۱۷

تصوف / دریافت فایل / کلیپ / نقدعرفان

افکارواندیشه هایمان رااز که میگیریم؟ازکسانیکه دراینگونه مجالس می نشینند؟!+فیلم

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۱ در ۸:۲۴ ب.ظ توسط

قبل از هرچیزازبرادران مومن ومعتقددرخواست داریم عذرمارابپذیرندکه این فیلم راقرارمی دهیم خیلی مشورت کرده واستخاره گرفتیم تااین پست رابگذاریم مابرای روشن شدن اذهان واینکه طالبان حق وحقیقت وجوانان عزیزمتوجه انحرافات وبی توجهی به احکام دین وشریعت دربین فلاسفه وعرفاچگونه است وپای سخنان چه کسانی بنشیننداین پست راقرارمیدهیم.مشاهده کنید چگونه یک فردی (دکترالهی قمشه ای)که تریبون مخصوص خودرادرتلویزیون داردواز کسانی است که افکار فلسفی وعرفانی داشته وهمواره اشعار مولوی و…را می خوانددریک مجلس مختلط صوفیانه نشسته وهیچ نمی گوید.

حال باید پرسیددین وافکار خود را از اینگونه افرادباید بگیریم؟!

به امیدخداویاری حضرت ولی عصرعج الله تعالی فرجه الشریف

حضور درمجلس گناه ازدیداهل بیت علیهم السلام

عَنْ أَبِی‏ عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لَا تَصْحَبُوا أَهْلَ الْبِدَعِ وَ لَا تُجَالِسُوهُمْ فَتَصِیرُوا عِنْدَ النَّاسِ کَوَاحِدٍ مِنْهُمْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْمَرْءُ عَلَى دِینِ خَلِیلِهِ وَ قَرِینِهِ.[۱]

امام صادق علیه السلام فرمود: رفاقت نکنید با بدعتگرایان(یکی ازبدعت ها برداشتن حجاب وروسری میباشد که مخالف ضروریات دین است) و همنشین آنها نشوید تا در نظر مردم یکى از آنها شمرده شوید که رسول خدا (ص) فرمود: هر کس بر دین دوست و همنشین خود است.

عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع فِی حَدِیثٍ طَوِیلٍ قَالَ: إِیَّاکُمْ وَ صُحْبَهَ الْعَاصِینَ وَ مَعُونَهَ الظَّالِمِینَ وَ مُجَاوَرَهَ الْفَاسِقِینَ احْذَرُوا فِتْنَتَهُمُ وَ تَبَاعَدُوا مِنْ سَاحَتِهِمْ.[۲]

از مصاحبت عاصیان و یارى ظالمان و مجاورت فاسقان بپرهیزید، از فتنه آنان حذر کنید، و از درگاهشان دورى جوئید.

عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ بَکْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ ع یَقُولُ‏ مَا لِی رَأَیْتُکَ عِنْدَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ یَعْقُوبَ- فَقُلْتُ إِنَّهُ خَالِی فَقَالَ إِنَّهُ یَقُولُ فِی اللَّهِ قَوْلًا عَظِیماً یَصِفُ اللَّهَ وَ لَا یُوصَفُ فَإِمَّا جَلَسْتَ مَعَهُ وَ تَرَکْتَنَا وَ إِمَّاجَلَسْتَ مَعَنَا وَ تَرَکْتَهُ فَقُلْتُ هُوَ یَقُولُ مَا شَاءَ أَیُّ شَیْ‏ءٍ عَلَیَّ مِنْهُ إِذَا لَمْ أَقُلْ مَا یَقُولُ فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ ع- أَ مَا تَخَافُ أَنْ تَنْزِلَ بِهِ نَقِمَهٌ فَتُصِیبَکُمْ جَمِیعاً أَ مَا عَلِمْتَ بِالَّذِی کَانَ مِنْ أَصْحَابِ مُوسَى ع- وَ کَانَ أَبُوهُ مِنْ أَصْحَابِ فِرْعَوْنَ- فَلَمَّا لَحِقَتْ خَیْلُ فِرْعَوْنَ بِمُوسَى تَخَلَّفَ عَنْهُ لِیَعِظَ أَبَاهُ فَیُلْحِقَهُ بِمُوسَى- فَمَضَى أَبُوهُ وَ هُوَ یُرَاغِمُهُ حَتَّى بَلَغَا طَرَفاً مِنَ الْبَحْرِ فَغَرِقَا جَمِیعاً فَأَتَى مُوسَى الْخَبَرُ فَقَالَ هُوَ فِی رَحْمَهِ اللَّهِ وَ لَکِنَّ النَّقِمَهَ إِذَا نَزَلَتْ لَمْ یَکُنْ لَهَا عَمَّنْ قَارَبَ الْمُذْنِبَ دِفَاعٌ.[۳]

