملات ملاسلطان گنابادی را مطالعه بفرمایند.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ابراهيم پاسخ در تاريخ دی ۱۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۴۹ ق.ظ:

    امام خمینی در تفسیر سوره حمد فرموده:
    اینها (که یکیش همین سلطانعلیشاه است) ""بعضی شان در آن فنی که داشته اند"" خوب نوشته اند
    ""لکن قرآن آن چیزی نیست که اینها میگویدند""
    توجه کنید امام میفرماید
    قرآن آن چیزی نیست که اینها میگویدند
    این کجاش تعریفه؟! بعدشم امام اسم چند نفر را میاره و میگه تازه بعضیشون در آن فنی که داشته اند خوب نوشته اند...
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    اوسا پاسخ در تاريخ دی ۱ام, ۱۳۹۲ ۲:۰۵ ب.ظ:

    مثل این می‌مونه که من بگم:

    برو مرد حشابی ! اگه یه ذرّه تقوا داشتی سه خط کفریات رو با یک جمله توجیه نمی‌کردی!

    خوبه من به تو بگم:
    تو با مدفوعی که ازتو میاد بیرون یکی هستی! امّا بعدش بگم: البته تو بهتری !

    این آقا داره می‌گه که آلت پرستی هم عین توحیده! و چنین کسانی خدا ازشون راضی می‌شه! یکی نیس بهش بگه:

    پس واسه خاله ی من بود که این همه انبیاء اومدن و گفتند که بت نپرستید؟
    برو دیگه نبینم اینورا واسه ما افاضه کنی ها!

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. نقد سایت ابن عربی و برهان نیوز

    on خرداد ۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    حتما بخوانید....................
    http://www.ahestan.ir/?p=10595

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    آنتی صوفی پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۴:۱۱ ق.ظ:

    جناب!
    خوندیم
    نقد شما مطلب علمی نداشت فقط شخصیت زدگی بود و بس!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. محمد لابلخی

    on خرداد ۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    بسم الله الرحمن الرحیم
    جناب « نقد سایت ابن عربی و برهان نیوز »
    اولاً : مسأله ی خالق بودن خدا را که از ضروریات همه ی ادیان الهی است را این فلاسفه انکار می کنند . این اعتقاد به خالق بودن خدا چیزی نیست که نیاز به تخصص داشته باشد .
    ثانیاً : کسانی که این جا نظر می دهند تا آن جا که من اطلاع دارم سال ها طلبه بوده اند و اسلام شناسند .

    اگر این فلاسفه اول سراغ اهل بیت می رفتند و اعتقاداتشان را قرص و محکم از آن ها می گرفتند این قدر دچار انحراف نمی شدند .
    آخه یک طلبه ی پایه سه هنوز علم کلام (اعتقادات بر اساس کتاب و سنت ) چندانی نخوانده به اسم عرفان و اخلاق می رود پای درس این فلاسفه ، اگر منحرف نشود جای تعجب دارد .

    اخلاق و فلسفه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ارسطویی که گفته می شود خود و هم مسلکانش هم جنس باز بودند
    آن هم نه از نوع انحراف اخلاقی
    بلکه مسلکشان این بود و ترویح می کردند .

    آن وقت بعضی از این آقایون فلاسفه ی اسلامی بیایند بگویند ارسطو و افلاطون احتمالاً دو نفر از ۱۲۴۰۰۰ پیامبر بودند .

    گویا عدد پیامبران بالا رفته و دارند به مزایده می گذارند !

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۳:۱۵ ق.ظ:

    اسکندر یک کابالیست زاده و بزرگ شده کابالیست ترین جامعه، بود و معلمش ارسطو همجنس بازی که همجنس بازی را یکی از اصول فلسفه اش قرار داده بود، است. در آن زمان یونان، مقدونیه به شدت دچار این بیماری بودند که اسکندر در حرکت به سوی هند پس از عبور از دامغان، بر اساس گزارش و خبرچینی یک پسر امرد که معشوق برخی از فرماندهان بود، معاون اول خود را که عمری برای او خدمت کرده بود به وضع فجیعی کشت[۲].
    ـــــــــــــــــــــ
    [۱] پیرنیا (مشیر الدوله) تاریخ ایران باستان، بخش اسکندر، از قول خود اسکندر

    [۲] همان

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۴:۱۰ ق.ظ:

    شرک ارسطو را در لینک زیر بخوانید :
    http://www.binesheno.com/Files/books.php?idVeiw=2179&level=4&subid=2179

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    حسن پاسخ در تاريخ خرداد ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۴:۴۵ ب.ظ:

    بابا دوست عزیز این حناها دیگه رنگی نداره دنبال راه دیگه ای برای پوشوندن افتضاحات فلاسفه باشید .
    با اجازه admin عزیز :
    http://dinvamazhab.bloghaa.com/1391/03/02/%D9%86%D9%82%D8%AF-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87/

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۹:۰۳ ب.ظ:

    گناهبادی هم پیامبر بوده لابد !!!؟

    این روایاتی که گفتی لطفاً آدرس بده .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدحسین پاسخ در تاريخ خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۱ ۲:۲۳ ق.ظ:

    درهیچ یک از کتب روایی ما این روایت نیامده بلکه بالعکس داریم این روایت را می توان جز مجعولات دانست

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  4. محمد لابلخی

    on خرداد ۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    بسم الله الرحمن الرحیم ، قل هو الله احد ، الله الصمد ، لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفواً أحد

    یک سؤال از اهالی فلسفه ی به اصطلاح اسلامی دارم :

    خداوند می فرماید که: خدای بی نیاز هرگز نزاییده و نزاید و هرگز زاییده نشده و زاییده نشود (آیه ی ۲و۳ سوره ی توحید )

    فلاسفه می گویند عقل اول از خدا صادر شد

    صادر شد یعنی چه ؟ غیر از خارج شد ، است ؟
    خارج شد یعنی چه ؟ غیر از زاییده شد، است ؟
    اگر غیر این است چرا از لفظ صدور استفاده می کنید ؟

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  5. در پی حقیقت

    on خرداد ۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    واقعا از سایت خوب شما متشکرم.
    خدا خیرتون بده.
    .
    .
    .
    چند وقتی که پیگیر مطالبش هستم خیلی مسائل برام روشن شده!
    .
    .
    .
    من واقعا نمی دونستم ابن عربی چنین عقاید وحشتناکی داشته!

    واقعا نمی دونستم حلاج مورد لعن امام زمان بوده!

    نمیدونستم مولوی اونقدر انحرافات داشته!
    .
    .
    .
    نمیدونستم وحدت وجود یعنی یکی دونستن خالق و مخلوق!

    نمیدونستم وحدت وجود یعنی اینکه آلت پرستان هم خدا پرستند!

    نمیدونستم آقای حسن زاده گفته:موسی به هارون گفت چرا نمیدونستی گوساله پرستان دارند خدا را می پرستند!!!
    .
    .
    .
    به خدا من اینها رو نمی دونستم!

