۰

قطب الدین راوندی:فلاسفه تنها درظاهر با مسلمانان توافق دارند!

       خبرها / نقدفلسفه      ۸ فروردین, ۱۳۹۶

عالم جلیل القدر قطب الدین راوندی می نویسد: بدان فلاسفه اصول اسلام را أخذ کرده، سپس آنها را بر طبق آرای خود تفسیر و تأویل کردند… آنها تنها در ظاهر با مسلمانان توافق دارند و گرنه در واقع تمامی اعتقادات…… بیشتر »

۷

تشابه اعتقاد زرتشتیان و فلاسفه وعرفادر نظریه وحدت وجود !

       تصوف / مقالات / مکتب اهل بیت علیهم السلام / نقدعرفان / نقدفلسفه      ۱۸ اسفند, ۱۳۹۵

در کتاب مینوی خرد آمده است که : آفریدگار اورمزد این آفریدگان و امشاپسندان و مینوی خرد را از روشنی خویش و به دعای زروان بیکران آفرید . مینوی خرد ص ۲۲ ، ترجمه احمد تفضلی در کتاب دیدی نو…… بیشتر »

۱

دیدگاه شیعه درمورد صوفیه واصحاب حلاج

       تصوف      ۱۸ اسفند, ۱۳۹۵

مرحوم شیخ حر عاملی (متوفای ۱۱۰۴ هجری قمری) صاحب کتاب وسائل الشیعه در کتاب الاثنی عشریه می نویسد: جمیع الشیعه انکروهم (أی الصوفیه) و نقلوا عن ائمتهم احادیث کثیره فی مذمتهم و صنف علماء الشیعه کتبا کثیره فی ردّهم و…… بیشتر »

۵

ابن‌عربی ۱۴ مُرشد زن داشت

       خبرها      ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  ✔️ مریم صانع پور، مدیر گروه مطالعات زنان پژوهشگاه علوم انسانی در گفتگو شفقنا:🔻 🔹امر به معروف و نهی از منکر را به پوشش زنان تقلیل دادیم و همین تقلیل دادن‌ها موجب شده تا از سوی ما از فاطمه…… بیشتر »

۱

تحریف معنایی آیه لیس کمثله شی ازسوی فلاسفه وطرفداران آنها

       تصوف / نقدعرفان / نقدفلسفه      ۲۰ دی, ۱۳۹۵

علی اکبر میرزایی مترجم کتاب صفات شیعه “لیس کمثله شیء” را که معنی صحیح آن “چیزی مانند او نیست” می شود را به اشتباه “چیزی جز او نیست” ترجمه کرده است تا حدیث را مطابق وحدت وجود تحریف معنایی کند…… بیشتر »

۶

توهین ابن عربی به شیعیان بویژه شیعیان دوازده امامی

       تصوف / نقدتفکیک / نقدعرفان / نقدفلسفه      ۱۵ دی, ۱۳۹۵

ابن عربی در کتاب “الفتوحات المکیه” می نویسد: فإن الشیاطین ألقت الیهم أصلاً صحیحاً لا یشکون فیه ثمّ طرأت علیهم التلبیسات من عدم الفهم حتّی ضلّوا فینسب ذلک إلی الشیطان بحکم الأصل و لوعلموا إنّ الشیطان فی تلک المسائل تلمیذله…… بیشتر »

۵

معنای صحیح حدیثِ«اگرابوذر به آنچه را که در قلب سلمان بود علم داشت …»

       تصوف / مکتب اهل بیت علیهم السلام / نقدعرفان / نقدفلسفه      ۴ دی, ۱۳۹۵

در ابتدا باید متن روایت را کامل و بدون تقطیع بیان کنیم و ترجمه درستی از آن ارائه شود تا شبهات مطرح شده درباره این حدیث برطرف شود م مستمسک برخی صوفیه وفلسفه وعرفا نشود أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِیسَ عَنْ عِمْرَانَ…… بیشتر »

۴

عقیده برخواسته از کشف و شهود ابن عربی درباره خلافت بعد از رسول خدا صلوات الله علیه وآله

       تصوف / نقدعرفان      ۲۴ آذر, ۱۳۹۵

ابن عربی به صراحت می گوید که پیامبر(صلی الله علیه وآله) وفات نمود و هیچ کس را به عنوان جانشین بعد از خود انتخاب نکرد: «و لهذا مات رسول الله(صلی الله علیه وآله) و ما نصّ بخلافته عنه الی احد…… بیشتر »