سلیمان بن جعفر جعفرى گوید: شنیدم ابو الحسن (امام رضا یا امام هادى) (ع) به پدرم مى‏فرمود: چگونه است که تو را نزد عبد الرّحمن بن یعقوب دیدم؟ عرض کرد: او دائى من است، حضرت به او فرمود: آن مرد در باره خدا سخنى بس گزاف و هول انگیز گوید. او خدا را (به صورت اجسام و اوصاف آن) وصف مى‏کند و حال آنکه خداوند به وصف نیاید، پس یا با او همنشین شو و ما را رها کن و یا با ما همنشین باش و او را ترک کن. عرض کرد: او هر چه بخواهد بگوید چه زیانى بحال من دارد چنانچه من قائل بگفتار او نشوم؟ حضرت فرمود:

آیا نمى‏ترسى که عذابى بر او فرود آید و شما را جملگى فرا گیرد؟ آیا داستان آن کسى را که از اصحاب موسى (ع) بود و پدرش از یاران فرعون نشنیده‏اى، که چون لشکر فرعون (کنار دریا) به موسى (ع) رسید آن مرد از موسى جدا شد تا پدر خود را پند دهد، موسى از کنار او گذشت و پدرش همچنان با او در ستیز بود تا با هم بکنار دریا رسیدند و هر دو غرق شدند. این خبر به موسى (ع) رسید، موسى حال او را از جبرئیل جویا شد، پاسخ داد: او غرق شد- خدایش رحمت کند- در حالى که عقیده پدرش را نداشت امّا چون عذاب فرود آید از کسى که به گنهکار (بهر منظور) نزدیک شده دفاعى نشود

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع‏ مَنْ کَانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ فَلَا یَقُومُ مَکَانَ رِیبَهٍ.[۴]

امیر مؤمنان (ع) فرمود: هر که ایمان بخدا و روز جزا دارد جاى تهمت‏آور نایستد

امیرالمومنین علیه السلام: وَ مِنْ خَیْرِ حَظِّ الْمَرْءِ قَرِینٌ صَالِحٌ جَالِسْ أَهْلَ الْخَیْرِ تَکُنْ مِنْهُمْ بَایِنْ أَهْلَ الشَّرِّ وَ مَنْ یَصُدُّکَ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ ذِکْرِ الْمَوْتِ بِالْأَبَاطِیلِ الْمُزَخْرَفَهِ وَ الْأَرَاجِیفِ الْمُلَفَّقَهِ تَبِنْ مِنْهُمْ.[۵]

از بهره‏هاى نیک انسان، همنشین صالح است. با اهل خیر همنشین باش تا از ایشان باشى. از اهل شرّ و کسانى که تو رابا کلمات زیباى باطل و سخنان بیهوده به هم بافته- از یاد خداى عزّ و جلّ و از یاد مرگ باز دارد، جدایى کن، تا از آنها دور باشى. بدگمانى نسبت به خداى عزّ و جلّ بر تو غلبه نکند، زیرا بین تو و بین دوست تو، صلح و دوستى به جاى نخواهد گذاشت‏

قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع‏ لَیْسَ لَکَ أَنْ تَقْعُدَ مَعَ مَنْ شِئْتَ لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى یَقُولُ‏ وَ إِذا رَأَیْتَ الَّذِینَ یَخُوضُونَ فِی آیاتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ وَ إِمَّا یُنْسِیَنَّکَ الشَّیْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرى‏ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ‏ [۶] الْحَدِیثَ.[۷]

براى تو شایسته نیست که با هر که بخواهى بنشینى زیرا خداى منزّه و پاک و برتر مى‏فرماید:

وَ إِذا رَأَیْتَ الَّذِینَ یَخُوضُونَ فِی آیاتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ وَ إِمَّا یُنْسِیَنَّکَ الشَّیْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّکْرى‏ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ (سوره ۶ آیه ۶۸) یعنى و (اى پیغمبر، صلّى اللَّه علیه و آله، و یا اى شنونده) هر گاه دیدى کسانى را که در آیات ما (قرآن مجید) سر فرو برده و گفتگو میکنند (آن را استهزاء مینمایند) از ایشان اعراض و دورى کن تا در سخن جز قرآن گفتگو کنند، و اگر (ننشستن با آنها را) شیطان و دیو سرکش از یاد تو برد و فراموشت سازد (و با ایشان نشستى باکى نیست، و لیکن) پس از آنکه (سخن خدا) بیادت آمد با گروه ستمکاران حدیث ادامه دارد