    خیلی از شما متشکرم. خدا خیرتون بده!
    تعجب می کنم از بعضی دوستان که همه این حقایق رو می بینن اما باز هم از عرفان و عرفا طرفداری می کنن!
    تو رو خدا دوستان اینقدر شخصیت زده نباشین!
    به خدا من هم این شخصیتهای مورد پسند شما رو دوست داشتم!
    اما نمی تونم این همه حقیقت رو نادیده بگیرم به خاطر این دوست داشتنم!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ مهر ۱ام, ۱۳۹۱ ۴:۴۴ ق.ظ:

    سلام دوست عزیز.ما هم خوشحالیم که افراد جویای حقیقت به حقیقت میرسند و بدون تعصب ناشی از جهالت قضاوت می کنند.بنده نیز زمانی از دوستداران همین به اصطلاح عرفا بودم اما وقتی بدون تعصب به تحقیقات متکلمان بلندمرتبه رجوع کردم نظرم عوض شد.و متوجه شدم چشمانم را بیخود به روی حقایق بسته بودم.اما این به تنهایی فایده ای نداشت.تصمیم گرفتم اعتقاداتم را بر مبنای مکتب اهل بیت علیهم السلام قوی کنم و این زمانی امکان پذیر شد که شاگردی متکلمان را کردم.توصیه میکنم شما با استفاده دقیق از سی دی دروس علامه میلانی_روحی فداه_سعی در قوی کردن اعتقاداتتان داشته باشید.تا دیگر دچار تزلزل نشوید و به سکینه ی واقعی برسید.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  6. fars.tv/uploads/audio/ecSapLkccDaiNDnIybqC.mp3

    on خرداد ۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    موتوا بغیظکم
    عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید ای تفکیکی ها که کاری بجز اهانت به استوانه علمی ایران و جهان ندارید
    علامه حسن زاده صاحب تمام علوم میباشد و از تمام دانشگاههای معتبر غربی و امریکا از ایشان درخواست تدریس کرده اند آنوقت شماها اینطور با یکسری جو سازی ها و مغلطه کاری ها از آنان استفاده میکنید..... اف بر شماها که اسیر هوای نفس هستید و ذره ای تقوا ندارید. ....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۵:۰۰ ب.ظ:

    خدا را شکر که دشمنان اسلام را از جاهلان قرار داد
    وقتی غربی ها که از حجاب ما از اذان ما از انرژی هسته ای ما می ترسند از یک فیلسوف ایرانی دعوت می کنند که بیاید تدریس کند شماخودتان تا آخرش را بخوانید .

    اگر فلسفه ی به اصطلاح اسلامی حرف اسلام را می زند پس چرا دشمنان اسلام از آن طرفداری می کنند !؟

    اگر هم علومی مثل هندسه و ریاضیات و جبرواحتمال و دیفرانسیل و انتگرال و نجوم و موسیقی و ... را می خواهند براشان تدریس کند باز هم دلیل بر اسلامی بودن فلسفه نمی شود .

    بگذریم ؛
    ارسطو افتخار می کرد که یازده خدا را می پرستد اما خودش هم حالیش نبود که دوازده خدا را می پرستید زیرا اولیش واجب الوجود و ده تاش عقل اول تا دهم بود و دوازدهمی جهانی است که محسوس است و به عقیده ی او قدیم است .
    « و من أظلم ممّن افتری علی الله کذباً»
    حتماً بروید کتاب « کابالا و پایان تاریخیش » را بخوانید .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    حق پرست پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۶ ق.ظ:

    امام خمینی: اگر روزی غرب از شما تعزیف کرد بدانید مشکل دارید.
    سوال من اینه چرا غرب همش دم از فلاسفه و عرفا می زنه برای اونا کنگره می گیره؟
    وای به حال کسی که معلم حواریون شیطان باشه.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدنوروزی پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۸:۳۰ ب.ظ:

    سلام عزیزم
    قربونت برم
    چرا حالا عصبانی میشی ؟
    گوگولی مگولی من
    ما که عصبانی نیستیم قلبونت بشم
    جیگر طلا
    چرا ناراحن میشی آخه
    تفکیکی ها که عصبانی نیسن جیجل

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدنوروزی پاسخ در تاريخ خرداد ۲ام, ۱۳۹۱ ۸:۳۲ ب.ظ:

    من این حرف رو به آقای موتوا بغیظکم گفتم ها ...
    که گفتی آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
    آقای عزیز
    آمریکا الان توی بی بی سی داره برای شما
    جماعت فلاسفه و عرفا کف میزنه
    کجای کاری ؟؟؟؟؟
    برو ببین مستر همفر راجع به ابن عربی چی میگه
    مولوی چی میگه
    برو بخون
    عزیزم
    ما که عصبانی نیستیم
    آمریکا هم عصبانی نیست
    داره براتون کف میزنه
    که آفرین عرفای عزیز

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مرداد ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۱:۱۲ ب.ظ:

    شما که ادب نداری، معلوم است چقدر بر اعصاب خودت مسلطی! در کلمات بی ربط و کاملا بچگانه حضرتعالی، عصبانیت از روز روشنتر است.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۹:۱۸ ب.ظ:

    با سند حف بزنید .. سند این که دانشگاه های آمریکایی تقاضا کرده اند را بنویسید ...

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ مهر ۱ام, ۱۳۹۱ ۴:۵۷ ق.ظ:

    ۱-ما از دست بدعت گذارانی که شیطان صفت جوانان را از صراط مستقیم مکتب اهل بیت علیهم السلام منحرف می کنند عصبانی هستیم اما نمی میریم بلکه با همت بیشتری مبارزه میکنیم.اگر عصبانی نباشیم و برعکس بی خیال شویم چه کسی مچ آقایان را بگیرد؟و رسوایشان کند؟و دکانشان را تخته کند؟۲-کی گفته ما تفکیکی هستیم؟عصبانیت شما باعث شده جاهلانه سخن بگویی اما عصبانیت ما باعث می شود با سرعت بیشتری مبارزه کنیم.۳-مشرف شدن حسن زاده به فقر گنابادی را تسلیت گفتم حالا پیوستن او به سروش و کدیور....به قول قدیمیا:تخم مرغ دزد شتر دزد می شود.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  7. ارزو

    on خرداد ۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    گر دعای امام سجاد علیه السلام را نخوانده اید که فرمود یا من یعبد فی کل مکان یا من یحمد بکل لسان) اینها یعنی چه؟یعنی حتی ان کسی که بت را میپرستد در حقیقت دنبال توست و تو را میجوید
    ایدی منarezo_arezo76@yahoo.comهستش کسی خواست بحث کنیم میل بده در خدمتتون هستم من ارزو ریاحی هستم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    قربان ثمر پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۶:۱۳ ق.ظ:

    با احترام
    فرازهای دعای امام سجاد (ع) به این معناست که در هرمکانی کسانی هستند که اورا می پرستندنه اینکه همه در همه جا اورا می پرستند که در این صورت کفر و شرک تبعیت از شیطان که معظمی از آیات قرآنی و شرایع آسمانی نص اخبار به آن را دارد، بی معنی خواهد شد . و حمد بکل لسان هم به این معنی است که اختلاف زبان ها وگویش های موحدین (ترک و لر و عرب (قبائل مختلف)و عجم و...) برحمد الهی جاریست نه اینکه همه کس حتی شیطان پرستان و کسانی که منکر خالق هستند هم تورا می ستایند در حالیکه اگر از خودشان بپرسید می گویند خدا را منکر و از هواپیروی می کنند . بله ممکن است خود حس پرستش حکایت از نوعی فطرت به مبدا و تقدس باشد که البته این ربطی به این مسئاه ندارد .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ارزو پاسخ در تاريخ خرداد ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۲۹ ق.ظ:

    با سلام اولا حضرت فرمود بکل لسان نفرمود بکل السنه توجه میفرمایید و فرق است بین این دویعنی هر زبانی جمد میکند خدا را ولو خودش نفهمد و این معنایش این سخن است که این همه اواز ها از شه بود گرچه از حلقوم عبدالله بود و حضرت هم فرمود یعبد فی کل مکان و نفرمود فی کل مکان رجال یعبدون الله لا اقل این سه سال ادبیات را درست و در مان میخواندید فرق بین اینها را درست متوجه میشدید و این مسائل با اصاله الظاهر و امثال این درست نمیشودarezo_arezo76@yahoo.com

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۹:۲۷ ق.ظ:

    اگر دقت کنید بحث از معبود است نه از عابد
    خدا در همه جا پرستیده می شود صحیح است
    اما همه کس خدا را می پرستد حتی مشرکان و بت پرستان ، این مغالطه است .