ِ عَنْ عَلِیٍّ ع قَالَ: مُجَالَسَهُ الْأَشْرَارِ تُورِثُ سُوءَ الظَّنِّ بِالْأَخْیَارِ وَ مُجَالَسَهُ الْأَخْیَارِ تُلْحِقُ الْأَشْرَارَ بِالْأَخْیَارِ وَ مُجَالَسَهُ الْفُجَّارِ لِلْأَبْرَارِ تُلْحِقُ الْفُجَّارَ بِالْأَبْرَارِ فَمَنِ اشْتَبَهَ عَلَیْکُمْ أَمْرُهُ وَ لَمْ تَعْرِفُوا دِینَهُ فَانْظُرُوا إِلَى خُلَطَائِهِ فَإِنْ کَانُوا أَهْلَ دِینِ اللَّهِ فَهُوَ عَلَى دِینِ اللَّهِ وَ إِنْ لَمْ یَکُونُوا عَلَى دِینِ اللَّهِ فَلَا حَظَّ لَهُ فِی دِینِ اللَّهِ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص- کَانَ یَقُولُ مَنْ کَانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ فَلَا یُؤَاخِیَنَّ کَافِراً وَ لَا یُخَالِطَنَّ فَاجِراً وَ مَنْ آخَى کَافِراً أَوْ خَالَطَ فَاجِراً کَانَ فَاجِراً کَافِراً.[۸]

محمد پسر قیس گوید امام باقر علیه السّلام بنقل از پدرانش فرمود که امیر المؤمنین علیه السّلام مى‏فرمود میوه همنشینى کردن با بدان گمان بد بردن بخوبان است و همنشینى با نیکان بدان را نیک مى‏سازد چنان که همنشینى با بدکاران خوبان را بد مى‏کند و هر زمانى که نتوانستند دین کسى را بشناسید بهمنشینانش نگاه کنید اگر از مردان خدا هستند او هم بر آئین خدا است و چنانچه دوستانش بر راه خدا نیستند او هم بهره‏اى از آئین یزدان‏پرستى ندارد پیغمبر خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم مى‏فرمود هر که بخدا و روز رستاخیز باور دارد با هیچ کافرى دوستى نمى‏کند و با بدکاران نشست‏

َعنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ: مَنْ جَالَسَ أَهْلَ الرَّیْبِ فَهُوَ مُرِیب[۹]

امام صادق علیه السّلام فرمود کسى که با اهل شک به نشیند خود شکاکست.

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ أَرْبَعَهٌ مَفْسَدَهٌ لِلْقُلُوبِ الْخَلْوَهُ بِالنِّسَاءِ وَ الِاسْتِمْتَاعُ مِنْهُنَّ وَ الْأَخْذُ بِرَأْیِهِنَّ وَ مُجَالَسَهُ الْمَوْتَى فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا مُجَالَسَهُ الْمَوْتَى قَالَ‏ کُلُّ ضَالٍّ عَنِ الْإِیمَانِ وَ جَائِرٍ عَنِ الْأَحْکَامِ.[۱۰]

چهار چیز است که به حیات الهى دل خاتمه مى‏دهد و دل را فاسد میکند دومخلوت بازنان نامحرم حرف زدن با زنان نامحرم ونظر آنها راقبول کردن »؛ با مرده‏ها همنشین بودن. از حضرت پرسیدند: منظور از همنشینى با مردگان چیست؟ فرمودند:کسی که از ایمان گمراه شده است واز احکام الهی تجاوز کرده است ونمیداند احکام الهی چیست.

ْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَا یَنْبَغِی لِلْمُؤْمِنِ أَنْ یَجْلِسَ مَجْلِساً یُعْصَى‏ اللَّهُ‏ فِیهِ وَ لَا یَقْدِرُ عَلَى تَغْیِیرِهِ.[۱۱]

امام صادق علیه السلام فرمودند:سزاوار نیست مومن در مجلسی بنشیند که در آن مجلس گناه و نافرمانی خدا صورت می گیرد و این بنده مومن توانایی بر تغییردادن مجلس را ندارد.

 اماخودقضاوت کنید

مشاهده فیلم

دریافت فیلمmp4با حجم۱۰مگابایت

دریافت فیلم با فرمت ۳gp به حجم۵مگابایت

دریافت فیلم کیفیت بالابه حجم ۳۵مگابایت


[۱] – وسائل الشیعه، ج‏۱۶، ص: ۲۶۰

[۲] -همان

[۳] – وسائل الشیعه، ج‏۱۶، ص: ۲۶۱

[۴] – وسائل الشیعه، ج‏۱۶، ص: ۲۶۲

[۵] – من لا یحضره الفقیه، ج‏۴، ص: ۳۸۵ -وسائل الشیعه، ج‏۱۶، ص: ۲۶۴

[۶] – الأنعام ۶- ۶۸

[۷] – وسائل الشیعه، ج‏۱۶، ص: ۲۶۵

[۸] -همان –امالی صدوق ص۴۴۶

[۹] -همان

[۱۰] – وسائل الشیعه، ج‏۱۶، ص ۲۶۶

[۱۱] -وسائل الشیعه ج۱۶ص۲۶۰

موافقم(۰)مخالفم(۰)

برچسب‌ها, , ,

+

۱۷ دیدگاه

  1. حسینی

    on اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سلام
    چه کسی گفته این آقا فیلسوف است؟مگر هر کس حرف فلسفی می زند را فیلسوف می گویند؟
    نشان می دهد شما حتی تعریف فلسفه را هم نمی دانید که اینگونه قضاوت می کنید.

    آیا حضرت امام و شهید مطهری ودیگر بزرگان دین فیلسوف نیستند؟
    آیا آنها این اعمال را انجام می دادند؟

    شما که مخالف فلسفه وعرفان هستید آیا درست است اگر از یکی از شما خلافی دیده شد آن را به همه نسبت دهیم؟با وجود آنکه اعتقاد داریم فیلسوف حقیقی هیچگاه مرتکب این اعمال نمی شودلذا شما حتی در تعریف فلسفه و تشخیص مصداق اهل آن هم مشکل دارید.

    در پایان لطفا فلسفه را تعریف کنید تا بدانم شما به چه چیز فلسفه و به چه کسی فیلسوف می گویید؟با تشکر

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدنوروزی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۲۰ ب.ظ:

    آقای حسینی
    سلام
    اصلا مهم نیست الهی قمشه ای فیلسوف است یا عارف است یا ....
    مهم این است که به اسم فلسفه و عرفان و نه چیز دیگر
    تریبون و برنامه های تلویزیون را اشغال کرده است
    و دارد توی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران
    به اسم جمهوری اسلامی ایران
    فلسفه و عرفان میگوید
    حالا فرقی نمیکند که فیلسوف باشد یا نباشد
    عارف باشد یا نباشد
    این پست داره میگه : دینتان را از که میگیرید
    نه اسم فیلسوف اومده و نه عارف
    فقط گفته دقت کنید پای حرف کی میشینید .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    sadaf پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۳۱ام, ۱۳۹۱ ۶:۳۱ ب.ظ:

    آقای نوروزی بر فرض که این آقا فیلسوف باشد
    شما از کجا میگید که این آقای قمشه ای با اینها هم کاسه است
    میدونید بعضی مواقع برای رد یک مذهب یا فرقه یا هر زهرمار دیگه ای ؛ لازم است انسانهای خیلی وارسته مطالب ضاله آن مذهب را خوب بررسی کنند یا حتی اگه شده برن تو مراسما تشان شرکت کنند بعد بیان آنها را نقد کنند
    ؛ در حالی که همون برای امثال تو حرام است
    خیلی از همین آقایون هستن که حتی تو جلسات مریلین منسون هم شرکت کردند ولی دلیل نیست که یکسری افراد اجیرشده برن فیلم های آنها را هم بیارن وبگن بله فلانی هم اینکاره است
    ایناخوب با آبروی علما بازی میکنند و بعد هم برای ما روایت نقل میکنند
    برید اول خودتونو اصلاح کنید
    بعد تمسک به روایات پاک اهل بیت کنید

    خسر الدنیا والاخره شدید
    وَ قالَ الَّذینَ کَفَرُوا لِلَّذینَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبیلَنا وَ لْنَحْمِلْ خَطایاکُمْ وَ ما هُمْ بِحامِلینَ مِنْ خَطایاهُمْ مِنْ شَیْ‏ءٍ إِنَّهُمْ لَکاذِبُون‏

    و آنان که کفر ورزیدند به کسانى که ایمان آوردند گفتند بیایید راه ما را پیروى کنید و اگر راه ما خطا بود خطاى شما به گردن ما، با اینکه هیچ یک از خطاهاى خود را نمى‏توانند حمل کنند و به یقین دروغ مى‏گویند

    عنکبوت آیه ۱۲

    آخه من نمیدانم شما دنبال چه هدفی هستید
    چرا مردم را به علما(مصداق واقعی آن آیت الله جوادی است)بدبین میکنید
    با دیگر بزرگان چکار دارید

    إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِینَ اتُّبِعُواْ مِنَ الَّذِینَ اتَّبَعُواْ وَ رَأَوُاْ الْعَذَابَ وَ تَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ(۱۶۶)
    وَ قَالَ الَّذِینَ اتَّبَعُواْ لَوْ أَنَّ لَنَا کَرَّهً فَنَتَبَرَّأَ مِنهُْمْ کَمَا تَبَرَّءُواْ مِنَّا کَذَالِکَ یُرِیهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَیهِْمْ وَ مَا هُم بِخَارِجِینَ مِنَ النَّار

    روزى که پیشوایان کفر از پیروان خود بیزارى میجویند و عذاب را میبینند و چاره‏شان از همه جا قطع میشود (۱۶۶).
    و کسانى که در دنیا کارشان پیروى کورکورانه بود میگویند اگر براى ما بازگشتى میبود ما هم از این پیشوایان (که امروز از ما بیزارى جستند) بیزارى مى‏جستیم اینچنین خداوند اعمالشان را برایشان بصورت حسرتها مجسم میسازد و ایشان هرگز از آتش بیرون نخواهند شد