    هر چه در آسمان ها و زمین است تسبیح خدا را می کند تکویناً
    اما انسان به عنوان یک سیستم و مجموعه ی منظم که دارای اختیار است ممکن است خدای حقیقی را نپرستد گرچه عناصر و اجزاء بدنش انفراداً خدا را عبادت کنند .

    پس فرق است بین عبادت یک مجموعه از جهت محموعه بودن
    و بین عبادت اجزاء همان مجموعه از جهت منفرد بودن

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ارزو پاسخ در تاريخ خرداد ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۶ ق.ظ:

    اینکه هر جا درجا زدیم بگیم مغالطه هستش خودش نوعی از انواع مغالطه هست (رجوع کنید به کتاب مغالطات سید خندان) اگر مغالطه هستش نوع مغالطه رو مشخص کنین تا ببینیم هستش یا نه
    arezo_arezo76@yahoo.com

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدنوروزی پاسخ در تاريخ خرداد ۳ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۴۱ ب.ظ:

    نهایت چیزی که میشه از این جمله فهمید اینه که
    و لئن سالتهم من خلق السماوات و الارض لیقولن الله
    اگه ازشون بپرسی که آسمان و زمین رو آفریده میگن
    الله آفریده
    اما این به این معنا نیست که
    گاو و خر و بت و میکده و خانه و میخانه و کعبه و ...خداست

    توی قرآن اومده که این ها بت ها رو میپرستیدند
    برای اینکه الا لله الدین الخالص و الذین اتخذوا من دونه اولیاء ما نعبدهم الا لیقربونا الی الله زلفی ان الله یحکم بینهم فی ما هم فیه یختلفون ان الله لایهدی من هو کاذب کفار

    ما این ها رو نمیپرستیم جز برای اینکه ما رو به خدا نزدیک تر کنه
    بعد خدا این ها رو مذمت میکنه
    میگه خدا روز قیامت بین این ها داوری میکنه
    خدا آدم های دروغگو و کافر رو هدایت نمیکنه
    سیاق عبارت در ذم این هاست
    میگه این ها رو که برای نزدیکی به خدا میپرستیدند کار اشتباهی میکردند
    خدا صراحتا داره میگه این ها دروغگو هستند
    پس عبادتشون هم باطله ......

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    حسین پاسخ در تاريخ مرداد ۲۱ام, ۱۳۹۱ ۲:۳۴ ب.ظ:

    از قوانین مسلم زبان عربی این است که گاهی انشاء به لسان اخبار می آید، مثلا وقتی که در باره نماز می فرمایند: "تعید الصلوه": "نماز را اعاده میکنی" معنایش این می شود که: "نماز را اعاده کن"، و یا مثلا وقتی که دست شما نجس شده و امام علیه السلام می فرمایند: "تغسل یدک" معنای آن این می شود که: "اغسل یدک" یعنی: "دستت را بشوی".
    بر همین منوال جمله شریفه: "یا من لا یعبد الا هو" انشاء به لسان اخبار است و معنای آن این است که: "جز خدا نباید پرستیده شود" نه این که: "هر چیزی که پرستیده شود خداست!" و لو این که گوساله و یا بت و یا شیطان باشد! و پیامبران خدا بیهوده و از روی نادانی و عدم اتساع قلب! از بت پرستی نهی کرده باشند.
    معنای دیگری که برای جمله شریفه می توان گفت که موافق با اصول باشد نه مخالف با اصول و ضروریات عقلی و دینی، این است که: تمام آسمانهاو زمین ها پر از ملائکه ای است که خدا را عبادت می کنند.
    معنای سوم صحیحی که برای دعای شریف می توان گفت این است که مثلا وقتی که به شما گفته می شود: "با خدا و امام زمان علیه السلام در همه جا حرف زده می شود و لازم نیست که شما حتما به مسحد بروی" معنایش این نیست که هر کس در هر جا حرف می زند دارد با خدا و امام زمان علیه السلام حرف می زند! بنابر این معنای دعای شریف هم این می شود که: "در هر جایی می شود خدا را عبادت کرد و با او سخن گفت و لازم نیست که حتما به مسجد یا جایی مخصوص بروی، نه این که معنایش این باشد که هر کس با پدر یا مادر یا بت یا شیطان یا معاویه هم سخن گفت با خدا سخن گفته و خدا را عبادت کرده است.
    این یک قانون کلی و روایی است که خدا و اهل بیت با ما به همان زبانی سخن میگویند که خودمان سخن میگوییم، لذا باید قوانین محاوره و اصول عقلی و ضروریات دینیه را کاملا مراعات کنیم نه اینکه مانند وهابیان و اشعریان که ابن عربی هم از ایشان است معنای کتاب و سنت را بر خلاف ضرویات دینی و عقلی معنا کنیم.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  8. علی 68

    on خرداد ۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    آقای فارس تی وی از کامنت شما معلومه که چه کسی داره از غیض موتیده میشه.یکی از اجاق های مدرسمون چند وقتیه خراب شده .خادم مدرسه دنبال اجاق ارزون میگرده ، از شما دعوت میشه تشریف فرمایی کنین و جای اجاق را برای ما پر بفرمایید.فکر میکنم اگر روی سر شما یک کتری آب بگزاریم ظرف مدت دو ثانیه جوش بیاید . ادمین جان لطفا کامنتم رو تایید کن جواب همچین اشخاصی رو باید همین جور داد.با تشکر.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  9. حسن

    on خرداد ۳, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    اجرتون با امام زمان
    بابا این فلسفه و عرفان و تصوف و تفکیک و ... همشون سروته یه کرباسن .
    هر روز هم گندشون بیشتر داره در می آید.
    تنها راه نجات در این عصر طلب دستگیری از امام زمانه و بس .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  10. علی 68

    on خرداد ۳, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    آقای فارس تی وی فکر میکنم تنها کسی که برای شما منفی زده خودتون باشید ، شما حتی برای دوستان ارزش منفی زدن هم ندارید. ولی باز هم با این حقارتی که دارید ، حقیر سرپیشنهاد خود هستم فقط به شرط اینکه تقوی پیشه گیرید و تقوی را سرلوحه خود قرار دهید.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ خرداد ۶ام, ۱۳۹۱ ۸:۳۰ ق.ظ:

    نتیجه طرفداران عرفان اسلامی را در آقای فارسی تی وی مشاهده نمو دیم ... کجایی سالک ته دره ؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد پاسخ در تاريخ خرداد ۷ام, ۱۳۹۱ ۷:۵۰ ب.ظ:

    کافر همه را به کیش خود پندارد.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  11. صدرا

    on خرداد ۴, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    خدای به درجات معرفتی حضرت علامه بیافزا و به ایشان طول عمر عطا کن.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    آنتی صوفی پاسخ در تاريخ خرداد ۵ام, ۱۳۹۱ ۵:۳۱ ق.ظ:

    خدا شما را با حضرت علامه
    و ایشان را با مرادشان ابن عربی
    و ابن عربی را با مرادش عمر بن خطاب محشور فرماید!
    .
    .
    نکته: ابن عربی در فتوحات برای عُمَر مقام عصمت قائل می شود!!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    دوستدارامام دهم ع پاسخ در تاريخ خرداد ۹ام, ۱۳۹۱ ۶:۵۰ ب.ظ:

    اگر دنبال واقعیت هستی وتعصب نداری این مطلب را خوب بخوان که آدرسها راهم زده

    http://www.ebnearabi.com/?p=102

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    1 پاسخ در تاريخ خرداد ۵ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۸ ق.ظ:

    جناب علامه تمام سخنانی ابن عربی بر خلاف مکتب شیعه گفته را شرح کرده و رد نکرده ولی آقای خمینی ره رد نوشتند علامهتان در داستان هارون ع یا پیامبر ص( بعد از خود جانشین تعین نکرده) و..چرا رد نکرده همین دو تا کافی برای مخالفت با قرآن کریم واهل بیت ع به نظر من علامتان خیلی اعتقاداتش را نمیگه چون به مقاماتی رسیده که اون فهمیده ما نفهمیدم البته با دعای شما به این درجات رسیده .غیر معصوم احتمال اشتباه دارد آیا کسی غیر معصومین ع ادعای عصمت دارد علامه تا اینجا دستاورد های خوبی داشته اگر با دعای شما طول عمر داشته باشد چه میشه از بایزید ومنصور ومولوی وابن عربی گوی سبقت را میرباید ودر تذ کر اولیای عطار ومناقب العارفین اسمش را میاورند انشاا..

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  12. آنتی صوفی

    on خرداد ۵, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    جناب ادمین! با سلام و احترام
    تأیید کامنتهای مخالفان امری قابل تحسین است
    اما تأیید کامنتهای تکراری فقط باعث شغول شدن اینجا و عدم دسترسی راحت به نظرات علمی خواهد شد.
    این آقای بالایی همین جمله را در کامنتهای قبلی تکرار کرد و پاسخش را از بنده و دوستان دیگر گرفت.
    بنابراین اجازه ندهید کامنتدونی شلوغ شود و توسط هوچیگران و شخصیت پرستان از هدف اصلی که مباحثه علمی ست دور شویم.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ خرداد ۵ام, ۱۳۹۱ ۶:۳۸ ق.ظ:

    امام هادی عیه السلام
    سلام علیکم
    ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی علیه السلام پیشنهاد خوبی می باشد وان شاءالله از این پس سعی می شود نظرات تکراری تایید نشود

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  13. سید

    on خرداد ۷, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    یعنی همه بیسواد هستند بعد شما که چهار تا کلمه عربی خوندین همه چیز میدانید ؟؟
    عجب ؟/؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    خدا به داد علمای حقیقی ما برسه .........

    آخه یکی باشه که مثل حضرت علامه ذوالفنون حسنزاده املی سالهب=ای عمرش را پیش استاد های بزرگ و کتابها زیر و رو کرده بع بیاد انتقاد کند چیزی . اخه شما .........................؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۸ام, ۱۳۹۱ ۷:۴۴ ب.ظ:

    باز هم شخصیت زدگی دوسداران فلسفه .

    آقای محترم تا زمانی که از همه می شنیدیم علامه حسن حسن زاده نجم الدین عارف بالله ... قبول می کردیم .
    اما وقتی از ایشان انتقاد می شود و مبانیشان را رد می کنند حداقل یک تحقیقی ، یک تعقلی بفرمایید .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ خرداد ۱۰ام, ۱۳۹۱ ۱۲:۰۸ ق.ظ:

    بلعم باعورا هم مستجاب دعا بود منصور حلاج هم کارش درست بود

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    آنتی صوفی پاسخ در تاريخ خرداد ۱۰ام, ۱۳۹۱ ۸:۱۵ ق.ظ:

    ما میگیم نره ! تو میگی بدوش ؟؟؟!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  14. ناشناس

    on خرداد ۱۰, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    (۰۷ خرداد ۱۳۹۱) : توهین به علمای دین اون هم در سطح آیت اله استاد صمدی آملی خوب نیست ایشان کتابهای زیادی تالیف دارند و واقعاً درک مطالب علمی و درسی ایشان نیاز به تدبر و تامل و جان کندن دارد. به قول حضرت علامه حسن زاده آملی هر کسی صمدی نمیشود. البته توهین به بزرگان و عرفا مربوط به این دوره نیست. خود آقا هم این مطلب را بارها گفته اند. که متشرعینی که به فکر خرید بهشت و فروختن جهنم به بقیه هستند عرفا و آزادمردان را کافر میپندارند.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمد لابلخی پاسخ در تاريخ خرداد ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۸:۵۵ ب.ظ:

    کسی که توهین نکرده
    جناب ادمبن حرف خودشان را گذاشتند برای دانلود .

    ما نیز دیدگاهی داریم بیان می کنیم و استدلال می آوریم .
    اگر راست می گویید ، اگر حق با شماست پس با استدلال ، استدلال را جواب دهید .

    ما می گوییم صوفیگری بد و انحراف است اما آیت الله که شما ادعای آیت الله بودنش را کردید و جامعه ی مدرسین او را مرجع معرفی نکرده ، از صوفیه تعریف می کند .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    1 پاسخ در تاريخ خرداد ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۰۵ ق.ظ:

    در طول تاریخ حرفای علمای شما را کسی درک نمکرده چون خیلی مقامشان بالاست وحرفاشانم سنگینه وهمیشه یا تکفیر شدن یا رد. از علماتون بهعنوان مثال حسن بصری وسفیان ثوری را امامای معصوم ع رد کردند منصور خان حلاج هم گفت اناالحق علمای ما معنیشو نگرفتن تکفیر کردن تارسید به حضرات اینها میگن لا تاخذونی ولا نوم یا میگن مثل قران پاکن یا ...جواب اشکال ها را هم نمیدن شما میتونی جواب بده .اشکال کار شما اینه که دچار شخصیت زدگی شدید. تالیفات زیاد داره که نشد دلیل ببین چی میگه اگه با قرآن وکلام معصوم ع مخالف بود رد اگه شخصیت میخوای ببین ایت ا..وحید خراسانی حفظ ا.. چه میگه اگه فکر کنی این همه منفی نمیگیری.خدا همه را هدایت فرماید

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  15. karim

    on خرداد ۱۱, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    رسوایی اخلاقی یکی از شیوخ فرقه گنابادی

    خبرگزاری فارس: یکی از شیوخ گنابادی با وجود کهولت سن در اقدامی غیراخلاقی به دختران جوان فرقه تعرض کرد.

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910310001064

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  16. ناشناس

    on خرداد ۲۱, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    وای به حال دروغگویان...