    بقره ۱۶۶_۱۶۷

    موافقم(۱)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    آنتی صوفی پاسخ در تاريخ خرداد ۱ام, ۱۳۹۱ ۵:۵۱ ق.ظ:

    دوست عزیز!اول اثبات کنید فلان آقا که اسم بردید عالم واقعی ست بعد جوش بزنید و شعار تقوا سر بدین!
    ما میگیم این آقایان با این مبانی فکری غلطی که دارن مصداق علمای حقیقی شیعه نیستن. شما اگه قبول نداری بیا و نقد علمی کن و بگو نه این آقا که از مولوی و عطار و وحدت وجود و..دفاع می کنه درست میگه و حق با اونه!اگر تونستی اثبات کنی ما توبه می کنیم. ولی اینو بدون شما که بدون اطلاع از مشکل این آقایان داری ازشون دفاع می کنی و به منتقدین اینها که اکثریت علمای بزرگ شیعه بوده و هستن نسبت بی تقوایی میدی بیشتر باید از خسر الدنیا و الاخره سدن بترسی! پس احتیاط کن! و حداقل اینکه سکوت کن و به کسانی که با بدعتهای این آقایان مبارزه می کنن تهمت نزن!
    ....
    تمام حرفام در یک ضرب المثل خلاصه:
    ما میگیم نره شما میگی بدوش!
    ما میگیم فلان آقای وحدت وجودی داره کفر میگه! شما میگی به علما توهین نکن!!!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    sadaf پاسخ در تاريخ خرداد ۱ام, ۱۳۹۱ ۶:۰۷ ب.ظ:

    خوشتیپ خیلی دور برداشتی
    یه کم ترمزکن
    ببینم کی گفته هر کی قائل به وحدت وجود بشه کفرگفته
    اگه میشه یه مستند از علمای ۳۰۰سال پیش بیار که وحدت وجود مساوی با کفره
    این حرفا را شما دارین از خودتون درمیارید
    پس تو دنیا فقط شما چند نفرید که کاملا خدا را شناختید
    بقیه کافرند
    ببینم مخالفین فلسفه چندتاشون اهل نفس بودن

    اون موقع که ملا صدرا, این عارف بزرگ داشت این مباحث واثبات میکرد تو وامثال تو کجا بودن که حالا به برکت علم همون آقا شما أنا رجل میگین

    فقط امثال شمان که این چرندیات را به خرد بچه ها ی معصوم مردم میدین واونا را به علما بدبین میکنین

    مگه مولوی چشه
    اگه چیزیش هست پس چرا علمای وارسته ما بر مثنوی او شرح زدند

    شما تازه به دوران رسیده ها از کجا اومدین که این همه اصرار بر کفرآقایان دارید

    ‌رهبر ما در دیدار جمعى از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه‌هاى علمیه کشور ۱۳۸۶/۰۹/۰۸
    فرمودند :

    امام (رضوان اللَّه علیه) چکیده و زبده‌ى مکتب ملاصدراست؛ نه فقط در زمینه‌ى فلسفى‌اش، در زمینه‌ى عرفانى هم همینجور است.

    وهم چنین فرمودند :

    در گذشته در حوزه‌ى قم با فلسفه و وجود مرحوم آقاى «طباطبایى» مخالفت مى‌شد. مى‌دانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. در دوره‌ى اخیر، قم مرکز حوزه‌ى فلسفى ما بوده است؛

    آقاى طباطبایى هم انسان کاملاً متشرّع، مواظب، دائم‌الذّکر، متعبّد، اهل تفسیر و اهل حدیث بوده؛ از آن قلندرمآبهاى آن‌طورى نبوده است - البته جلسات خصوصى را کارى نداریم - مراتب علمى و فقه و اصولش هم طورى نبوده که کسى بتواند آنها را انکار کند؛
    درعین‌حال کسى مثل آقاى طباطبایى که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، این‌طور مورد تهاجم قرار گرفت.

    نتیجه چیست؟

    نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفى ما در جامعه و بین علماى دین محدود است. با بودنِ استادى مثل آقاى طباطبایى، جا داشت امروز تعداد زیادى استاد درجه‌ى یک از تلامذه‌ى ایشان در قم و دیگر شهرستانها داشته باشیم. آقاى طباطبایى فرد فعّالى بود؛ بنابراین جریان فلسفى‌اى که به وسیله‌ى ایشان پایه‌گذارى شد، باید به شکل وسیعى گسترش پیدا مى‌کرد، که نکرده است. البته ما همان وقت مقلّد آقاى «بروجردى» بودیم و الان هم با چشم تجلیل و تعظیم به ایشان نگاه مى‌کنیم؛ اما بالاخره هرچه بود، نتیجه‌اش این شد. این نباید تکرار شود.