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  17. sadra

    on خرداد ۳۰, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    آیاازخداخوف وترس نداریدکه به انسان کامل توهین کرده وتهمت میزنید؟
    چگونه درقیامت درمحضرخداجوابگو خواهیدبود؟این حرفها رابرای افرادی که حتی شناخت جزئی نیز نسبت به این بزرگواران ندارندبه نمایش درآورده ایدکه چه نتیجه ای شامل حالتان گردد؟
    بترسیدازخداکه درکتاب شریفش میفرماید به اعمال شماحتی به اندازه دانه خردلی هم که باشد رسیدگی خواهد شد؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    آنتی صوفی پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۳۱ ق.ظ:

    انسان کامل؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    انسان کامل عنوانی ست فریبنده که صوفیان در مقایل اولیای معصوم خدا درست کردن!

    شما از خدا بترسید که دنبال چهار تا شخصیت راه افتادین و همه چیزتونو، عقل و دینتونو دارید از دست می دید!

    اینقدر نابینا شدید که اشتباهات بزرگ مرادهای خودتان را نمی بینید!!!

    کمی تعقل کنید!

    همین علامه شما در کتاب ممد الهمم گوساله پرستی را عین خدا پرستی می داند و گوساله را عین خدا!!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  18. الفقیر

    on خرداد ۳۰, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سلام برهمه

    بنظر بنده اگر انسان در دست کفار هم کتابی یا موضوعی دیده که مطلب خوبی در ان هست باید از نویسنده تقدیر و تشکر کند !

    اگر علامه حسن زاده ( روحی له فداه ) از این کتاب تقدیر کرده بعلت مطلب خوبی بوده که در ان کتاب بوده !
    آخه چرا مغلته می کنید ؟؟؟؟؟/

    اگر بنده از یک کافر بعلت مطلب خوبی که نوشته بود تشکر کنم میل به کافران یا کافر شدن دارم ؟؟؟؟؟؟

    حضرت علامه هم که میل به تصوف ندارد از مطلب خوب این اقا تشکر و تقدیر کرده !!!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    سامان پاسخ در تاريخ خرداد ۳۰ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۵۲ ق.ظ:

    بسمه تعالی
    حق با شما است

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    امیر محمد پاسخ در تاريخ خرداد ۳۰ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۵۷ ق.ظ:

    جناب الفقیر

    علامه حسن زاده فرد بزرگی است و من با نظر شما موافقم !

    خدا اینها را هدایت کند

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    آنتی صوفی پاسخ در تاريخ تیر ۱۱ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۲۸ ق.ظ:

    علامه شما میل به تصوف ندارد؟؟؟!!!!
    پس چرا اینهمه مرید صوفی بزرگ ابن عربی است؟؟؟!!!
    چرا مولوی صوفی را عارف قیومی می نامد؟؟؟!!!
    چرا از عطار و حلاج و ...تجلیل می کنن؟؟؟!!!
    چرا...
    حرفایی می زنی برادر!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    سید پاسخ در تاريخ شهریور ۹ام, ۱۳۹۱ ۸:۳۹ ب.ظ:

    دهنت رو ببند ای ملحد بی دین ای آنتی باکتری

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  19. ALI

    on تیر ۱, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    واقعا تعجب می‌کنم از کسی مثل علامه حسن زاده!
    به نظر بنده ما داریم از زمان رسول اعظم اسلام(صلی هالله علیه وآله وسلم) تا حالا از اسلام ناب زاویه می‌گیریم و این زاویه هر روز بیشتر و بیشتر میشه تا جاییکه به دره ای عمیق تبدیل شده! اینجاست که روایتهای آخرالزمانی باید تفسیر بشه که و قتی حضرت ظهور می‌کنند و با اسلام ناب باز می‌گردند همه به او اعتراض می‌کنند که تو دین تازه ای آورده‌ای! متاسفانه داریم می‌بینیم که پیش بینی معصومین علیم السلام داره مو به مو محقق میشه!
    دین اسلام اسیر تفسر به رای‌ها و ذهنیتها و سلیقه‌ها شده!
    هر کسی از ظن خود یار دین و قرآن شده!
    یکی قران تفسیر فلسفی میکنه، یکی تفسیر عرفانی میکنه، یکی تفسیر ...
    اما هیچ کس قرآن اونجوری که خدا و معصومین علیهم السلام گفتن تفسیر نمی‌کنند نتیجه می‌شود این! پس چی شد وصیت پیامبر اعظم که فرمود ند: که به ثقل اکبر(قرآن) و ثقل اصغر(اهل بیت عصمت) تمسک کنید تا گمراه نشوید!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ناشناس پاسخ در تاريخ مرداد ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۱:۲۵ ب.ظ:

    خب برای شما اندکی هم سواد فلسفی و عرفانی ندارید و حتی به کمترین شیوه ها و قواعد تفسیری متون علمی پایبند نیستید و عادت دارید، برای تأیید عقاید خودتان، تا می توانید حرفهای مخالفانتان را از منابع دست چندم و با تقطیع های فراوان و بدون خواندن شرحی که خودشان برای این حرفها داده اند، بگیرید، جای تعجب هم دارد. البته ممکن است شما از آنهایی باشید که تحت تأثیر جوسازیها و جعلها و هوچی گریهای این مرد بی سواد که کوچکترین جایگاه علمی در حوزه ندارد، قرار گرفته اید.اشکالی ندارد؛ به هر حال انسان جایز الخطاست. اما احتمال نمی دهید که با شنیدن حرفهای طرف مقابل و ارائه حجم عظیمی از ایات روایات که موید حرفهای آنهاست (البته حرفهایشان با تفسیری که خودشان ارائه می دهند نه تفسیرهای جعلی این سایت نامبارک)باز تحت تأثیر قرار گیرید و قائل شوید که چقدراینها (شیخ حسن میلانی) از اسلام ناب فاصله گرفته اند و آن وقت دوباره فریاد وا اسفا و وا امام زمانا سر دهید. بهتر نیست به خود بیایید و اندکی در کار و بار خودتان تأمل کنید و به جای تهمت زدن و تکفیر ـ که گناهی نابخشودنی است ـ حرفها را از منبع اصلی خود و به صورت علمی پیگیری کنید که خدای نکرده جزو اعضاء حزب باد محسوب نشوید؟!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  20. کیا

    on تیر ۱۰, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    با سلام اینکه آزادی بیان اینچنینی در کشور وجود دارد که همه عقاید خود را اعلام مینمایند از الطاف خداوند است اما اینکه عده ای در مخالفت با عرفان که میتواند تبدیل به یک بحث علمی گردد تا انجا پیش میروند که نمونه انرا در این سایت میبینیم جای تعجب دارد نه ببخشید ندارد کسانی که دنبال یک عده آدم ظاهر بین افتاده اند و با استاد استاد کردن امر را بر آن بی چاره هم مشتبه کردند و سایر انسانهایی را که یک عمر خون دل خورده اند (مانند علامه ذوالفنون حسن زاده)گمراه تلقی میکنند .این نظر من یک نظر تخصصی نیست من در ابحاث فوق وارد نمیشوم چون با توجه به استاد شما اصولا سطح علمی قابل قبولی ندارید (با عرض معذرت) میخواهم بگویم بهتر نیست برای اینکه ثابت کنید تفسیر بیان اسعادت انحرافی است انرا تحلیل کنید تا ما با اجتهاد خود قضاوت کنیم . وحدت وجود- تجلی و ظهور صادر اول و.... تمام مباحثی است که عرفای همسطح در ان کمترین اختلاف را دارند حتی کمتر از اختلاف بعضی از علما در احکام شریعت (قطعا نیاز به ذکر نمونه نیست) امیدوارم شما هم مانند تمام انسانهای فطرت گرا نظر مخالف را پاسخ دهید نه تکفیر کنید

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۴:۵۷ ق.ظ:

    ۱-نام تفسیر را اشتباه نوشتید۲-شما الآن باید در دروس تقویتی(بخوانیم و بنویسیم)دوره ی ابتدایی شرکت کنید۳-بعد که بزرگتر شدید اگر توفیق حضرت الله تبارک و تعالی نصیبتان شد از دروس علامه میلانی-روحی فداه-استفاده می کنید آن وقت بدون تحلیل دیگران اجتهاد کرده و درباره تفسیر شیطانی گنابادیان نظر می دهید.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  21. بنده خدا

    on تیر ۲۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    در دعای جوشن کبیر فراز ۳۸ جمله آخر (یامن لا یعبد الا هو)آیا این معید تفسیر نیست

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  22. ali_soraj

    on مرداد ۲۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سلام یه مدت میام اینجا نظرات رو می خونم الحمدلله دو طرف خوب دارن اسلام مورد نظرشون رو تبلیغ می کنن با جملات قصارشون به نظرم دو طرف که اینجا بحث میکنن البته بجز عده ای قلیل بویی از اسلام نبردن خدا رو شکر می کنم که جزو مردم عادی هستم نه مثل شما جزو قشر تحصیل کرده دینی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  23. amir

    on مرداد ۲۶, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    خوب یک جمله آوردید که چه بشود !
    چه کسی را متهم مد کنید در صورتی که تمام حرفش را نشنیدید
    کجا حضرت آقا از این کتاب تعریف و توصیه به مطالعه آن دادند
    فکر میکنم این بحث با ان تیتراژ مسخره شما نمی خواند
    سر درس تخصوصی هر کتابی بحث شود
    و بحث بر سر قسمتی از آن ٱنهم در حوزه یک چیز عادی بشمار رود
    شما بیشتر مثل افراد مقرض حرف را بیان کردید
    هر کسی را نمی توان تخریب کرد

    خدا شما را هدایت کند

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۴:۴۸ ق.ظ:

    فقط که اسم کتاب را نیاورده"ازنویسنده مرتد و متن کفرآمیز تفسیر تمجید کرده"کلیپ صوتی را یکبار گوش کنید.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  24. نادر

    on شهریور ۶, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    ۷۸۶
    کاش قدری در مورد سوره "یس" میاندیشیدیم: ان لا تعبدو الشیطان انه لکم عدو مبین- وان اعبدونی هذا صراط المستقیم...
    اگر شیطان پرستی عین خدا پرستی وی ا غیر از خدا پرستی عین خدا پرستی است پس کاشکی حضرات بیمار به خدا کمی درس میدادید.
    امادرموردعارف بزرگ مولانا!:تا وقتیکه با هومیوپاتی آشنا نشده بودم درکی از مقام واقعی اونداشتم؛ دراین علم از یک مارسمی دارویی بسیاررقیق شده تهیه میشودکه وقتی بافرادسالم وعادی میدهنداین علایم دروی بروزمیکند: پرحرفی- شعرگفتن- تمایل به مجذوب شدن -بیحرمتی وبددهنی- متقلب وبدجنسی- هدیان دیدن تصاویر(مخصوصا درتنهایی)و تصاویر زیبا-توهم گمشدگی-کسی دیگراست- خودستا-بوالهوسی- بشاش... حال بترتیب بنگریدبه:۷۰من مثنوی- یا به این شعر :فاش بگویم اینسخن شمس من وخدای من. یا به این شعر:من اگر دست زنانم نه ازآن دسته زنانم نه ازاینم نه ازآنم نه ازین شهروزمانم خردپوره آدم چه خبرداردازین دم که من ازجمله عالم به دوصدپرده نهانم- جریان کنیزوکدو- وبقیه را بدلیل اطاله حذف میکنم. درخانه اگر کس است یک حرف بس است. یادمطلبی افتادم که درکتب درسی روانشناسی ما آمده بود این جریان مربوط به عقیده ثابت بیماران علیرغم استدلات است: رزیدتنی تازه کار میخواست به بیماری که تصور میکرد مرده است ثابت کند اشتباه میکند؛ اورگ دست بیماررا بریدتا بوی بشان دهد که اودارای گردش خون فعال است،بیمارگفت عجب آقای دکترنمیدانستم که افراد مرده هم دارای گردش خون فعال میباشند.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  25. ناشناس

    on شهریور ۶, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    یکروز امام گفت نگذارید این انقلاب دست نامحرمان ونااهلان بیفتدانا لله وانا الیه داجعون

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  26. ثقلین

    on شهریور ۷, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    مرحوم حاج آقا محسن‌ مجتهد عراقی و مرحوم آخوند ملا محمد کاشی ساکن اصفهان و چند نفر دیگر از علمای معاصر مانند آقا بزرگ طهرانی صاحب ذریعه التصانیف الشیعه دربارهء آن گفته بودند:«تفسیر السلطان سلطان التفاسیر»و هریک از دانشمندان و علماء که این کتاب را دیده پسندیده است.
    موقعی که این تفسیر منتشر شد بعضی مغرضان که مؤلف را ملاقات ننموده‌ و بمقامات علمی او واقف نبودند ایراداتی وارد ساخته و حتی نسبت سرقت علمی‌ و ادبی بوی دادند،مانند مرحوم حاج شیخ محمد باقر گازاری که از علمای بیرجند و از اخباریین بوده کتابی نوشته بنام:«اکفا المکائد و اصلاح المفاسد»که صوفیه‌ و شیخیه و بابیه را رد نموده و این کتاب بچاپ رسیده است.در آن کتاب در صفحه‌ ۹۵ با وضع توهین‌آمیزی که نسبت بهیچیک از بزرگان مذاهب مختلفه روا نیست‌ مینویسد:«پس ببین چقدر از کتاب و سنت بیخبر است و ازینجا میتوان تصدیق‌ کرد آنچه را که بعضی ثقات ذکر کردند که تفسیر از خود این صوفی نیست بلکه‌ آنرا بخط قدیمی دیده‌ام و آنرا صوفی دیگر مبدعی نوشته و این فقیر دست از معارف و علوم تهی باسمش رواج داده و مضامین آنرا نفهمیده»و بلکه نویسنده‌ این کتاب در نام تفسیر تحریف کرده و بیان الشقاوه نامیده و تدبر نکرده که این‌ کلام در حقیقت کفر است زیرا بیان قرآن را باین نام ذکر کرده و اگر کسی‌ از روی تعمق و فهمیده اینطور سخنی بگوید علماء حکم بکفر او میکنند ولی‌ البته گوینده درینجا بدون تدبر و فکر این نام را بر قلم جاری کرده است.گرچه‌ بعدا نیز نویسنده در اثنای مسافرت ملاقاتی از فرزند آنمرحوم(مرحوم حاجی ملا علی نور علیشاه)در گناباد و بعدا با آقای حاج شیخ محمد حسن صالحعلیشاه نموده و چند روزی از نزدیک بوضعیات ایشان آشنائی پیدا کرده و در منبر اظهار پریشانی‌ از نوشته‌های خود نموده بود ولی متأسفانه آن کتاب در آنموقع بچاپ رسیده بود و چون این کتاب را دشمنان صوفیه در گناباد دیدند گفتند این شخص هم خود را رسوا نمود و هم ما را زیرا ما خودمان دیدیم که حاج ملا سلطان جزوات این‌ تفسیر را مینوشت.
    چرا به بقیه علما حمله نمی کنید و چسبیدید به علامه حسن زاده.