    فلسفه‌ى اسلامى - همان‌طور که شما فرمودید و درست هم گفتید - فقه اکبر است؛

    پایه‌ى دین است؛

    حالا انصافا بینی وبین الله

    اگر کسی عاقل باشدودارای شعور باشد

    توصیه های ولی امر مسلمین جهان را میپذیردکه میگوییدفلسفه نباید تعطیل شود؟
    یا توصیه های شما که یه گوشه قایم شدید ودارید داد وبیداد میکنید
    ومیگید فلسفه کفرآور است؟؟؟؟؟؟؟
    فتامل

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  2. بی تقواها

    on اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    واقعا که بی تقوایید
    کدوم یک از عرفا و فلاسفه بزرگ (مثل آقای جوادی، حسن زاده و...) آقای قمشه ای را قبول دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا شما با بی تقوایی میخواهید کار اشتباه آقای قمشه ای را به حساب بزرگان بگذاری؟
    وقاحت هم حدی داره والا
    ان ربک لبالمرصاد

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    کریم پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۴۲ ق.ظ:

    اولااز گردانندگان سایت بسیارتشکر دارم
    ثانیاازکاربران درخواست دارم یک نگاهی به نظرات مخالفان سایت بیندازید می فهمید چقدرتوهین وبی احترامی می کنند
    ثالثاهرکس بااندیشه های مولوی وعطار و..موافق است عارف است مگر آقای جوادی از عطارحمایت نکرد پس فرقش چیه مبانی را از مولوی وشمس و...میگیرندواصولشان مثنوی است این را هم فلاسفه گفتند وهم الهی قمشه ای

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  3. قربان ثمر

    on اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    مجلس در ایران است یا اروپا ؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  4. حسینی

    on اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سلام
    جواب بنده را ندادید تعریف فلسفه چیست؟فیلسوف کیست؟

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    محمدنوروزی پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۳۹۱ ۶:۳۴ ب.ظ:

    فلسفه طبق تعریف شاگردان علامه طباطبایی به معنای کلی اندیشی است یعنی آقای جوادی الان همین رو قائلند آقای دینانی هم همین را قائل است
    اما آقای غرویان میگوید البته فقط قائل است اما در عمل قبول ندارد : فلسفه مطلق فکر است فلسفه یعنی اندیشه
    برخی دیگر گفته اند
    علمی که از وجود بحث میکند
    برخی هم گفته اند موجود بما هو موجود را بررسی میکند
    این سخنانی است که در تعریف فلسفه گفته شده
    اما اینکه فیلسوف کیست
    توی جامعه ی ایران هر کس دکترای فلسفه داشته باشه بهش میگن فیلسوف
    یا اینکه شاگردان یکی از بزرگان باشه
    مثلا آقای غرویان درسته که آدم فیلسوف در حقیقت نیست طبق تعریف من
    اما چون شاگرد آقای مصباحه فیلسوف حسابش میکنند

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  5. حسن

    on اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    من از قدیم حس خوبی به حرفهای آقای قمشه ای نداشتم مخصوصا زمانی که اومد در مورد عاشورا و سید الشهدا صحبت کرد و حرف و حدیث های زیادی هم دربارشون شنیده بودم اما شنیدن کی بود مانند دیدن .
    اجرتون با امام زمان

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  6. fars.tv/uploads/audio/ecSapLkccDaiNDnIybq.mp3

    on اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    سلام
    چه کسی گفته این آقا فیلسوف است؟مگر هر کس حرف فلسفی می زند را فیلسوف می گویند؟
    نشان می دهد شما حتی تعریف فلسفه را هم نمی دانید که اینگونه قضاوت می کنید.

    آیا حضرت امام و شهید مطهری ودیگر بزرگان دین فیلسوف نیستند؟
    آیا آنها این اعمال را انجام می دادند؟

    شما که مخالف فلسفه وعرفان هستید آیا درست است اگر از یکی از شما خلافی دیده شد آن را به همه نسبت دهیم؟با وجود آنکه اعتقاد داریم فیلسوف حقیقی هیچگاه مرتکب این اعمال نمی شودلذا شما حتی در تعریف فلسفه و تشخیص مصداق اهل آن هم مشکل دارید.

    در پایان لطفا فلسفه را تعریف کنید تا بدانم شما به چه چیز فلسفه و به چه کسی فیلسوف می گویید؟با تشکر

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    شما؟ پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۹:۲۱ ب.ظ:

    ارسطو همجنس باز بود .
    فیلسوف تر از ارسطو می خواهید.
    او که پدر علمی معنوی شماست .
    البته وقتی عقلا تصمیم گرفتند همجنس بازی را ممنوع کنند توانستند ارسطو را با خود هماهنگ کنند .

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  7. پیرهاشمی

    on خرداد ۱, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    شما که عقل و منطق را رد می کنید ، با چه عقلی احادیث معصومین را درک و تفسیر می کنید؟ با چه منطقی می توانید بحث عقلی کنید؟ یک بار با شما سخن می گویم. در این سایت خود و سایتهای مشابه تان مانند ابن عربی دات کام ، به مخالفت با افکار امام راحل و انقلاب اسلامی پرداخته اید و خود را پشت اهل بیت و بزرگان فقه شیعه پنهان کرده اید. این یک اخطار است ، بترسید از ملت بزرگ ایران اسلامی که بی شما با کمک همین عرفا و فلاسفه روحانی و اندیشمندانی چون شریعتی و بهشتی و مطهری و طالقانی و طباطبایی ، حکومتی اسلامی درست کردند که در آن احکام اسلامی منطقی و عقلانی جاری شود و اندیشه های فرهنگ اسلامی و شیعی به ثمر بشیند. شما شمشیر را از رو برای بزرگان اندیشه این ملت که به حکم همین علما و امام شهید شده اند بسته اید. شما به امام عارف و فیلسوف ما توهین می کنید. شما به شهدای بزرگ انقلاب ما چون مطهری و بهشتی توهین می کنید. شما به ثمره یک عمر تلاش برای الگوسازی حکومت اسلامی ایران مخالفت می کنید. شما وقتی یک عمر این فرهنگ حکمت شیعی برای حق و حقیقت جان بهترین عزیزان خود را داد کجا بودید؟ چند شهید برای این انقلاب داده اید؟ چقدر هزینه برای این انقلاب کرده اید؟ شما زنبوران بی عسل هستید. شماهمان آخوند درباری های پهلوی و قاجار و صفویه هستید. شما می گویید کسی جز شما هیچ نگوید و لازم باشد مانند زالو به حکومت ها نزدیک می شوید تا خون حکیمان اسلامی را بریزید که قرنها و قرنها هم همین کار را کرده اید. شما بی خردانی هستید که قتل یک مسلمان حکیم را جایز می دانید. بگویید در تاریخ خون چند نفر به حکم بی خردی شما ریخته شده است. ای بی خردان کج فهم نا مسلمان که شیطان از آستین شما به ظاهری طالبانی از گوشه این دنیای اسلام بیرون می آید و جان مسلمان عراق و افغانستان و غیره را می گیرد. روش طالبانی همان روش شماست که بی خرد و بی عقل به آیات و روایات نگاه می کنید و برداشت نابخردانه خویش را به عنوان احکام اسلامی به خرد دیگران می دهید. متاسف هستم که در این نظام جمهوری اسلامی ایران ، اجازه ترویج افکار ظاله شما داده می شود. این حکومت نام جمهوری دارد که مخالف افکار شماست. به قول امام جمهوری اسلامی ، نه یک حرف کم و نه یک حرف بیش. پس شما که مخالف جمهوریت و منطق و حکمت هستید ، جایی در این حکومت و کشور ندارید و هم نشینان شما همان وهابیت و طالبان و ثقفی های تندرو هستند. از ایران ما بیرون بروید که احتیاجی دیگر به افکار شما نداریم!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

  8. من

    on خرداد ۲۴, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    خرداد ۱, ۱۳۹۱ در ۶:۰۷ ب.ظ

    خوشتیپ خیلی دور برداشتی
    یه کم ترمزکن
    ببینم کی گفته هر کی قائل به وحدت وجود بشه کفرگفته
    اگه میشه یه مستند از علمای ۳۰۰سال پیش بیار که وحدت وجود مساوی با کفره
    این حرفا را شما دارین از خودتون درمیارید
    پس تو دنیا فقط شما چند نفرید که کاملا خدا را شناختید
    بقیه کافرند
    ببینم مخالفین فلسفه چندتاشون اهل نفس بودن

    اون موقع که ملا صدرا, این عارف بزرگ داشت این مباحث واثبات میکرد تو وامثال تو کجا بودن که حالا به برکت علم همون آقا شما أنا رجل میگین

    فقط امثال شمان که این چرندیات را به خرد بچه ها ی معصوم مردم میدین واونا را به علما بدبین میکنین

    مگه مولوی چشه
    اگه چیزیش هست پس چرا علمای وارسته ما بر مثنوی او شرح زدند

    شما تازه به دوران رسیده ها از کجا اومدین که این همه اصرار بر کفرآقایان دارید

    ‌رهبر ما در دیدار جمعى از اساتید، فضلا، مبلّغان و پژوهشگران حوزه‌هاى علمیه کشور ۱۳۸۶/۰۹/۰۸
    فرمودند :

    امام (رضوان اللَّه علیه) چکیده و زبده‌ى مکتب ملاصدراست؛ نه فقط در زمینه‌ى فلسفى‌اش، در زمینه‌ى عرفانى هم همینجور است.