    والسلام علی من التبع الهدی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    کریم پاسخ در تاريخ شهریور ۷ام, ۱۳۹۱ ۴:۱۱ ب.ظ:

    هرپه باشدبالاخره این کتاب حجت نیست درثانی چون یک محدث این کتاب رانقد کرده معلوم می شود این کتاب مشکل داردثالثا شما فرمودید ۹۵ بار توهین کرده دوبار از توهین هار رابیاورید این فقط ادعامی باشدمثل بقیه ادعاهای شما

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ثقلین پاسخ در تاريخ شهریور ۹ام, ۱۳۹۱ ۸:۰۰ ق.ظ:

    تو شخصیت پرستی یا من.
    هرچه هر محدثی گفت صحیح است؟!
    واقعا که!
    اگر تو روایات هم بخواهی این جوری بخوانی دیگر اسلامی نمی ماند.
    فارسی را نمی توانی بخوانی حالا می خواهی متون عرفانی را بخوانی و اشکال بگیری؟!
    متن یکبار دیگر بخوان!
    من گفتم صفحه ۹۵ یا ۹۵ بار توهین.
    غرویان می گفتا شما حتی نمی توانید کلمات عرفانی را درست تلفظ کنید.
    حالا دیدم کلمات عرفانی که هیچ همین فارسی روزمره را هم نمی فهمید.
    والسلام علی من التبع الهدی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۴:۴۳ ق.ظ:

    سلام.شمایی که هیچ اطلاعی از فرقه ی گنابادی نداری چرا نظر میدی؟.پاسخ شبهاتت:۱-آیت الله العظمی میرزای شیرازی می فرماید:ملاسلطان گنابادی دزد دین است از وی اجتناب کنید.۲-آیت الله کاظم خراسانی حکم به ارتداد وی می دهد.۳-آقا بزرگ تهرانی به عنوان یک کتاب شناس فقط مطالبی را نقل می کند و شخص خودش تأیید نمی کند حتی مسأله دزدی بودن تفسیر را مطرح فرموده اند پس به آن استناد کنیم؟۴-شما دو نفر را به عنوان تمجید کنندگان تفسیر ملاسلطان نام برده اید اما اگر کمی بیشتر مطالعه کنید متوجه می شوید قاطبه ی علمای شیعه متن تفسیر را کفرآمیز می دانند استاد مردانی در این باره اسناد مهمی منتشر فرموده اند.۵-ماجرای مرحوم گازاری هم سند تاریخی ندارد بلکه فقط گنابادیان در کتبشان مطرح کرده اند۶-کتاب کشف الاشتباه علامه محلاتی را یک دور مطالعه کنید تا از جریانات زندگی این مفسر مثل زنازاده بودن و...مطلع شوید. تمت بعون الله.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  27. سید

    on شهریور ۹, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    خاک پای شما.فقیری ازسلسله نعمت اللهی گنابادی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۴:۲۳ ق.ظ:

    مشرف شدن آقای حسن زاده و ایادیش را به فقر گنابادی تسلیت عرض می کنم.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    بچه اصفهان پاسخ در تاريخ مهر ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۲:۳۷ ق.ظ:

    خدا رحمت کنه اموات شما را....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدرسول پاسخ در تاريخ دی ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۱۴ ب.ظ:

    اخوی این مطلب رو که مینویسی باید اون دنیا هم جواب بدی .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  28. حقیق

    on شهریور ۱۰, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سایت برهان اگر دستت در دست شیطان نباشد یقینا در دست شیطان است.
    مدیریتی ترسو که هر کامنتی را که نتواند پاسخ دهد تایید نمی کند. سایتی بسیار گستاخ که حرمت نمی شناسد و معلوم نیست توسط کدامیک از سلاطین حوزه حمایت می شود.... حیف وجوهات ما...

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    ali پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۹:۴۷ ق.ظ:

    داداش برو شکر کن که سر سفره همین سلاطین حوزه نشستی و حالا داری بهشون تیکه می‌پرونی! بدبخت اگه تا حالا از اسلام چیزی برات باقی مونده و می‌فهمی که اسلام چیه خوردنیه پوشیدنیه فهمیدنیه بعد ائمه معصومین علیهم السلام از صدقه سر همین به قول شما سلاطین حوزویه! بیچاره نون و نمک تبلیغ دین حوزه رو خوردی و چیزی از اسلام به گوشت خورده حالا حوزه رو سلطین میدونی؟ اگه خون دل همینا نبود معلوم نبود الان تو امثال تو الان افتخار نوکری در خونه کدوم آمریکایی و اسرائیلی و یهودی را داشتی! برو کمی از تاریخ زمان همون سلاطین بخون ببین اگه همین علما و فقها نبودند و مردم زیر چتر همایتشون نمی‌گرفتن معلوم نبود سلاطین از دین و اخلاق مردم چیزی براشون باقی مونده بود یا نه! برو تاریخ شیخ فضل الله و میرزای شیرازی و مدرسها و ....را بخون بعد ببین علمای کیان!
    بعدشم شما لطفا غصه وجوهات نخور. اون کسیکه وجوهاتو برای امثال تویی که بهش اعتقاد نداره واجب کرده همون هم نماز واجب کرده.
    والسلام

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  29. علی

    on شهریور ۱۲, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سلام شناسی این سایت را دیم کمی خواندم و کمی هم می نویسم و و دیگر مراجعه هم نمی کنم
    شما چرا حودتان را حق و معیار حقیقت می د انید؟ چرا اگر کسی نظرش با شما مغایر بود را تکفیر می کنید؟ هر کسی به شکلی می فهمد و میزان و عمق و گستره تفکر افراد با هم متفاوت است پس لازم است به همه افکار و اندیشه ها احترام گذاشت و با اصول شفاف و صادق و قابل تکرار و تجربه نقد و بررسی کرد ؟
    در ثانی معیار اسلام و اندیشه الهی ما یا شما یا یک کشور خاص نیست؟ چه بسا خیلی از افرادی که شما آنها را کافر خطاب کنید هم برای بشریت از من و بعضی ها مفیدتر هستند هم در نظر خدا عزیزتر . پس شما با چه اعتماد و اطمینانی دیگران را کافر و خود را مومن به خدا می دانید. بسیاری از هموطنان ما همین طوری برخورد کردند که پس از ۳۲ سال میزان اعتماد مردم به ما کم و کمتر شد و....
    در ثانی بزرگواران شما چه چیزی را اختراع یا کشف کرده اید هیچ چیز جز لفاظی کردن در حالیکه ارسطوی فاسد در اکثر علوم نظریه پرداز است و.. در حالیکه ما نظریه پرداز نداریم و نداشتیم البته اگر بفهمیم نظریه چیه؟ نظریه با حرافی و توهین کردن متفاوت است. ما یادگرفتیم وقتی بخواهیم نظر کسی را تخطئه کنیم سریع یک انگ کمونیستی یا بچه بازی و.. را به وی بچسپانیم ان وقت هم ادعای مسلمانی و فضل می کنیم خدا همه را به راه راست هدایت فرمایید یک دانشجوی جامعه شناسی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  30. حسین لطفی

    on شهریور ۲۳, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    توصیف من به دوست عزیزی که انشاء الله نیت خیر از انتشار این مطلب داشته اینه که اول ای کتاب رو که از اون به بدی یاد کرده رو کامل و با دقت بیشتری بخونند و بعد نظر بدهند و در ظمن علامه حسن زاده بزرگتر از این صحبت هاست که بشه از این برچسب ها [صوفی گری] به ایشان زد.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۴:۱۵ ق.ظ:

    سلام.کتاب را مطالعه کرده ایم.سراسر الحاد و کفر است به اسم تفسیر قرآن.ولی فکر نمی کنم شما حتی کتاب را دیده باشید.کسی هم به حسن زاده برچسب صوفی گری نزده خودش از قطب فرقه ی ضاله گنابادی تعریف و تمجید کرده....وظیفه ی ما روشن کردن جوانان است که سمت چنین افراد عارف نمای صوفی مشربی نروند.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    جیم اصفهانی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۱ ۴:۱۷ ق.ظ:

    دوست عزیز دو سه تا اشتباه املایی هم داشتید قبل از شرکت در چنین بحث های تخصصی یک کم بشتر املا کار کنید.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    علی محبی پاسخ در تاريخ مهر ۱۰ام, ۱۳۹۱ ۲:۲۴ ب.ظ:

    بیشتر نه بشتر آقا معلم....

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    بچه اصفهان پاسخ در تاريخ مهر ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۲:۳۵ ق.ظ:

    غلط املایی که نبوده،جاافتادگی است.التماس دعا.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  31. mohammad

    on مهر ۲۰, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    allamefagat azketabe ishan tareef mikone va be karhaye enherafie anan kary nadare.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  32. ناشناس

    on آبان ۱۵, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    شما حالا حالا باید بدویید تا حرف حسن زاده را بفهمید

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدرسول پاسخ در تاريخ دی ۴ام, ۱۳۹۱ ۱۰:۰۷ ب.ظ:

    قربون کلامت ناشناس

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  33. رضا

    on آذر ۱۷, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    آخی دلم برای ایشون می سوزه که نبودن محضر شما تا این چیزا رو یاد بگیرن جناب مدیر سایت . اگر دیدمشون حتما میگم بیان محضرتون یاد بگیرن !

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  34. محمدرسول

    on دی ۴, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    با سلام
    انجام واجبات و ترک محرمات
    انشاالله
    انجام مستحبات و ترک مکروهات
    آقا جان نماز صبحت رو خواب می مانی بر علما و کتبشون نقد میکنی اول خودمون با دستورات اهل بیت عصمت بسازیم سالها نزد اساتید زانو بزتیم انوقت نقد کنیم بنویسیم.

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  35. ناشناس

    on اسفند ۲۳, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    بسم الله الرّحمن الرّحیم
    سلام به همه حقیقت جویان
    دوستان در قضاوت آنهخم در مورد بزرگان که خودشان اهل دقت هستند باید خیلی دقت داشت...
    ایشان(ایت الله حسن زاده آملی حفظه الله علیه) چند بار در همین کلیپ تأکید می فرمایند "منهای ضعافش" (چند بار این نکته را تأکید می فرمایند.
    این یعنی اینکه ایشان هم قائل به ضعف این تفسیر در مواردی هستند حتی ظاهرا ایشان معتقند که در همین ۵ آیه هم از وجوه ضعیف ( در ادبیات علما حدیث ضعیف یعنی نسبتا غیر قابل اعتنا و توجه علمی یعنی فعلا بگذریم و گاهی یعنی غلط مگر خلافش ثابت شود) وجود دارد...
    بی انصافی نکنید
    ایشان در ابندا می فرماید قدر علم چقدر است....
    مگر نداریم اطلبوا العم ولوا بسین
    خوب در سین _چین ) همه چیز صحیح است؟
    نه...
    عقل شرط مقدماتی علم است...
    و عقل فرقان است

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ اسفند ۲۳ام, ۱۳۹۱ ۴:۰۵ ب.ظ:

    سلام علیکم خدمت کاربر محترم

    اولا در باره ضعلف که شما فرمودید ایشان قرائات ووجوه سوره بقره را مطرح می کند که آن قرائات ضعیف سوره بقره را کنار بگذارید نه اینکه مطالب ضعیف تفسیر گنابادی خواهشا خوب دقت کنید ودفاع تو جیحانه نکنید که باعث انحراف جوانان ودیگر عزیزان خواهید شد

    در ثانی بارها این احادیث اطلبوالعلم و... پاسخ داده شده است

    درباره حدیث مشهور >اطلبوا العلم و لو بالصین

    http://www.sematmag.com/index.php?option=com_content&view=article&id=159:-----g----&catid=42:no-2&Itemid=53

    ,

    http://www.askdin.com/thread8668.html

    فیلمی دراین مورد درسال ۸۴

    http://www.aparat.com/v/14DAu

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  36. جواد

    on فروردین ۲۵, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    سلام علیکم
    آقا درباره اون کسی که حدیث امام صادق علیه السلام رو درباره ارسطو آورده بود .
    اولا ما پیغمبری نداریم که مردمان زمانش نفهمند و متجه نشوند که او مبلغ توحید است و پیامبر است . خداوند بوسیله تآییدات خودش و جنودش و معجزات تک تک پیغمبران را به مردمان زمان و به قوم و قبیله آنها شناسانده است . وگرنه در قیامت می توانند دربرابر خداوند دلیل اقامه نمایند که حجت بر ما تمام نشد است . تنها همین نکته برای آنانکه درک و فهم خود را به اشخاص نباخته اند کافیست . پس مشخص است که ارسطو پیامبر نبوده و راه و مسلک و گفتار و اعتقادات و کردار او با هیچکدام از پیغمبرانی الهی (که همگی بر سر یک عهدند) یکی نیست و دوتاست.
    ...
    ثانیا نقل مضمون می کنم:
    حضرت امام صادق علیه السلام در بیان توحید به مفضل فرمودند که این توحید آنقدر آشکار است که حتی ارسطو نیز به آن اعتقاد داشته است!! و اصلا این می تواند یکی از دلائل بطلان خط مشی ارسطو باشد. مثلا اگر شما مطلب واضحی داشته باشید که همه اشخاص حتی دیوانگان آنرا تآیید نمایند پس برای توضیح آن گاهی میگوئید :
    فلان مطلب آنقدر واضح است که دیوانگان آنرا تأیید می نمایند .
    یا مثلا در بیان فضایل مولا امیرالمؤمنین علیه السلام بیان می شود که : ایشان آنقدر فضایل دارند و ویژگیهای ایشان آنقدر بارز و ظاهر است که حتی دشمنان نمیتوانند منکر آن شوند .
    یا علی مدد
    والسلام علی من اتبع الهدی

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  37. سلمان حسینی بیدختی

    on آبان ۱, ۱۳۹۲ - پاسخ دادن

    ما کافر کافر کافر،شما متشرع حقیقی کارت درست و اسلام فقط اسلام شما،از برادران ایمانی تقاضا دارم عاجزانه و ملتمسانه صحبتی نکنند چون و برایش را بهتر میدانید.خداوند انشا الله به هرکسی که واقعا با اخلاص و صدق برای اسلام تلاش میکند اجر دهد. شما اخوی من حقیقت و ایمان بر قلبت رسیده و هزاران حدیث هم که جعل شود و هزاران فحش و ناسزا هم که بانوی راهی به قلب تو ندارد،حضرت مولانا می‌فرماید:ما ز قرآن معنی ر برداشتیم پوست را بهر خران بگذاشتیم.از مسوول سایت کمال تشکر رو دارم

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.