    وهم چنین فرمودند :

    در گذشته در حوزه‌ى قم با فلسفه و وجود مرحوم آقاى «طباطبایى» مخالفت مى‌شد. مى‌دانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. در دوره‌ى اخیر، قم مرکز حوزه‌ى فلسفى ما بوده است؛

    آقاى طباطبایى هم انسان کاملاً متشرّع، مواظب، دائم‌الذّکر، متعبّد، اهل تفسیر و اهل حدیث بوده؛ از آن قلندرمآبهاى آن‌طورى نبوده است – البته جلسات خصوصى را کارى نداریم – مراتب علمى و فقه و اصولش هم طورى نبوده که کسى بتواند آنها را انکار کند؛
    درعین‌حال کسى مثل آقاى طباطبایى که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، این‌طور مورد تهاجم قرار گرفت.

    نتیجه چیست؟

    نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفى ما در جامعه و بین علماى دین محدود است. با بودنِ استادى مثل آقاى طباطبایى، جا داشت امروز تعداد زیادى استاد درجه‌ى یک از تلامذه‌ى ایشان در قم و دیگر شهرستانها داشته باشیم. آقاى طباطبایى فرد فعّالى بود؛ بنابراین جریان فلسفى‌اى که به وسیله‌ى ایشان پایه‌گذارى شد، باید به شکل وسیعى گسترش پیدا مى‌کرد، که نکرده است. البته ما همان وقت مقلّد آقاى «بروجردى» بودیم و الان هم با چشم تجلیل و تعظیم به ایشان نگاه مى‌کنیم؛ اما بالاخره هرچه بود، نتیجه‌اش این شد. این نباید تکرار شود.

    فلسفه‌ى اسلامى – همان‌طور که شما فرمودید و درست هم گفتید – فقه اکبر است؛

    پایه‌ى دین است؛

    حالا انصافا بینی وبین الله

    اگر کسی عاقل باشدودارای شعور باشد

    توصیه های ولی امر مسلمین جهان را میپذیردکه میگوییدفلسفه نباید تعطیل شود؟
    یا توصیه های شما که یه گوشه قایم شدید ودارید داد وبیداد میکنید
    ومیگید فلسفه کفرآور است؟؟؟؟؟؟؟
    فتامل

    بحث داغ است؟!

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

    شما؟ پاسخ در تاريخ خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۱ ۹:۱۶ ب.ظ:

    شما شخصیت زده هستید !

    چرا استدلالی حرف نمی زنید ؟!

    فلاسفه توی قرن اخیر زیاد شدند .

    بزرگان این مکتب از قدیم فلاسفه را با دلیل و برهان رد می کردند .

    همین حالا هم در مباحث ، نطراتی مطرح می شود که با نظرات مقام معظم رهبری مخالف است و افرادی مثل شما به جای استدلال ، اشخاص را مطرح می کنید ، در حالی که خود مقام معظم رهبری از نظرات مخالف و کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی استقبال می کنند .

    بی شک گرداننده ی سایت سال ها تحصیلات دینی داشته اما شما به راحتی به ایشان تهمت ملاصدرایی می زنی .
    ملاصدرایی که به دستور مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بروجردی از قم بیرون انداخته شد .
    ببین شخصیت زدگی خوب است یا بد ؟

    جواب سؤالات قبلی ات را هم با گشت زدن در همین سایت ، خواهی یافت . و از سؤالاتت معلوم است تازه واردی .

    ولی امر مسلمین هم می فرماید کلام نباید تعطیل شود .

    موافقم(۰)مخالفم(۱)

    [پاسخ]

  9. کیا

    on تیر ۱۸, ۱۳۹۱ - پاسخ دادن

    با سلام اینکه چرا ایشون در این مجلس شرکت کرده اند را شهامت کنید از خودشان بپرسید اما تعجب من از عنوان خبر میباشد"افکار و اندیشه هایمان را از که میگیریم"خوب این دیگه چه جور تیتر زدن هستش اولا در دستورات اسلامی داریم اگر مسلمانی را بر در شراب فروشی دیدی نباید گمان بد بزنی شما هم بهتر بود نظرات ایشان را میخواستید و بقول امروزی ها چهره به چهره بااو مناظرهمی کردید اما برگردیم به تیتر خبر به فرض که یک نفر از یک جریان فکری خطایی کرد طبق چه قانونی ما مجاز هستیم تمام ان مکتب فکری رازیر سوال ببریم ؟؟؟؟ با این روش شما باید منتظر باشیم دشمنان دیانت کلیپ بی عفتی و مستهجن ان روحانی نما را در سایت خود بگذارند و تیتر بزنند"افکار و اندیشه هایمان را از که میگیریم"با دیگران همانگونه برخورد کن که دوست داری با خودت بشود

    موافقم(۰)مخالفم(۰)

    [پاسخ]

پاسخ دهید

به دلیل ارسال اسپم های فراوان ابتدا این معادله ساده راحل کرده وبعدنظرخودراراسال کنید.باتشکر * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.